شهاب حسینی در نقش علی جوان به روی صحنه می رود

رسانه کلیک - شهاب حسینی به زودی در نقش علی جوان، فیزیکدان ایرانی و مخترع لیزر گازی به روی صحنه خواهد رفت. وظیفه کارگردانی این مجموعه بر عهده کوروش اهری خواهد بود.

شهاب حسینی در نقش علی جوان به روی صحنه می رود

شهاب حسینی، هنرمند محبوب سینمای کشور، به زودی در فیلمی از کوروش اهری (کارگردان آن شب) حضور پیدا خواهد کرد. این فیلم بخش هایی از زندگی علی جوان، فیزیکدان ایرانی و مخترع لیزر گازی را به تصویر خواهد کشید.

جوان، مفهوم لیزر گازی را در سال 1959 و در آزمایشگاه بل مطرح کرد و یک سال بعد، نمونه اولیه آن را به کمک چند تن از همکارانش مورد آزمایش قرار داد. وی در زمینه فیزیک کوانتوم و طیف سنجی نیز دستاوردهای بسیاری داشته است. نخستین دستگاه تولید لیزر هلیم-نئونی جوان هم اکنون در موزه ملی تاریخ آمریکا نگهداری می شود.

فیلم اهری و حسنی با همکاری الکس بریتو (تهیه کننده) و کمپانی Pol Media ساخته می شود. مایا و لیلا جوان، فرزندان علی جوان نیز در نقش تهیه کننده و مشاور، هدایت پروژه را بر عهده خواهند داشت.

شهاب حسینی پس از هنرنمایی در فیلم های برنده اسکار فروشنده و جدایی نادر از سیمین به شهرت جهانی رسید. اما انتخاب او به عنوان بهترین هنرپیشه مرد در جشنواره کن، محبوبیت وی را دو چندان کرد. کوروش اهری، تهیه کننده و فیلمساز ایرانی نیز اخیرا با کارگردانی فیلم آن شب حسابی بر سر زبان ها افتاد. آن شب، نخستین محصول آمریکا است که توانست بعد از انقلاب اسلامی، مجوز اکران در سینماهای ایران را نیز بگیرد. این فیلم در 29 ژانویه در سالن های سینما و سرویس های پخش خانگی ایالات متحده نیز به نمایش درآمد و به زودی در سایر نقاط جهان نیز پخش می شود.

الکس بریتو که تهیه کنندگی آثاری همچون آن شب و بی حسی را نیز در کارنامه خود دارد، در ساخت بیوگرافی علی جوان نیز همکاری خواهد کرد. به گزارش THR، کمپانی Pol Media و کوروش اهری در حال حاضر مشغول کار روی فیلمنامه هستند.

ارسال نظر