مدارگرد ناسا تصویر جدیدی از مریخ نورد کنجکاوی به زمین فرستاد

رسانه کلیک – تصویر منتشر شده توسط مدارگرد ناسا، مریخ نورد کنجکاوی (Curiosity) را نشان می‌دهد که در یک منطقه متروک و مرتفع در حال حرکت است.

مدارگرد ناسا تصویر جدیدی از مریخ نورد کنجکاوی به زمین فرستاد

امروزه عمده توجهات به سمت مریخ‌نورد جدید ناسا یعنی پشتکار (Perseverance) معطوف شده است؛ اما شاید جالب باشد بدانید که مریخ نورد کنجکاوی که در سال 2012 به سیاره سرخ اعزام شده نیز همچنان در حال گردش و اکتشاف است.

به گزارش Digitaltrends ، مدارگرد ناسا اخیرا تصویر جالبی را مخابره کرده که کنجکاوی را در ارتفاع 180 مایلی از سطح سیاره و در حال بالا رفتن از کوه مونت مرکو نشان می‌دهد؛ منطقه‌ای متروک که حاوی سولفات بسیار و صخره‌های متعدد است.

کنجکاوی حدود 9 سال است که بر سطح سیاره قرار دارد و طی این مدت موفق شده تا تصاویر متعددی را به زمین ارسال کند؛ از عکس‌های سلفی و پانوراما گرفته تا عکس ابرهای متحرک بر فراز مریخ.

حساب کنجکاوی در توییتر با بیش از 4.1 میلیون فالوور، جدیدترین و مهم‌ترین اخبار مربوط به مریخ نورد و اکتشافاتش را با علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارد. جالب آنکه مریخ نوردهای ناسا به دلیل فاصله 2000 مایلی بینشان، هیچگاه حتی از نزدیکی یکدیگر نیز عبور نمی‌کنند.

چند ماه پیش یعنی فوریه 2021 بود که ناسا مریخ نورد پشتکار و بالگرد نبوغ (Ingenuity) را با هدف یافتن شواهدی از حیات باستانی به سیاره سرخ فرستاد. روز گذشته نیز مریخ نورد چینی ژورانگ با مأموریت پیدا کردن نشانه‌هایی از حیات باستانی و البته شناخت دقیق‌تر محیط، قدم بر سطح مریخ گذاشت.

ردپای ژورانگ روی سطح سیاره ، باعث شد تا چین بعد از ایالات متحده و روسیه، به سومین کشور با فرود امن روی مریخ تبدیل شود. چین همچنین دومین کشور پس از آمریکا بوده که اقدام به اعزام مریخ نورد به سیاره سرخ کرده است. حال باید دید که در روزهای آتی چه تصاویر و اخبار دیگری از مریخ‌گردهای چین و ناسا منتشر می‌شود.

ارسال نظر