حضور بتمن در فیلم جوکر 2 ممکن نیست!

رسانه کلیک - قسمت دوم فیلم جوکر (Joker 2) به داستان‌های بعد از انقلاب آرتور فلک اشاره می‌کند. اما بروس وین برای ظهور در نقاب بتمن هنوز خیلی جوان است.

حضور بتمن در فیلم جوکر 2 ممکن نیست!

جوکر در سال 2019 با بازی واکین فینیکس، جزو معدود فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌های کامیک بوده که علاوه بر فروش و موفقیت بالا، توانست نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین فیلم شود.

با اینکه Joker تنها برای یک قسمت برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل استقبال فراوان از آن، وارنر بروز تشویق به ساخت قسمت دوم آن شده است. تاد فیلیپس، نویسندگی فیلم‌نامه جوکر 2 را بر عهده دارد.

از آنجا که فیلم جوکر 2 هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد، داستان آن هنوز مشخص نشده است. قسمت اول، با تبدیل آرتور فلک به شاهزاده دلقک جرم و جنایت به پایان رسید. از آنجا که بروس وین در آن زمان سنی بین 8 تا 11 سال داشته، بعید است که Joker 2 بخواهد بتمن حداقل بیست ساله را با آرتور مواجه کند، چون در این صورت ده سال از زندگی دلقک معروف و ماجراهای آن زمان نادیده گرفته می‌شود.

با اینکه جوکر، شروری است که مقدمات ظهور بتمن را فراهم می‌آورد، اما مرد خفاشی کاراکتر اصلی فیلم‌های جوکر نیست.

برهه زمانی فیلم جوکر 2 احتمالا به یک یا دو سال پس از رویداد اصلی مربوط می‌شود (یعنی وقتی بروس دوازده - سیزده ساله است). پس شاید وین کوچک در چند صحنه از فیلم خودنمایی کند، اما نه به عنوان بتمن.

با اینکه قسمت اول فیلم جوکر درباره انقلاب آرتور و تبدیل شدن وی به دشمن قسم‌خورده بتمن است، اما سقوط شهر گاتهام نیز از ظهور این شرور پرطرفدار آغاز می‌شود.

زمانی که آرتور در برابر ظلم و تحقیر اطرافیان قد علم کرده و پس از کشتن چند نفر از کارمندان شرکت وین، لقب دلقک را از سوی توماس وین بزرگ شنید، درست در همین نقطه از زمان بود که جنبش هواداران دلقک علیه قشر مرفه گاتهام شروع شد.

با اینکه آرتور نقشه چنین چیزی را نکشیده بود، اما جنبش دلقک‌ها او را به عنوان یک قهرمان خطاب کرد. پیروان جوکر رفته رفته از مخالفین به آشوبگران تبدیل شدند و منجلاب جرم و جنایت در این شهر پرآشوب شکل گرفت.

جوکر شاید اصلی‌ترین نماد شرارت در مجموعه‌های بتمن باشد، اما بسیاری از دشمنان بتمن در جهان جوکر هنوز متولد نشده‌اند. با این حال، تبهکاران محبوب DC مثل پنگوئن، آقای فریز، مترسک، ریدلر و انجمن جغدها و آشوبگران دیگر، یک جهان بزرگ را برای فیلم جوکر 2 به وجود می‌آورند.

با اینکه قسمت دوم فیلم جوکر روی بتمن متمرکز نیست، اما یک داستان اصلی برای پیدایش مرد خفاشی محسوب می‌شود. مرگ پدر و مادر بروس، باعث تغییر ناگهانی وین کوچک شد و او را از دوران بچگی بیرون کشید. گاتهام ساخته شده از انقلاب جوکر قطعا به یک قهرمان احتیاج دارد تا با ظلم و بدی مبارزه کند و این قهرمان کسی نیست به غیر از بتمن.

به هر حال، از آنجا که داستان بتمن به شیوه‌های مختلف بازگو شده است، فیلم جوکر 2 احتمالا به قضایا و ماجراهای شهر می‌پردازد تا دلیل نیاز به ظهور بتمن را نشان دهد.

ارسال نظر