کشف و ضبط 190 هزار دستگاه استخراج رمزارز با همکاری مردم

رسانه کلیک – خبر توقیف بیش از 190 هزار دستگاه استخراج رمزارز بار دیگر در صدر اخبار رسانه‌های داخلی جای گرفت. نقش مردم در این کشف و ضبط‌ها مشخصه اصلی این اخبار است.

کشف و ضبط 190 هزار دستگاه استخراج رمزارز با همکاری مردم

به گزارش کلیک، به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از همکاری مردم در شناسایی بیش از ۱۹۰ هزار دستگاه استخراج رمزارز خبر داد.

محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در این مورد گفت: «مردم احساس کرده‌اند و اطلاع یافته‌اند که فعالیت این دستگاه‌های غیرمجاز علاوه بر آسیب به شبکه برق به تاسیسات خود آن‌ها نیز خسارت وارد می‌کند.»

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: «همچنین مردم آگاهی یافته‌اند که فعالیت دستگاه های استخراج رمزارز باعث کمبود برق در کشور می‌شود. بر این اساس مردم اطلاعات بیشتری در اختیار ماموران شرکت‌های توزیع قرار داده‌اند که منجر به کشف و ضبط این دستگاه‌ها شده است.»

وی از تشدید برخورد با فعالیت دستگاه های استخراج رمزارز با توجه به روند افزایش مصرف برق خبر داد و خاطرنشان کرد: «خاطیان با کمک قوه قضائیه به مجازات می‌رسند.»

ماینینگ چیست؟

به فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، صنعت «ماینینگ» و به مراکز تولید این ارزها، مزرعه یا «فارم» گفته می‌شود. در صنعت ماینینگ، نفت و گاز به انرژی برق و درنهایت به محصول ارز دیجیتال تبدیل می‌شود که به‌عنوان یک پول مجازی می‌توان برای مبادلات مالی از آن استفاده کرد.

ازآنجایی‌که در روزهای اخیر با خاموشی‌های پیاپی در اقصی نقاط کشور مواجه بوده‌ایم، به نظر می‌رسد که همکاری مردم با پلیس برای کشف و ضبط دستگاه های استخراج رمزارز به دلیل آگاهی عموم از مضرات این عملیات باشد هرچند جایزه میلیونی تعیین شده برای این همکاری را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

ارسال نظر