فرود موفقیت آمیز فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس در سواحل فلوریدا

رسانه کلیک - ناسا به تازگی اعلام کرده که نسخه ارتقا یافته فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس ، با موفقیت در سواحل فلوریدا فرود آمده است. ماموریت دراگون، ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی بود.

فرود موفقیت آمیز فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس در سواحل فلوریدا

سازمان ناسا روز چهارشنبه از فرود موفق فضای دراگون اسپیس ایکس در سواحل فلوریدا خبر داد. ساعت فرود ۸:۲۶ شب (به وقت محلی) گزارش شده است.

این بیست و یکمین عملیاتی است که طبق قرارداد مأموریت تأمین بار برای ISS یا همان ایستگاه فضایی بین المللی انجام شده است. فضاپیما، حدود ۴۴۰۰ پوند آزمایش علمی و محموله های دیگر را با خود به زمین آورده است.

برتری این فضاپیما نسبت به نسخه قبلی باعث شد تا بتواند دو برابر فضای بیشتری برای حمل بار داشته باشد.

این ماموریت یکی از عملیات های قابل توجه مهم برای ناسا به حساب می آید زیرا می تواند باعث تسریع در آزمایش های دانشمندان شده و اطلاعات بیشتری را برای امکان حیات انسان در فضا برای محققان فراهم کند.

به گفته ناسا، پس از فرود فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس ، 4 تا 9 ساعت طول کشیده تا دانشمندان بتوانند وسایل آزمایشگاهی را بیرون آورند؛ چراکه ابتدا چندین آزمایش باید روی فضاپیما انجام شود؛ مسئله ای که بسیار زمانبر و حساس است.

آزمایش قلب کاردینال یکی از موضوعات در حال تحقیق است که چگونگی تاثیر ریز جاذبه ها روی ساختار و شکل قلب انسان را بررسی می کند. به گفته ناسا، هنوز معلوم نیست که آیا انسان می تواند بیشتر از یک سال در فضا زنده بماند یا خیر.

یکی دیگر از آزمایش های مشابه، ارگانوژنز است که توسط JAXA انجام شده و هدف آن، تغییرات ژنتیکی و چگونگی رشد سلول انسان در ریز جاذبه ها بوده است.

یکی دیگر از آزمایش های بازگشته از فضا به تحقیقات شماره ۲۳ جوندگان مربوط می شود که عملکرد عروق را مورد بررسی قرار داده است. رگ ها، تغییرات ساختار لنفاوی چشم و شبکیه قبل و بعد از پرواز، از جمله اطلاعات به دست آمده از موفقیت در این پروژه است.

سازمان ناسا برای اینکه تمام جوانب حیات در فضای خارج از جو زمین را بررسی کند، از پرتاب این نمونه ها به فضا استفاده می‌ کند تا بلکه راهی برای زندگی خارج از زمین برای انسان ها فراهم شود.

ارسال نظر