شرورترین تبهکار تاریخ جیمز باند در فیلم No Time To Die

رسانه کلیک - طبق گفته کارگردان فیلم جدید No Time To Die رامی ملک در نقش تبهکاری ظاهر خواهد شد که شرارت او در مجموعه فیلم های جیمز باند، بی سابقه و بی نظیر است.

شرورترین تبهکار تاریخ جیمز باند در فیلم No Time To Die

کری فوکوناگا، کارگردان فیلم No Time To Die بر این باور است که شخصیت رامی ملک، به احتمال زیاد بزرگ ترین تبه کار مجموعه فیلم های جیمز باند خواهد بود. در بیست و پنجمین قسمت سری فیلم های James Bond، دنیل کریگ برای بار پنجم (و شاید آخر) در نقش اصلی، یعنی مامور 007 سازمان بریتانیایی MI6 ظاهر می شود. با اینکه داستان فیلم هنوز مشخص نشده، اما خلاصه های رسمی نشان می دهند که داستان No Time To Die به پنج سال بعد از دستگیری ارنست استاورو بلافلد (کریستوف والتز) بر می گردد. جالب اینکه باند در این زمان خود را از خدمت به سازمان معاف کرده است. با این حال، دزدیده شدن عجیب دانشمند معروفی به نام والدو ابراچوف (دیوید دنسیک) باعث شد تا باند بار دیگر کلاه کارآگاهی خود را بر سر بگذارد. در پی نجات ابراچوف، باند با یک تبه کار روانی (ملک) مواجه می شود که ظاهرا هدف او، جان میلیون ها نفر را تهدید می کند.

همانطور که قبلا گفته شد، ملک جوان، برنده آکادمی آوارد برای هنرنمایی در نقش فردی مرکوری در فیلم Bohemian Rhaspsody، با بازی در نقش سافین در فیلم No Time To Die حضور پیدا خواهد کرد. سافین دشمن اسرارآمیز و شرور باند و سوان (لئا سیدو) است که زخم های متعددی روی صورت خود دارد. سافین یک رهبر تروریستی انتقامجو بوده و در گذشته، به عنوان آدمکش برای سازمان جنایی بلافلد، یعنی SPECTRE کار می کرد. باربارا بروکلی، تهیه کننده قسمت جدید مجموعه باند در توصیف سافین ، وی را به عنوان یک تکه کثیف از کار معرفی کرده که واقعا برای باند ایجاد زحمت می کند. فوکوناگا نسبت به سافین به طرفداران هشدار داده و گفته که او بیشتر از هر دشمن دیگری در تمام قسمت های قبلی باند، شرورتر و وحشتناک تر است.

این کارگردان با استعداد اخیر در مصاحبه ای با رسانه GQ Magazine برای بار چندم تأکید کرد که سافین بزرگ ترین شرور در تاریخ فیلم های جیمز باند است. فوکوناگا گفته که دشمن صورت زخمی جدید باند بیشتر یک شرور ترسناک به حساب می آید، تا یک دشمن در فیلم های جاسوسی. طبق گفته این کارگردان، پس از اجرای والتز در نقش بلافلد، دیگر امکان معرفی یک دشمن متوسط با قابلیت های معمولی در داستان وجود ندارد.

پس از ورود به قلمروی کریستوف والتز/ بلافلد، نمی توان به سراغ دشمن های کوچک تر رفت. ما باید بزرگ تر فکر کنیم. این کار بسیار سخت است، چون نمی توان یک ابرشرور کلیشه ای و تکراری را به مخاطب نمایش داد. بلکه باید شخصیتی را به وجود آورد که نه تنها باند و عزیزان وی، بلکه دنیا را تهدید کند.

پیش از این، ملک در حین تعریف از شخصیت خود در فیلم No Time To Die فاش کرد که سافین بر خلاف سایر افراد شرور در این مجموعه، از این باور انگیزه می گیرد که او هم همانند جیمز باند به نحوی یک قهرمان است. همین باور باعث شده تا سافین به یک شخصیت بسیار خطرناک تبدیل شود. سافین تنها به دنبال پاک سازی امور است، منتها روش های او برای پاک سازی کارها، به نقشه های عظیمی تبدیل می شود که جان افراد بسیاری را خواهد گرفت.

در حال حاضر، طرفداران نظریه های متعدد و متفاوتی را نسبت به سافین مطرح می کنند. برخی بر این باورند که سافین یک نسخه بروز شده از دکتر NO است (عضو منزوی SPECTRE)، برخی دیگر معتقد هستند که سافین به قصد کشتن دکتر سوان فرستاده شده و انگیزه دیگری در سر ندارد.

متاسفانه تنها راه خاتمه دادن به این نظریه ها، انتظار برای اکران فیلم جدید روی پرده سینماها در آوریل سال 2021 است. به هر حال، شخصیت سافین هر چه که باشد، دشمن سرسختی برای باند بوده و اوقات را به کام این کارآگاه خوشتیپ تلخ خواهد کرد. ملک یک بازیگر تمام عیار بوده که قدرت خود را در بازی در سریال Mr Robot به رخ کشیده است. وی به سختی تمرین کرده تا در بهترین شکل ممکن در نقش سافین ظاهر شود و میراث فیلم های 007 را حفظ کند. البته تمایل فیلم سازان از خلق یک شخصیت شرور نمادین و به یاد ماندنی را نباید نادیده گرفت. آن ها همچنین می خواهند که آخرین بازی دنیل کریگ در نقش جیمز باند، تا حد ممکن با شکوه و خاطره همراه باشد.

ارسال نظر