احتمال عرضه همزمان فیلم Halloween Kills در سینما و سرویس پخش

رسانه کلیک - جان کارپنتر، کارگردان فیلم اصلی هالووین گفته که Halloween Kills احتمالا به طور همزمان روی پرده سینماها و سرویس های پخش خانگی به نمایش گذاشته می شود.

احتمال عرضه همزمان فیلم Halloween Kills در سینما و سرویس پخش

جان کارپنتر به تازگی اعلام کرده که فیلم ترسناک Halloween Kills به احتمال زیاد روی سرویس پخش عرضه خواهد شد. فرنچایز Halloween از فیلم کلاسیک ترسناک هالووین در سال 1978 آغاز شد. نخستین نسخه هالووین، روایت یک پرستار بچه (با بازی جیمی لی کرتیس) را به تصویر می کشد که توسط یک قاتل نقاب دار، آزار می بیند و تهدید می شود.

پس از آغاز این فرنچایز توسط کارپنتر، فیلمسازان دیگری مشعل را در دست گرفته و افسانه مایکل میر، قاتل سریالی و معروف این مجموعه را ادامه دادند. به عنوان مثال، راب زامبی قصد داست تا عهده دار نام هالووین برای دو فیلم قابل عرضه در سال های 2007 و 2009 شود، اما کارپنتر شخصا مانع استفاده از شخصیت میر در فیلم های زامبی شد. البته این کارگردان خوشنام همیشه مخالف کارهای جدید نبوده و بازسازی فیلم هالووین به کارگردانی دیوید گوردن گرین در سال 2018 را مورد تحسین قرار داده است. فیلم هالووین 2018 توانست به موفقیت قابل ملاحظه ای دست یابد، به طوری که دو دنباله برای آن در نظر گرفته شده است؛ فیلم های Halloween Kills و Halloween End. کارپنتر، طرفدار پر و پا قرص تخیلات هالووینی گرین بوده و همین امر موجب افزایش امتیاز فیلم هالووین 2018 شده است.

اگرچه کارپنتر دیگر خالق اصلی فیلم های هالووین نیست، اما به عنوان یک راهنمای معنوی در این فیلم ها دخیل بوده و عاشق ابراز نظرات خود درباره فرنچایز است. با این حال، گفتار آخر وی درباره فیلم Halloween Kills چندان به مزاق استودیوی یونیورسال و بلوم هاوس خوش نیامده است. کارپنتر در مصاحبه ای با مجله انگلیسی NME گفته که این فیلم به احتمال زیاد همزمان روی پرده سینماها و سرویس های پخش خانگی به نمایش گذاشته می شود.

مطابق با گفته های کارپنتر، فیلم هالووین می کشد قرار بود در اکتبر سال 2020 عرضه شود. ولی انتشار ویروس کرونا نه تنها هالیوود، بلکه کل دنیا را از پا انداخت. البته هنوز به طور قطعی مشخص نشده که این فیلم از طریق سرویس های پخش به مخاطبین نشان داده خواهد شد. با این وجود، استفاده از سرویس های پخش یک امر پذیرفته شده برای اکثر استودیوها به شمار می آید، تا بدین وسیله افراد علاقه مند به دیدن فیلم های جدید، محدود به سینماها نشوند. به عنوان مثال، فیلم Wonder Woman 1984 نخستین محصول از کمپانی وارنر بروز بوده که به طور همزمان روی پرده سینماها و سرویس پخش HBO Max به نمایش گذاشته شد و البته به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد.

به هر حال، کارپنتر به این موضوع اشاره کرده که مدل عرضه سینمایی دیگر به کار نمی آید، دست کم نه تا زمانی که اپیدمی کرونا ادامه داشته باشد. اجتناب از تجربه مشاهده فیلم در پرده بزرگ سینما امری بس ناراحت کننده محسوب می شود، مخصوصا برای فیلم Halloween Kills و سایر فیلم های ترسناک، چرا که ژانر وحشت بهتر است به طور جمعی و در سینماهای مملو از تماشاگران پرهیجان تجربه شود. ناگفته نماند که بدبینی کارپنتر نسبت به سینماها چندان واقعی به نظر نمی رسد، چرا که با توجه به توزیع واکسن کرونا، این فاجعه جهانی به زودی کم رنگ تر خواهد شد و علاقه مندان دوباره می توانند فیلم های دلخواه خود را در کنار غریبه های هم سلیقه در تاریکی سینما تماشا کنند.

ارسال نظر