سه فضانورد چینی برای انجام مأموریت 90 روزه راهی ایستگاه تیانهی شدند

رسانه کلیک - سه فضانورد چینی صبح امروز (27 خرداد) زمین را به مقصد ایستگاه جدید تیانهی ترک کردند. مأموریت این افراد نصب و فعال‌سازی ماژول اصلی ایستگاه فضایی است.  

سه فضانورد چینی برای انجام مأموریت 90 روزه راهی ایستگاه تیانهی شدند

کشور چین صبح امروز سه تن از فضانوردان خود را سوار بر راکت لانگ مارچ به ایستگاه فضایی جدید تیانهی فرستاد. کپسول حامل فضانوردان یعنی شنژو-12 ساعت 9:22 به وقت پکن از مرکز پرتاب ماهواره‌ای جیوکوان به پرواز درآمد. این نخستین مأموریت فضایی چین با حضور خدمه طی پنج سال اخیر است.

سه فضانورد چینی یعنی نی هایشنگ، لی یو بمینگ و تانگ هنگبو نخستین افرادی هستند که پا به ایستگاه تیانهی می‌گذارند. مأموریت سه ماهه آن‌ها سرهم‌بندی و فعال‌سازی ماژول اصلی ایستگاه است. این ماژول آوریل 2021 به فضا ارسال شده و شامل سکونتگاه، آزمایشگاه علمی و یک تلسکوپ پیشرفته جهت رصد کیهان است.

این کشور آسیایی در نظر دارد طی 10 مأموریت بعدی، دو ماژول و محموله‌های دیگری را روانه تیانهی کرده و ساخت ایستگاه را تا سال 2022 به پایان برساند.

چین آخرین بار فضانوردانش را سال 2016 به فضا فرستاد تا از ایستگاه قدیمی تیانگونگ-2 دیدن کنند. این ایستگاه سال 2019 از فعالیت ساقط شد.
این‌طور که پیداست چینی‌ها اخیرا اعتماد به نفس بالایی برای انجام مأموریت‌های فضایی پیدا کرده‌اند. آن‌ها در جدیدترین دستاوردهای خود موفق شده‌اند نمونه‌هایی از مواد تشکیل‌دهنده ماه را به زمین آورده و مریخ‌نورد شش چرخه خود یعنی ژورانگ را برای کاوش در سطح سیاره سرخ به مأموریت بگمارند ( مریخ نورد ژورانگ با موفقیت قدم در سیاره سرخ گذاشت ).

همچنین گفته می‌شود این کشور در حال گسترش همکاری خود با سازمان فضایی روسیه است تا در دهه آینده فضانوردان خود را به ماه بفرستد.

ارسال نظر