وزیر خزانه داری آمریکا: سواستفاده از رمزارز یک مشکل رو به رشد است

رسانه کلیک - جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر جدید خزانه داری ایالات متحده ، در مورد "یک مشکل در حال رشد" از "سواستفاده از رمزارز" هشدار داد. وی تأکید کرد که "از رمزارز برای پولشویی سود قاچاقچیان آنلاین مواد مخدر استفاده شده است. آنها ابزاری برای تأمین مالی تروریسم بوده اند. "

وزیر خزانه داری آمریکا: سواستفاده از رمزارز یک مشکل رو به رشد است

جانت یلن در مورد رمزارز هشدار می دهد

وزارت خزانه داری ایالات متحده در 9 و 10 فوریه میزگرد تحلیلی سیاست مالی نوآوری در بخش مالی خود را برگزار کرد. "این میزگرد سیاست گذاران و نهادهای نظارتی را با کارشناسان بخش خصوصی گرد هم آورد تا برای همکاری در زمینه سیاست ها و فناوری های نوآورانه نظرات خود را مبادله کنند"

جانت یلن در سخنان افتتاحیه خود در این مراسم به طور خلاصه در مورد رمزارز گفت: "ما در میان خطراتی همچون کلاهبرداری ، پولشویی ، تأمین مالی تروریسم و ​​ داده های حریم خصوصی زندگی می کنیم. همانطور که این بیماری همه گیر شکل زندگی افراد بیشتری را آنلاین کرده ، جرم و جنایت نیز با آن همراه شده است. " یکی از مشکلاتی که او به اشاره کرد مربوط به رمزارز است.

یلن اظهار داشت:

سواستفاده از رمزارز و دارایی های مجازی نیز یک مشکل فزاینده است. من درک می کنم که این تکنولوژی ها چه نویدی می دهند ، اما واقعیت را نیز می بینم: از رمزارز برای پولشویی سود قاچاقچیان آنلاین مواد مخدر استفاده شده است. آنها ابزاری برای تأمین مالی تروریسم بوده اند.

وی به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: "از زمان حضور من در بانک فدرال ، من می دانم که نهادهای شما چه نقش اساسی در مبارزه با جرایمی مانند این دارند. بخش خصوصی سرمایه های عظیمی را سرمایه گذاری می کند و راه هایی را برای جلوگیری از سواستفاده حامیان بد از فناوری های موجود پیدا می کند. شما موارد جدید را نیز توسعه می دهید. "

در جلسه تأیید سنا ، یلن با اشاره به اینکه رمزارز "عمدتا برای تأمین مالی غیرقانونی" است ، سر و صدای زیادی در جامعه رمزنگاری ایجاد کرد. با این حال ، گزارش شرکت تحلیلی بلاکچین ، چین آنالیز(Chainalysis) نشان می دهد که تنها 0.34٪ از کل معاملات رمزنگاری سال گذشته مربوط به فعالیت های جنایی بوده است . بسیاری همچنین اشاره کردند که اکثر فعالیت های پولشویی از طریق ارزهای فیات ، به ویژه دلار آمریکا انجام می شود.

منبع : news.bitcoin.com

ارسال نظر