امکان عکس برداری با فرمت ProRAW در آیفون 12 پرو و پرومکس

رسانه کلیک- کمپانی اپل با افزودن ویژگی های جدید از جمله فرمت ProRAW و کیفیت HDR به گوشی های آیفون 12 پرو و پرومکس، حرفه ای بودن آن ها را توجیه کرده است.

امکان عکس برداری با فرمت ProRAW در آیفون 12 پرو و پرومکس

کمپانی اپل با افزودن یک مجموعه ویژگی جدید به دوربین، برچسب حرفه ای را روی گوشی های آیفون 12 پرو و پرومکس توجیه می کند. هر دو محصول رده بالای این شرکت، نخستین گوشی های هوشمندی خواهند بود که ویدیوها را با کیفیت دالبی ویژن HDR ضبط می کنند. به بیان بهتر، کاربر می تواند ویدیوها را با نرخ 60 فریم بر ثانیه، به همراه روشنایی و سایه های غنی ضبط کند. این ویدیوها، با کیفیتی عالی روی نمایشگرهای سازگار با Vision مانند برخی تلویزیون ها به نمایش در می آیند. البته کاربر همچنین قادر به پخش و ویرایش این ویدیوها روی دستگاه خود است.

اگر به جای فیلم برداری طرفدار عکاسی هستید، سری گوشی های آیفون 12 پرو می توانند گزینه خوبی برای این کار نیز در نظر گرفته شوند. اپل به تازگی فرمت پردازش تصویر جدیدی به نام ProRAW را معرفی کرده که به RAW معمولی شباهت دارد. این فرمت جدید کنترل بیشتری را روی تصاویر فراهم آورده و بر خلاف فرمت های HEIF یا JPEG، کیفیت آن ها را تغییر نمی دهد. اگر جزو افرادی هستید که به عکاسی با نوردهی طولانی (Long Exposure) علاقه دارید و پیش از به اشتراک گذاری، بالانس رنگی تصاویر را تغییر می دهید، پس فرمت ProRAW بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

فرمت ProRAW در اواخر سال جاری به گوشی های آیفون 12 پرو و پرومکس اضافه می شود. با این حال، اپلیکیشن های دیگر در آینده دورتری می توانند تصاویر با این فرمت را ویرایش کنند. کمپانی اپل به شدت طرفدار خلاقیت و نوآوری است و این ابزارهای جدید، به علاقه مندان کمک می کند تا استعداد خود را پرورش دهند. ناگفته نماند که به غیر از گوشی اپل، دستگاه های دیگری نیز برای عکاسان موبایل وجود دارد.

ارسال نظر