تام کروز هر سه جایزه گلدن گلوب خود را باز می‌گرداند!

رسانه کلیک - هنرپیشه مشهور و پرطرفدار هالیوود، تام کروز با بازگرداندن سه جایزه گلدن گلوب خود آتش اعتراضات به انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود را شعله‌ور‌تر کرد.

تام کروز هر سه جایزه گلدن گلوب خود را باز می‌گرداند!

با گسترش فزاینده مخالفت‌ها علیه انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود (HFPA)، تام کروز نیز هر سه جایزه گلدن گلوب خود را به نشانه اعتراض پس داد. اوایل سال جاری میلادی و درست پیش از برگزاری هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب، عده‌ای نسبت به نبودن عضو سیاه‌پوست در جامعه HFPA ابراز نارضایتی کرده و ارجحیت محصولات ساخته شده توسط سفیدپوستان را در گلدن گلوب مورد نکوهش قرار دادند. انجمن در آن زمان وعده داد که در آینده عملکرد بهتری را به نمایش خواهد گذاشت و حتی اصلاحات پیشنهادی را نیز مطرح کرد.

اما علاقه‌مندان و فعالان حوزه سینما و تلویزیون اصلاحات پیشنهادی را چندان عملی و مؤثر ندانسته و همچنان به اعتراضات خود ادامه دادند. کمپانی‌های بزرگی همچون آمازون و نتفلیکس مراسم گلدن گلوب را تحریم کردند. بازیگران مطرحی از جمله مارک روفالو و اسکارلت جوهانسون نیز در اوایل هفته به جمع معترضین پیوستند. حال شبکه NBC نیز اعلام کرده که از پخش مراسم بعدی گلدن گلوب در سال آینده معذور است.

تام کروز که اخیرا به جمع مخالفان HFPA اضافه شده، با پس دادن جوایز گلدن گلوب خود جناحش را کاملا مشخص کرد. وی با نقش‌آفرینی خارق‌العاده خود در فیلم‌های جری مگوایر (Jerry Maguire)، متولد چهارم ژوئیه (Born on the Fourth of July) و مگنولیا (Magnolia) توانست سه گوی طلایی را به خود اختصاص دهد.

بازگرداندن جوایز آن هم از سوی یک بازیگر درجه یک مثل تام کروز، بدون شک بر اهمیت موضوع می‌افزاید. حال باید دید که آیا سایر هنرمندان مطرح و بانفوذ هالیوود نیز از این حرکت پیروی خواهند کرد یا خیر. شاید اقدامات این چنینی باعث شوند تا انجمن روزنامه‌نگاران خارجی هالیوود بالاخره به فکر اصلاحات اساسی افتاده و آتش انتقادات را فرو نشاند.

ارسال نظر