وجود دوربین پاپ-آپ و نمایشگر فراگیر در پتنت اخیر شیائومی

رسانه کلیک - پتنت اخیر شیائومی به یک گوشی هوشمند اشاره می کند که طراحی آن شبیه به Mi MIX Alpha بوده و علاوه بر نمایشگر فراگیر، دارای سیستم دوربین پاپ-آپ است.

وجود دوربین پاپ-آپ و نمایشگر فراگیر در پتنت اخیر شیائومی

سال گذشته شیائومی با رونمایی از Mi MIX Alpha، یک گوشی هوشمند مفهومی با نمایشگر فراگیر، دنیا را در بهت فرو برد. این دستگاه هرگز به تولید انبوه نرسید و در قفسه فروشگاه ها قرار نگرفت. البته تعداد محدودی از این دستگاه های فوق العاده در چین فروخته شدند. تقریبا یک سال از رونمایی Mi MIX Alpha می گذرد، و حالا شیائومی در پتنت های جدید خود، به طراحی گوشی هوشمندی اشاره می کند که شبیه به می میکس آلفا است.

رسانه خبری LetsGoDigital برای نخستین بار از پتنت اخیر شیائومی خبر داده و اسناد آن در 18 دسامبر 2020منتشر شده اند. این اسناد شامل 16 طرح اولیه می باشد که جزییات طراحی یک گوشی هوشمند با نمایشگر فراگیر 360 درجه را به تصویر می کشند. اما بر خلاف Mi MIX Alpha، طراحی جدید شامل قاب عمودی در پنل پشتی نمی شود. در عوض، یک ماژول پاپ-آپ بزرگ در قسمت بالا دارد که جایگاه سیستم دوربین سه گانه و همینطور فلش dual-LED است.

قسمت بالایی گوشی همچنین شامل دکمه روشن/خاموش و یک حفره برای میکروفون ثانویه است. حال آنکه بخش پایینی دستگاه شامل یک پورت USB نوع C، روزنه مشبک بلندگو، حفره میکروفون اولیه و حتی جک هدفون 3.5 میلیمتری می شود.

با این حال نمی توان انتظار داشت که شیائومی در آینده نزدیک، چنین گوشی را برای مصرف کننده های معمولی عرضه کند. ناگفته نماند که این کمپانی حتی نسل اول این نوع گوشی هوشمند را حتی به طور عمده نیز به فروش نرسانده است. از همه مهم تر، سیستم دوربین در پتنت اخیر شیائومی از نوع پاپ-آپ است که تقریبا تمام تولیدکننده های تجهیزات اصلی (OEM) امروزه از آن اجتناب می کنند.

ارسال نظر