ساخت اولین ترمینال فضایی اسپیس ایکس روی اقیانوس

رسانه کلیک - مالک اسپیس ایکس از ساخت نخستین ترمینال فضایی بر سطح اقیانوس خبر داد که قرار است برای سفرهای بین شهری، بین قاره‌ای و حتی بین سیاره‌ای راکت استارشیپ مورد استفاده قرار گیرد.

ساخت اولین ترمینال فضایی اسپیس ایکس روی اقیانوس

اسپیس ایکس قصد دارد نسل بعدی راکت استارشیپ را از طریق ترمینال اقیانوسی خود به فضا بفرستد. استارشیپ نه تنها برای ارسال مسافران به ماه، مریخ و سیارات دیگر به کار گرفته می‌شود، بلکه قرار است سفرهای بین شهری و بین قاره‌ای را نیز تسهیل کند.

هدف اصلی شرکت، ساخت دو ترمینال فضایی به نام‌های دیموس و فوبوس (اقمار مریخ) بر سطح اقیانوس است. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در پاسخ به توییت یکی از کاربران گفته پروژه دیموس هم اکنون نیز در حال جریان بوده و بخش‌هایی از آن ساخته شده است. این ترمینال روی یکی از دکل‌های نفتی والاریس واقع شده؛ دکلی که اسپیس ایکس پنج سال پیش آن را به مبلغ 7 میلیون دلار خریداری کرده است.

ایده سفرهای بین شهری توسط راکت استارشیپ نخستین بار سال 2017 و در کنگره بین‌المللی نجوم استرالیا مطرح شد. این سیستم به افراد اجازه می‌دهد دورترین مسافت‌های بین شهری را تنها در عرض 30 الی 60 دقیقه طی کنند. جالب آنکه هزینه این سفرها نیز چندان زیاد نیست و تقریبا با سفرهای هوایی معمولی برابری می‌کند.

استارشیپ تاکنون دو مورد از پنج سفر آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در یکی از این سفرها بود که راکت با موفقیت به زمین نشست اما دقایقی بعد، صدای انفجار مهیب آن همه را دلسرد کرد ( استارشیپ SN10 هشت دقیقه پس از فرود موفقیت‌آمیز منفجر شد ). اما پرواز آخر استارشیپ به فضا و فرود آرام و ایمن آن به پایگاه، دوباره بارقه‌های امید را در دل مهندسان و دانشمندان حاضر در پروژه روشن کرد.

ساخت ترمینال اقیانوسی اسپیس ایکس احتمالا سال 2022 به پایان می‌رسد.

ارسال نظر