زوگ سوئیس بیتکوین و اتر را برای پرداخت مالیات‌ها پذیرفت

رسانه کلیک - زوگ، یکی از ایالت‌های سوئیس که در سپتامبر (شهریور) گذشته اعلام کرده بود از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، پذیرش بیتکوین و اتر را برای پرداخت مالیات‌ها آغاز کرده است.

زوگ سوئیس بیتکوین و اتر را برای پرداخت مالیات‌ها پذیرفت

به گزارش «The Block»، ایالت زوگ برای پیاده‌سازی این طرح با شرکت بیتکوین سوئیس (Bitcoin Suisse) همکاری کرده است. در این همکاری بیتکوین سوئیس وظیفه تبدیل بیتکوین و اتر به فرانک سوئیس را بر عهده دارد.

ساز و کار پرداخت مالیات با ارزهای دیجیتال ساده به نظر می‌رسد؛ شهروندان زوگ می‌توانند با اسکن کردن یک کد کیوآر مالیات خود را از کیف پول ارز دیجیتالشان پرداخت کنند. سقف پرداخت مالیات با استفاده از ارزهای دیجیتال ۱۰۰,۰۰۰ فرانک (حدود ۱۱۰,۰۰۰ دلار) در نظر گرفته شده است.

آغاز به همکاری زوگ با بیتکوین

شهر زوگ، مرکز ایالت زوگ، از سال ۲۰۱۶ همکاری خود را با شرکت بیتکوین سوئیس آغاز کرده و از آن زمان بیتکوین را برای پرداخت مالیات‌ها می‌پذیرد. شهرداری‌های زرمت (Zermatt) و کیاسو (Chiasso) هم ارزهای دیجیتال را برای پرداخت مالیات‌های با مبالغ کمتر می‌پذیرند.

نمودار قیمت بیت کوین

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از شهروندان زوگ تمایل دارند مالیات خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند، ضمن این‌که در ماه‌های اخیر قیمت بیتکوین و قیمت اتریوم افزایش شدیدی داشته است. در حال حاضر بیتکوین حدود ۵۶,۰۰۰ دلار و اتر حدود ۱,۹۰۰ دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت اتریوم
ارسال نظر