ضد آب بودن گوشی خود را بدون انداختن آن درون آب امتحان کنید

رسانه کلیک - اپلیکیشن Water Resistance Tester این امکان را برای شما فراهم آورده تا به راحتی و بدون نیاز به یک قطره آب، ضد آب بودن گوشی خود را آزمایش کنید.

ضد آب بودن گوشی خود را بدون انداختن آن درون آب امتحان کنید

بسیاری از پرچمداران جدید از جمله سری گلکسی S21 سامسونگ به لطف استاندارد IP68 قادر هستند در عمق 1.5 متری از سطح آب نیز بدون هیچ مشکلی کار کنند. این موضوع قاعدتا باید خیال ما را از بابت تماس گوشی با آب و گرد و خاک آسوده کند. اما آیا راهی برای اثبات این مسئله وجود دارد؟

اپلیکیشن اندرویدی Water Resistance Tester به شما کمک می‌کند تا با استفاده از فشارسنج گوشی، از ضد آب بودن دستگاه خود مطمئن شوید. جالب آنکه برای انجام این کار لازم نیست آن را درون آب فرو ببرید. سنسور فشارسنج داخلی، فشار وارد شده به دستگاه را تشخیص داده و اپلیکیشن مذکور آن را اندازه‌گیری می‌کند.

نحوه آزمایش ضد آب بودن گوشی

ابتدا گوشی را روی یک سطح صاف قرار داده و سپس انگشت خود را روی نمایشگر فشار دهید. حال اپلیکیشن به شما می‌گوید که آیا گوشی شما واقعا خاصیت مقاومت در برابر آب را دارد یا خیر. توجه داشته باشید که این آزمایش تنها برای دستگاه‌های مجهز به فشارسنج و استاندارد IP قابل اجرا است.

همچنین به صاحبان گوشی‌های قدیمی توصیه می‌شود دستگاه خود را زیاد در معرض آب قرار ندهند؛ چراکه با افزایش طول عمر اسمارت فون ممکن است مقاومت آن پایین بیاید.

علاقه‌مندان می‌توانند اپلیکیشن Water Resistance Tester را هم اکنون به صورت رایگان از فروشگاه پلی استور دانلود کنند.

ارسال نظر