پتنت جدید هواوی با طراحی لولای پیچیده برای انعطاف پذیری یکپارچه

رسانه کلیک - به تازگی یک پتنت جدید از کمپانی هواوی برای گوشی هوشمند انعطاف پذیر در WIPO به ثبت رسیده که به طراحی یک لولای پیچیده جهت جلوگیری از چین خوردگی روی نمایشگر اشاره می کند.

پتنت جدید هواوی با طراحی لولای پیچیده برای انعطاف پذیری یکپارچه

کمپانی هواوی قبلا دو پتنت جدید را برای گوشی هوشمند انعطاف پذیر به ثبت رسانده که شباهت زیادی با گلکسی فولد 2 و گلکسی Z فلیپ سامسونگ دارند. با این حال، این کمپانی به تازگی از پتنت جدیدی رونمایی کرده که یک ساختار لولای پیچیده را برای دستاه های انطعاف پذیر با فاکتور فرم clamshell نشان می دهد.

پتنت جدید هواوی با طراحی لولای گوشی هوشمند انطاف پذیر توسط این کمپانی در تاریخ 16 آوریل سال 2019 در WIPO به ثبت رسید. اما در تاریخ امروز 22 اکتبر سال 2020 مورد تایید قرار گرفت. پس می توان گفت که پتنت جدید در واقع قدیمی تر از دو طراحی انعطاف پذیر دیگر این شرکت چینی است.

پتنت جدید نخستین بار در رسانه خبری WindowsUnited و سپس در رسانه Incopat گزارش شده و ظاهرا شماره سریال آن برابر با wo2020210987A1 است.

سند مربوط به پتنت ابتکاری جدید به جزییات درباره یک طراحی لولای عجیب و پیچیده اشاره می کند. در ظاهر این طراحی از چین خوردگی جلوگیری می کند، که یکی از مهم ترین معایب فعلی دستگاه های انعطاف پذیر به شمار می آید. به منظور جلوگیری از چین خوردگی، گوشی هوشمند از یک طراحی پیمانه ای و ماژولار بهره می گیرد.

با این طراحی لولا، نمایشگر اولد با بسته شدن و باز شدن گوشی به داخل جمع شده و به سمت خارج گسترده و باز می شود، درست شبیه به گوشی های موتورلا Razr و Razr 5G. به بیان دیگر، نمایشگر این دستگاه در هنگام بسته شدن به طور کامل تا نمی شود. با استفاده از طراحی لولای جدید، کاربر می تواند یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر بدون چین خوردگی را تجربه کند.

لولای طراحی شده در پتنت جدید هواوی به یک فاکتور فرم clamshell یا همان صدفی اشاره می کند. از این رو نمی توان انتظار داشت که از همین طراحی لولا برای دستگاه های انعطاف پذیر تبدیل شونده به تبلت نیز استفاده شود.

ارسال نظر