رد مجیک 6 نوبیا ؛ نخستین گوشی گیمینگ مجهز به رم 18 گیگابایتی در جهان

رسانه کلیک – سری رد مجیک 6 نوبیا نخستین گوشی های گیمینگ جهان بوده که به حافظه رم 18 گیگابایتی مجهز شده و دارای نرخ نوسازی 165 هرتز هستند. این محصولات در بیست و ششم اسفند ماه وارد بازار می شوند.

رد مجیک 6 نوبیا ؛ نخستین گوشی گیمینگ مجهز به رم 18 گیگابایتی در جهان

همانطور که می دانید شرکت نوبیا با به کار گیری پره های خنک کننده در گوشی گیمینگ رد مجیک (Red Magic) توانسته تا تحول بزرگی را در این صنعت ایجاد کند. حال کمپانی چینی سری رد مجیک 6 مجهز به پردازنده 888 را نیز به بازار عرضه کرده که از دو نظر رکورد جهان را شکسته است: نخست آنکه این محصول نخستین اسمارت فونی است که به حافظه رم 18 گیگابایتی مجهز شده و دیگر آنکه نرخ نوسازی نمایشگر آن برابر با 165 هرتز است. علاوه بر این گوشی رد مجیک 6 از شارژ سریع 120 وات نیز پشتیبانی کرده و از خنک کننده های دوال-فن و ترموالکتریک نیز بهره می برد.

گوشی جدید نوبیا در سه نسخه مختلف در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. هر سه نسخه دارای سیستم عامل اندروید 11 و به نمایشگر فول اچ دی پلاس 6.8 اینچی امولد مجهز شده اند. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه و یک سیستم دوربین سه گانه (متشکل از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی) نیز در پنل پشتی به چشم می خورند. جک هدفون 3.5 میلی متری نیز در کناره دستگاه قرار گرفته است. سرعت پره های خنک کننده نیز نسبت به نسل قبل افزایش یافته و اکنون به 18 هزار دور در دقیقه می رسد.

نسخه استاندارد رد مجیک 6 دارای بدنه تمام شیشه ای بوده و در دو رنگ مشکی کربنی و سایبر نئونی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. این محصول دارای باتری 5050 میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ سریع 65 وات نیز پشتیبانی می کند. نسخه پرو نیز دارای یک صفحه آلومینیومی نازک در پنل پشتی بوده و در دو رنگ مشکی و نقره ای عرضه می شود. این محصول به جای یک باتری، به دو سلول مجهز شده که علیرغم ظرفیت کمتر (جمعا 4500 میلی آمپر ساعت) امکان پشتیبانی از شارژ فوق سریع 120 وات را برای دستگاه فراهم می آورند؛ بدان معنا که گوشی در عرض پنج دقیقه، حدودا 50 درصد شارژ می شود. سرعت پنکه خنک کننده نیز کمی بیشتر از نسخه معمولی و برابر با 20 هزار دور در دقیقه است.

و اما نسخه سوم با نام Dao عرضه می شود و مشخصات فنی آن قدری بهتر از دو نسخه دیگر است.

پیش خرید گوشی گیمینگ رد مجیک 6 نوبیا در حال حاضر در کشور چین آغاز شده است. نسخه معمولی و پرو به ترتیب با قیمت 590 دلار و 680 دلار به فروش می رسد. قیمت نسخه 256/18 گیگابایتی و 512/18 گیگابایتی نیز به ترتیب برابر با 865 و 1120 دلار است. طبق گزارش های منتشر شده، سری جدید نوبیا از شانزدهم مارس (بیست و ششم اسفند ماه) در بازار جهان عرضه خواهند شد. اینطور که به نظر می رسد قابلیت پشتیبانی از سرویس های گوگل نیز در این محصولات گنجانده شده است.

ارسال نظر