جک ما از فهرست کارآفرینان برتر چین خط خورد

رسانه کلیک - جک ما ، کارآفرین و موسس کمپانی Alibaba روز سه شنبه، دوم فوریه (چهاردهم بهمن ماه 1399) از فهرست کارآفرینان برتر چین کنار گذاشته شد.  

جک ما از فهرست کارآفرینان برتر چین خط خورد

موسس کمپانی Alibaba و کارآفرین بنام چینی چندی پیش از فهرست برترین کارآفرینان چین خط خورد. جک ما که به موسس بزرگترین شرکت های چینی در کشورش معروف است، نتوانست نام خود را در گزارش صفحه نخست نشریه Shanghai Securities News در حوزه تکنولوژی، به ثبت برساند. در این گزارش، ما پونی به عنوان فردی یاد شده که قصد بازنویسی عصر موبایل را با همکاری شرکت هولدینگ Tencent در سر دارد. در این لیست، اسامی دیگری همچون وانگ چوانفو (رییس شرکت BYD)، لی جون (یکی از بنیانگذاران کمپانی شیائومی) و رن ژنگفی (متعلق به کمپانی فناوری های هواوی) نیز ذکر شده است.

این مقاله کوتاه دقیقا در همان روزی منتشر شد که هولدینگ گروه علی بابا قصد رونمایی از درآمد خود را داشت. گزارش جدید می تواند ترس کمپانی Tencent از سقوط در شکست صنعتی گسترده ای که فعلا بلای جان ما شده است، را کاهش دهد. پکن به تازگی کمپینی را جهت کاهش قدرت شرکت های تکنولوژیکی خصوصی آغاز کرده است. کمپانی Tencent نیز یکی از همین شرکت های خصوصی به حساب می آید که کاربرد سرویس پیام رسان WeChat آن در سراسر چین رواج پیدا کرده است. جالب اینکه با نشر خبر جدید، سهام دو شرکت Tencent و شیائومی در روز سه شنبه بیش از دو درصد افزایش یافت.

عدم ذکر نام جک ما به این واقعیت اشاره می کند که Shanghai Securities News مهم ترین نشریه تجاری در حیطه تجارت علی بابا است. مای میلیاردر پس از سرزنش از سوی قانون گذران چینی و شروع تحقیقات درباره شرکت تجاری او، در اواخر سال گذشته از نظرها پنهان شد. به نظر می رسد که معروف ترین تاجر چینی آینده مبهمی را پیش رو دارد.

نشریه ای با حمایت از سوی آژانس خبری Xinhua در این باره نوشته است:

نسلی از کارآفرینان چینی به واسطه ساختارهای سختگیرانه سیستم اقتصادی قدیمی و با میل به فرار از فقر و رسیدن به جاه طلبی های تجاری پدید آمده اند. آن ها زندگی تازه ای را به اصلاحات اقتصادی چین بخشیده اند.

ارسال نظر