جهش ویروس کرونا این بار در یونان!

رسانه کلیک - ویروس کرونا این بار در کشور یونان جهش پیدا کرده است و متاسفانه از بدن 2500 راسو آلوده در یک مزرعه به بدن یک انسان منتقل شده است. 

جهش ویروس کرونا این بار در یونان!

بر اساس گزارشی از رویترز، ویروس جهش یافته کرونا این بار در راسوهای دو مزرعه خز در شمال کشور یونان مشاهده شده است. مینک ها نوعی راسو هستند که در این دو مزرعه یونانی پرورش داده می‌شوند و در بدن آن‌ها نوعی ویروس جدید کرونا پیدا شده که توسط انسان‌ها جهش پیدا نکرده است. در یکی از این مزرعه‌ها 2500 راسو آلوده پیدا شده است.

خبر بد این است که این ویروس از راسوها به بدن انسان‌ها منتقل شده است. تاکنون ابتلای صاحب مزرعه به این ویروس تایید شده و هنوز جواب آزمایش کارگران مزرعه مشخص نشده است.

این مزرعه ‌ها در استان های کاستوریا و کوزانی کشور یونان قرار دارند و تنها مزارعی نیستند که در این کشور به پرورش راسو و صادرات خز آن‌ها مشغول هستند. در کشور یونان هزاران راسو وجود دارد که صادرات خز آن‌ها سالانه بیش از 60 میلیون یورو برای این کشور درآمد دارد.

این اولین بار نیست که ویروس کرونا در بدن راسوها پیدا شده است. ویروس کرونا قبلا در 6 کشور دیگر در مزرعه های پرورش مینک شیوع پیدا کرده بود و در نهایت باعث از بین رفتن حدود 17 میلیون مینک پرورشی در یک مزرعه در دانمارک شده بود. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی این حیوانات را برای انسان‌ها خطرناک اعلام کرده بود.

ارسال نظر