عرضه سیستم عامل HarmonyOS 2.0 برای گوشی های هوشمند

رسانه کلیک - شرکت هواوی نسخه دوم سیستم عامل اختصاصی خود یعنی HarmonyOS 2.0 را دوم ژوئن (دوازدهم خرداد) برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند.

عرضه سیستم عامل HarmonyOS 2.0 برای گوشی های هوشمند

هواوی چندی پیش در وب‌سایت Weibo اعلام کرد که دوم ژوئن، ساعت 20:00 به وقت محلی، از سیستم عامل HarmonyOS 2.0 رونمایی می‌کند. این سیستم عامل در حال حاضر برای دستگاه‌های مجهز به IoT (اینترنت اشیا) و تلویزیون‌های هوشمند ارائه شده است، اما ظاهرا شرکت این بار اسمارت فون ها و تبلت ها را نشانه گرفته و قصد دارد به طور جدی با گوگل به رقابت بپردازد.

اوایل سال 2019 بود که هواوی اعلام کرد می‌خواهد تا پایان سال، به دومین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود. اما تحریم‌های دولت آمریکا و منع تجارت با شرکت‌هایی همچون گوگل، غول فناوری چینی را از رسیدن به اهداف خود باز داشت. بدین ترتیب هواوی بالاجبار قابلیت پشتیبانی از GMS (سرویس موبایل گوگل) را از محصولات خود حذف کرد و زیان قابل توجهی را متحمل شد.

هواوی در اوت 2019 و طی کنفرانس توسعه‌دهندگان از اولین نسخه هارمونی رونمایی کرد؛ سیستم‌عاملی که درست مانند اندروید منبع باز بوده و مبتنی بر لینوکس است. به گزارش Gizmochina ، این نسخه شباهت زیادی با اندروید 10 دارد. بنابراین احتمال می‌رود که HarmonyOS 2.0 نیز شبیه به نسخه جدید اندروید باشد.

طبق اظهارات رئیس هواوی، سیستم عامل اختصاصی هارمونی اساسا به منظور کاهش وابستگی شرکت به اندروید طراحی شده است و علاوه بر ارائه قابلیت‌های بیشتر، از پلتفرم‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.

وی افزود شرکت قصد دارد در سال جاری، بیش از 200 میلیون دستگاه هواوی و 100 میلیون دستگاه دیگر را به سیستم عامل هارمونی مجهز کرده و اکوسیستم خود را توسعه دهد.

گفته می‌شود کمپانی چینی در دوم ژوئن علاوه بر نسخه دوم هارمونی از دستگاه‌های دیگری همچون میت پد پرو 2 و سری Watch 3 نیز رونمایی می‌کند. حال باید دید چند درصد افراد به سیستم عامل اختصاصی هواوی روی خوش نشان داده و از آن استقبال می‌کنند.

ارسال نظر