سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در بخش پژوهش و توسعه مدیاتک

رسانه کلیک - تراشه ساز تایوانی مدیاتک برای سال جدید تصمیم گرفته تا مبلغی حدود 3 میلیارد دلار را وقف واحد پژوهش و توسعه بخش های مختلف این شرکت کند.

سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در بخش پژوهش و توسعه مدیاتک

کای لیکزینگ، رییس مدیاتک طی جلسه توجیهی اخیر به برنامه این شرکت برای سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در بخش پژوهش و توسعه حوزه های مختلف اشاره کرده است. مبلغ سرمایه گذاری در واحد R&D (پژوهش و توسعه) برای سال 2021، رکورد جدیدی برای تراشه ساز تایوانی به شمار می آید. این کمپانی در سال گذشته، حدود 2.7 میلیارد دلار را وقف فعالیت های مرتبط با پژوهش و توسعه کرده بود.

سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در واحد پژوهش و توسعه مدیاتک، ناشی از ارقام بالای درآمد این شرکت است. درآمد مدیاتک در سال گذشته به 10 میلیارد دلار رسید. البته رقم دقیق گزارش شده از سوی این شرکت برابر با 10.9 میلیارد دلار است. ظاهرا هر یک از خطوط تولید این شرکت توانسته در سال 2020 به رشد دو رقمی دست پیدا کند.

کای لیکزینگ همچنین پیش بینی کرده که فروش اسمارت فون های مجهز به فناوری 5G در سال 2021 به 500 میلیون واحد خواهد رسید، که تقریبا 2.5 برابر بیشتر از سال گذشته است. وی افزود که 60 درصد این رقم به کشور چین اختصاص دارد.

سهام بازار 5G مدیاتک در سال گذشته معادل با 40 درصد گزارش شده، و این کمپانی تلاش می کند تا رشد خود را ادامه دهد. در حالی که بازار گوشی های هوشمند رونق چندانی ندارد، مدیاتک در صدد است تا سهام بازار خود را افزایش دهد.

مدیاتک تایوانی با برخورداری از 31.7 درصد از سهم بازار، به کمپانی تراشه ساز پیشرو در کشور چین تبدیل شده است. پس از مدیاتک، HiSilicon هواوی با داشتن 27.2 درصد و سپس کوالکام با داشتن 25.4 درصد از سهم بازار، در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند.

با اینکه سهم بازاری مدیاتک تقریبا دو برابر شده، اما HiSilicon هواوی و کوالکام هر دو شاهد افت سهم در بازار بوده اند. گفته می شود که افزایش تقاضا برای گوشی های هوشمند ارزان قیمت، دلیل اصلی رشد مدیاتک است.

ارسال نظر