درخواست ۵۰۰ بیتکوین از تتر به‌عنوان باج

رسانه کلیک - شرکت تتر با درخواست باج‌خواهی به ارزش ۵۰۰ واحد بیتکوین مواجه شده است. باج‌گیر تهدید کرده است که در صورت پرداخت‌نکردن ۲۴ میلیون دلار بیتکوین درخواستی آنها، اطلاعات حساسی را منتشر می‌کند.

درخواست ۵۰۰ بیتکوین از تتر به‌عنوان باج

به گزارش کریپتوپوتیتو، شرکت تتر اعلام کرده که یک باج‌گیر آنها را تهدید کرده است که اگر ۵۰۰ بیتکوین درخواستی را به وی پرداخت نکنند، اسنادی را منتشر می‌کند که به اکوسیستم بیتکوین «آسیب» خواهد رساند.

تتر در توضیح این باج‌خواهی نوشت:

اسنادی ساختگی در حالی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شوند که در آنها ادعا می‌شود کارکنان تتر و نمایندگان دلتک بنک اند تراست (Deltec Bank & Trust) و شرکت‌های دیگر با هم ارتباط داشته‌اند. این اسناد جعلی هستند.

این شرکت با اشاره به باج درخواستی ۲۳.۶ میلیون دلار باج‌گیر نوشت:

باج‌گیر ادعا کرده است که در صورت پرداخت نکردن بیتکوین‌های درخواستی، در تلاش برای آسیب رساندن اکوسیستم بیت کوین، اسناد را به‌صورت عمومی منتشر می‌کند.

تتر همچنین اعلام کرد که این شرکت هیچ قصدی مبنی بر پرداخت باجِ درخواستی ندارد.

500 بیتکوین پرداخت نمی‌شود

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست ولی تتر گفته است که درخواست باج و گفتگوهای ساختگی باج‌گیر را به مراجع قانونی گزارش کرده است. تتر همچنین اعلام کرده که این شرکت هیچ قصدی مبنی بر پرداخت باجِ درخواستی ندارد.

هنوز مشخص نیست که این اتفاق یک اخاذی ساده است که دیگر شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال را هم هدف قرار می‌دهد یا با هدف آسیب به تتر و جامعه ارزهای دیجیتال تدارک دیده شده است. هر مورد که باشد، آنهایی که به‌دنبال آسیب‌رساندن به تتر هستند، روزبه‌روز ناامیدتر می‌شوند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که یک هفته پیش دعوی قانونی بین تتر و بیتفینکس (Bitfinex) و دادستانی نیویورک با توافق طرفین بسته شد.

تتر از شرکت‌های تابعه بیتفینکس است. دعوی قانونی این شرکت‌ها و دادستانی نیویورک به یک سال قبل باز می‌گردد. در نهایت بیتفینکس و تتر موافقت کردند که جریمه درخواستی ۱۸.۵ میلیون دلاری دادستانی نیویورک را بپردازند. به‌علاوه، این شرکت موافقت کرد که دیگر به شهروندان نیویورکی خدمات ارائه نکند.

ارسال نظر