پتنت جدید هواوی به دوربین زیر صفحه و نمایشگر قاب اشاره می کند

رسانه کلیک - پتنت جدید هواوی به یک گوشی هوشمند اشاره می کند که دوربین سلفی آن زیر صفحه تعبیه شده و یک نمایشگر نواری باریک روی قاب بالایی آن قرار گرفته است.

پتنت جدید هواوی به دوربین زیر صفحه و نمایشگر قاب اشاره می کند

علیرغم فشارهای وارد شده از سوی تحریم های ایالات متحده، کمپانی هواوی به طور پیوسته طراحی های خلاقانه و جدیدی را برای گوشی های هوشمند به وجود می آورد.

طبق گزارش LetsGoDigital، غول فناوری چینی پتنت جدیدی را برای یک گوشی هوشمند به ثبت رسانده که شامل دوربین سلفی زیر صفحه و همینطور نمایشگر قاب می شود. این پتنت در CNIPA (اداره مالکیت معنوی ملی چین) به ثبت رسیده و اسناد آن به همراه 7 طراحی از محصول و دو رندر رنگی به تازگی به نمایش گذاشته شده اند.

با توجه به طرح های ارائه شده در پتنت جدید هواوی ، به نظر می رسد که این کمپانی یک نمایشگر نواری باریک را روی قاب بالایی صفحه قرار داده است. هدف این نمایشگر باریک، نشان دادن اطلاعات اصلی نظیر ساعت، وضعیت شبکه و سیگنال ها و همینطور سایر جزییات موجود در نوار وضعیت معمولی است. گنجاندن تمام این اطلاعات مهم در قاب بالا، باعث می شود تا فضای بیشتری از نمایشگر مورد استفاده قرار گیرد. به بیان بهتر، پخش رسانه هایی نظیر ویدیو یا فیلم موجب محو شدن این اطلاعات نمی شود و کاربر همیشه می تواند بدون نیاز به متوقف کردن ویدیو یا پایین کشیدن آن، از ساعت یا میزان باتری باقی مانده باخبر شود.

یکی دیگر از جزییات جالب در پتنت جدید هواوی، نبود دوربین سلفی است. در ضمن، هیچ مکانیزم پاپ-آپ دوربینی هم در قسمت بالا مشاهده نمی شود. بنابراین می توان حدس زد که دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش جاسازی شده است. متاسفانه فعلا جزییات دقیق تری درباره این دستگاه در دسترس نیست. اما طراحی ها از یک ماژول دوربین چهارگانه بزرگ در پنل پشتی خبر می دهند. تا این لحظه مشخص نشده که آیا پتنت جدید در حال ساخت است، یا جزو پروژه های آینده کمپانی چینی به حساب می آید.

ارسال نظر