رییس فدرال رزرو: ۲۰۲۱ سال دلار دیجیتال است

رسانه کلیک - جروم پاول رئیس بانک فدرال آمریکا جزئیات بیشتری در مورد دلار دیجیتال ارائه داده است. در گذشته پاول روی ارز دیجیتال بانک مرکزی پافشاری می‌کرد و معتقد بود سیستم فدرال روی این پروژه نظارت کامل دارد.

رییس فدرال رزرو: ۲۰۲۱ سال دلار دیجیتال است

جروم پاول در سخنرانی اخیر در کنگره آمریکا گفت که در سال جاری، بانک فدرال آمریکا عموم مردم را با دلار دیجیتال آشنا می‌کند. همچنین عنوان کرد که اعطای مجوز قانونی به فدرال برای اجرای این پروژه به کنگره بستگی خواهد داشت.

پتریک مک‌هنری نماینده منطقه ۱۰ کارولینای شمالی که به تازگی به عضویت صندوق اتحادیه بیت کوین درآمده است، در مورد نقش قانون‌گذاران در آینده ارزهای دیجیتال، بلاکچین و حوزه فینتک از او سوال کرد. پاول در جواب به نماینده کنگره گفت: امسال سال مهمی خواهد بود. در سال جاری ما با عموم مردم به صورت فعال در ارتباط خواهیم بود. همایش‌های عمومی و برنامه‌هایی در حال هماهنگی است که امروز اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه نمی‌دهم.

چالش‌های فنی

رئیس فدرال رزرو به صراحت عنوان کرد که نظرات خود را در عموم مطرح نخواهد کرد و به دنبال بازخورد آنها نیست. بلکه این پروژه را از لحاظ فنی و قانونی به یکباره اجرا خواهد کرد و از همان ابتدا مردم را در آن شرکت می‌دهد.

او در ادامه گفت:سوال‌های چالش برانگیزی پرسیده شده است. بنابراین ما درخواست یک گفتگوی عمومی با نمایندگان انتخابی داریم. در همین حال ما با چالش‌های فنی مواجه هستیم و آنها را با تمام بانک‌های مرکزی که در حال انجام کار مشابه هستند به اشتراک می‌گذاریم.

او همچنین به نقش مهم کنگره در اجرای طرح دلار دیجیتالی اشاره کرد. پاول به مک‌هنری گفت که ما با شما و همکاران‌تان به صورت قابل توجهی در ارتباط خواهیم بود.

مک‌هنری مشاور قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال است. او در مصاحبه‌اش با رئیس اتحادیه بیتکوین گفت که دولت آمریکا برای پذیرش عمومی این صنعت به قانون‌گذاری آن محتاج است؛ در غیر این صورت باید پیرو همتاهای خود در این زمینه باشد.

طراحی دلار دیجیتال سالم

پاول در ادامه توضیح داد که دلار دیجیتال نباید برای دستکاری بازار مورد استفاده قرار گیرد. آمریکا بهترین اقتصاد دنیا را در دست دارد و باید همین مسیر را ادامه دهد.

ما باید در طراحی دلار دیجیتال دقت زیادی به خرج دهیم، زیرا نمی‌خواهیم چیزی را به وجود بیاوریم که عملکرد سالم ما را زیر سوال ببرد.

ارسال نظر