واحد خودران اوبر به شرکت آئورورا فروخته می شود

رسانه کلیک – کمپانی اوبر در نظر دارد تا واحد اتوموبیل های خودران خود را در ازای دریافت 4 میلیارد دلار به شرکت آئورورا تکنولوژی واگذار کند.  

واحد خودران اوبر به شرکت آئورورا فروخته می شود

همانطور که می دانید اوبر بزرگترین سرویس همسفری آنلاین در جهان است. این شرکت چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد تجارت اتوموبیل های خودران خود را در ازای 4 میلیارد دلار به آئورورا تکنولوژی واگذار کند. البته اوبر همچنان 26 درصد سهام (به ارزش 400 میلیون دلار) را در اختیار خواهد داشت و مدیر عامل ارشد این شرکت یعنی دارا خسروشاهی نیز حین انتقال در جلسات هیات مدیره آئورورا حضور پیدا خواهد کرد.

واحد خودران اوبر در منطقه سیلیکون ولی و با یک دفتر در پیتزبورگ آغاز به کار کرد. علیرغم آنکه این تجارت به شرکت دیگری فروخته شده، اما مهندسین و اعضای گروه فناوری های پیشرفته (A.T.G) اوبر همچنان در این بخش مشغول به کار خواهند بود. فرایند انتقال در سه ماهه اول سال 2021 کامل می شود. جالب اینجاست که ارزش واحد A.T.G اوبر نسبت به سال گذشته حدود 3.5 میلیارد دلار افت پیدا کرده و اکنون برابر با 4 میلیارد دلار است.

شرکت اوبر اظهار داشته که با وجود فروش واحد A.T.G همچنان یا آئورورا تکنولوژی همکاری می کند تا اتوموبیل های بدون سرنشین هر چه سریع تر آماده ورود به شبکه شوند. از طرفی آئورورا بارها اعلام کرده نخستین محصول تولیدی بر خلاف باور عموم یک تاکسی نیست؛ بلکه یک کامیون خودران است که برای حمل و نقل بار مورد استفاده قرار می گیرد.

پروژه خودروهای بدون سرنشین در واقع توسط موسس و مدیر عامل اسبق اوبر یعنی تراویس کالانیک و به منظور کنار گذاشتن راننده ها شکل گرفت تا بلکه بدین ترتیب از مخارج شرکت کاسته و زیان های قبلی جبران شود. با این حال واحد خودران اوبر تا کنون چندین بار درگیر مسائل حقوقی شده است؛ از مرگ عابر پیاده گرفته تا سرقت مالکیت معنوی. سرمایه گذاران برای مدت طولانی شرکت را تحت فشار گذاشته بودند تا این واحد را به فروش برساند. اعضای هیات مدیره مقاومت بسیاری در برابر این مسئله نشان دادند اما با شروع پاندمی کرونا و افت شدید درآمد، بالاخره وادار به انجام این کار شدند.

ارسال نظر