بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدیویی (قسمت اول)

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا طی دو بخش، ده مورد از بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های جذاب و پرطرفدار ویدیویی را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدیویی (قسمت اول)

ساخت فیلم از روی بازی های ویدیویی و کامپیوتری حوزه چندان جدیدی نیست. با این حال، تولید محصولاتی که شایسته دیدن باشند و مخاطبین را به هیجان آورند، کار ساده ای به حساب نمی آید. در پشت صحنه برخی بازی های کامپیوتری، داستان های بسیار قدرتمندی نهفته است که در صورت دریافت توجه و اهمیت شایسته، می توانند به فیلم های معنادار و بی نظیری تبدیل شوند. در این مطلب به معرفی ده مورد از بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های کامپیوتری می پردازیم که این واقعیت را ثابت می کنند.

10. Ratchet and Clank

بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدیویی (قسمت اول)

زمانی که یک کاپیتان فضایی شرور تمام کهکشان را تهدید کرد، یک مکانیک و روبات جدید او به تیم قهرمانان ملحق شدند تا زمین را از نابودی نجات دهند. این انیمیشن هرچند فاقد چاشنی طنز و جذابی بازی های پلی استیشن است و جلوه های نمایشی آن به پای فیلم های پیکسار نمی رسد، اما مخاطب را به مدت 90 دقیقه سرگرم می کند. رچت و کلنک یک فیلم خانواده پسند و پر انرژی است که ماجرای دلاوری های یک گربه دوپا و یک روبات انسان نما را به تصویر می کشد.

9. Silent Hill

یکی دیگر از بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدیویی، Silent Hill نام دارد. این فیلم سراسر صحنه های ترسناک و مخوف است که تماشای آن برای بار اول، لرزه بر اندام تماشاگر می اندازد. البته میزان ترس و وحشت این فیلم در مقایسه با نسخه بازی ویدیویی قابل مقایسه نیست، اما نقش آفرینی عالی بازیگر و و منظره های نادر آن، قطعا ارزش خرید بلیط و مشاهده آن در سینما را دارد. داستان این فیلم درباره مادری به اسم رز است که نمی تواند مرگ زودهنگام فرزندش را قبل کند. وی تصمیم می گیرد تا دخترش را نزد یک شفادهنده ببرد تا بلکه از این عاقبت شوم نجات پیدا کند. در این مسیر، ماشین رز وارد یک درگاه به سوی شهر وهم انگیزی به نام Silent Hill می شود. این شهر توسط نیروهای تاریک احاطه شده که بازمانده های آن، در حال نبردی از پیش باخته در مقابل تاریکی هستند.

8. Final Fantasy: The Spirits Within

بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدیویی (قسمت اول)

فیلم فاینال فانتزی، مرز بین واقعیت و انیمیشن کامپیوتری را کم رنگ کرده و نخستین فیلم طولانی به شمار می آید که رئالیسم تصویری را با کاراکترهای انسانی ساخته شده توسط کامپیوتر ترکیب کرده است. در این انیمیشن بلند و هیجان انگیز، انسان و زمین در برابر دشمن نهایی خود قرار می گیرند، یک بیگانه مرموز و اسرارآمیز که انرژی تمام موجودات زنده روی سیاره را به سرقت می برد. شاید جلوه های این فیلم در حال حاضر کمی ساده و ابتدایی به نظر برسند، اما در زمان خود بسیار شگفت انگیز بوده و معیار سنجش سایر انیمیشن های مشابه به شمار می آمد. فیلم The Spirits Within با رعایت احترام نسبت به داستان منبع خود، قدمی به سوی آینده برداشته و درس عبرتی برای ساخت فیلم بر اساس بازی های ویدیویی یکنواخت محسوب می شود: متفاوت باش و همیشه جسارت به خرج بده!

7. Mortal Combat

برخی فیلم های اقتباسی از بازی با اینکه عالی نیستند، اما از ارزش بالایی برخوردارند. به عنوان بهترین مثال از این دسته فیلم ها، می توان به Mortal Combat اشاره کرد. یک بازگویی ساده از رویدادهای بازی اصلی که شدیدا به مبارزه ها و حرکات رزمی بازیگران وابسته بوده و پس از گذشت نیم قرن، هنوز هم میم های آن در فضای اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. به هر حال، این فیلم روایت بازی را بی کم و کاست به تصویر کشیده و دارای شخصیت های فرا انسانی، مرگ و میرهای خون آلود و شکستن جمجمه ها است. این فیلم قطعا ارزش تماشا را دارد و با توجه به اینکه در سال 1995 ساخته شده، خاطرات بسیاری را برای شما تداعی می کند.

6. Warcraft

بهترین فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدیویی (قسمت اول)

فیلم warcraft درباره یک کاهن ارک به نام گولدان است که سعی دارد تا با باز کردن درگاهی به قلمروی انسان ها، نسل خود را از مرگ نجات دهد. اما روی زمین، یک پادشاه، جنگجوی دلاورش و یک جادوگر سعی دارند تا جلوی این یورش را بگیرند. این فیلم نه تنها بهترین محصول اقتباس شده از بازی های ویدیویی تا کنون بوده و به درآمد خالص 433 میلیون دلار دست یافته، بلکه دنیای وارکرفت را به شیوه زیبای و افسونگرانه ای به نمایش گذاشته است. وارکرفت نمونه بارز جسارت در استفاده از فرصت ها، رسیدن به درآمد عالی و جولان کارگردان در به تصویر کشیدن شورش های تماشایی محسوب می شود.

ارسال نظر