مدیر بایننس: اتریوم برای پولدارهاست، اما آنها به زودی فقیر می‌شوند

رسانه کلیک - پروتکل‌های دیفای و برنامه‌های غیر متمرکز ساخته شده بر بستر اتریوم، این شبکه را بیش از حد شلوغ کرده‌اند. تا جایی که کارمزد ساده‌ترین تراکنش‌ها به حد غیر قابل انتظاری بالا رفته است. بلاکچین‌های متعددی به عنوان قاتل اتریوم روی کار آمده‌اند؛ اما در میان آنها زنجیره هوشمند بایننس به خودی درخشیده است.

مدیر بایننس: اتریوم برای پولدارهاست، اما آنها به زودی فقیر می‌شوند

بایننس در مقابل اتریوم

چانگ پنگ ژائو، موسس و مدیر صرافی بایننس در توییتی از نرخ کارمزد بالای شبکه اتریوم انتقاد کرد و این موضوع را دلیلی برای نارضایتی کاربران می‌داند. از نظر او تنها ثروتمندان قادر خواهند بود کارمزد بالای شبکه اتریوم را پرداخت کنند. او در توییت اخیر خود اظهار کرده است:

شبکه اتریوم برای افراد ثروتمند است، اما به زودی آنها فقیر خواهند شد.

توییت چانگ پنگ ژائو در مورد اتریوم

در طول سال ۲۰۲۱ نرخ کارمزد اتریوم به سرعت افزایش قیمت توکن اصلی این شبککه ETH بالا رفته است. میانگین این کارمزدها در سال گذشته حدود ۵ دلار بوده است که این مقدار تا امروز به ۱۵ دلار رسیده است. بر اساس اطلاعات وبسایت ycharts ، چند روز گذشته رکورد بالاترین کارمزد شبکه اتریوم تا حدود ۴۰ دلار جابجا شده است.

کارمزد شبکه اتریوم

این رقم‌ها مربوط به هر یک تراکنش است. کاربرانی که در حوزه دیفای ترید می‌کنند و یا از پلتفرم‌های ییلد فارمینگ استفاده می‌کنند، باید به ازای هر ترید در روز مبالغی بیش از ۱۰۰ دلار را به کارمزد اختصاص دهند.

با این حال cz به این توییت بسنده نکرد و در ادامه اذعان داشت که دیگر از اتریوم استفاده نمی‌کند. بایننس در حال توسعه دو پروژه است که این دو مستقیما با بزرگ‌ترین بلاکچین‌های این اکوسیستم وارد رقابت می‌شوند.

زنجیره بایننس برای ارسال سریع تراکنش‌ها با کارمزد کم طراحی شده است. از این لحاظ این زنجیره رقیب بیتکوین خواهد بود. از طرفی دیگر زنجیره هوشمند بایننس، امکان اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند و از شبکه اتریوم بسیار به صرفه‌تر است.

رقابت برای پیشی گرفتن از اتریوم

ظهور بلاکچین‌هایی مانند پولکادات، زنجیره هوشمند بایننس و کاردانو نشان می‌دهد که رقابت برای جایگزین شدن با اتریوم بسیار بالا است.

روز گذشته کاردانو به رتبه سوم بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار صعود کرد.

کاردانو نیز همانند شبکه BSC قصد دارد تراکنش‌های سریع، ارزان و ایمن را فراهم آورد. تفاوت این دو اینجاست که Cardano طراحی پیچیده‌تری دارد و نقشه راه ان طولانی‌تر از رقبایش است.

با این حال تیم اتریوم در حال کار بر روی توسعه نسخه دوم آن یعنی ETH ۲.۰ هستند. برخی از طرفداران این پروژه معتقدند که اتریوم ۲ می‌تواند هزاران تراکنش را در ثانیه انجام دهد؛ و حتی ویتالیک بوترین، خالق اتریوم معتقد است که بعد از اتمام کار، صدها هزار تراکنش در ثانیه روی این شبکه قابل انجام است.

توییت ویتالیک بوترین در مورد اتریوم ۲.۰

ارسال نظر