کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام چقدر است؟

رسانه کلیک - همه ما اینفلوئنسرهای زیادی در اینستاگرام دیده‌ایم و در این مطلب بررسی می‌کنیم که درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام به چه عواملی بستگی دارد و تقریبا چه‌قدر است. 

کسب درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام چقدر است؟

همه ما در اینستاگرام اینفلوئنسرهای زیادی را در زمینه‌های مختلف مانند سبک زندگی، زیبایی، طنز، آشپزی و... دیده‌ایم. اکنون برای اکثر افراد کاملا مشخص است که اینفلوئنسرها از اینستاگرام درآمد کسب می‌کنند و برای برخی از آن‌ها اینستاگرام تنها منبع درآمد است.

حالا شاید برایتان این سوال پیش بیاید، که درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام چه‌قدر است؟ برای پاسخ به این سوال نمی‌توان عدد مشخصی گفت زیرا درآمد هر فرد از این شبکه اجتماعی به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

عوامل موثر بر درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام

درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام

۱- تعداد فالوورها

به طور کلی، به فردی که دنبال‌کنندگان زیادی دارد و می‌تواند روی رفتار و انتخاب مخاطبان خود تاثیر بگذارد، اینفلوئنسر گفته می‌شود. پس هرچه قدر یک اینفلوئنسر طرفداران و دنبال کنندگان بیشتری داشته باشد و بر رفتار افراد بیشتری تاثیر بگذارد، می‌تواند درامد بیشتری از اینستاگرام کسب کند.

به طور کلی اینفلوئنسرها را بر اساس تعداد فالوورشان به ۴ دسته زیر تقسیم می‌کنند:

  • مگا اینفلوئنسرها: بیش از یک میلیون فالوور
  • ماکرو اینفلوئنسرها: بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون فالوور
  • میکرو اینفلوئنسرها: بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار فالوور
  • نانو اینفلوئنسرها: کمتر از ۱۰ هزار فالوور

۲- نوع محتوا

اینفلوئنسرهایی که برای تبلیغ محصولات و خدمات برندهای مختلف، محتوای تصویری تولید می‌کنند، کمتر از تولیدکنندگان محتوای ویدیویی درآمد دارند. تولید محتوای ویدیویی به هزینه و صرف انرژی و زمان بیشتری نسبت به محتوای تصویری نیاز دارد. قیمت تبلیغ برندها در پست و استوری نیز متفاوت است و بر درآمد اینفلوئنسرها در اینستاگرام تاثیر می‌گذارد.

۳- میزان تبلیغات

برخی از اینفلوئنسرها تعداد مشخصی در هر ماه تبلیغ می‌کنند؛ اما برخی از آن‌ها نیز تمام پیشنهادهای تبلیغات را قبول می‌کنند و شاید هر روز در صفحه آن‌ها پست تبلیغاتی ببینید. هر چه قدر تعداد تبلیغات در ماه بیشتر باشد، میزان درآمد نیز بیشتر می‌شود.

البته برخی از اینفلوئسرهایی که تبلیغات محدودی را در صفحه خود می‌گذارند، هزینه تبلیغات بیشتری دارند؛ زیرا زمان زیادی را برای بررسی کیفیت برند و نحوه همکاری با آن‌ها صرف می‌کنند. برای مثال یک ماکرو اینفلوئنسر ممکن است در ماه تنها چهار تبلیغ در صفحه خود داشته باشد اما از یک میکرو اینفلوئنسر با تبلیغات زیاد درآمد بیشتری از اینستاگرام کسب کند.

۴- انگیجمنت

یکی از فاکتورهای مهم درباره درآمد اینفلوئنسرها از اینستاگرام، انگیجمنت صفحه آن‌ها است. انگیجمنت به معنای میزان مشارکت مخاطبان یک اینفلوئنسر است. هر چه‌قدر این عدد بیشتر باشد، به معنای آن است که تاثیر فرد بر مخاطبان بیشتر است و تبلیغات در صفحه او بازده بیشتری دارد.

برآیند این عوامل باعث می‌شود تا هر اینفلوئنسر قیمت مشخصی برای تبلیغات در صفحه خود داشته باشد و حتی بتواند ماهانه چند صد میلیون از این شبکه اجتماعی درآمدکسب کند.

ارسال نظر