گشت و گذار با دوربین Huawei Mate 20

در ادامه می توانید تصاویری از صبح روز بعد را از اقامتگاه زیبای مزداگرد تماشا کنید.

گشت و گذار با دوربین Huawei Mate 20

Huawei Mate 20 به دوربین سه گانه لایکا مجهز شده است. سنسور اصلی این دوربین 12 مگاپیکسل رزولوشن دارد که گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است. سنسور دوم که با رزولوشن 16 مگاپیکسل فعالیت می‌کند، از یک لنز واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره‌ می‌‌برد. و اما سومین سنسور که به لنز تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز شده، با رزولوشن 8 مگاپیکسل فعالیت می‌کند.

سوییچ بین 3 لنز میت 20 به آسانی و تنها با فشردن بخشی از نمایشگر امکان پذیر است. عکاسی با دوربین واید به قدری لذت بخش است که از ان سیر نخواهید شد اما ای کاش هواوی از سنسور با کیفیت تری برای این حالت دوربین استفاده می کرد تا ثبت عکس های با جزئیات بیشتر نیز امکان پذیر شود؛ با این حال کیفیت تصاویر قابل قبول و مثال زدنی است.

طی سفری چند روزه به استان های همدان، کرمانشاه و اصفهان زمان مناسبی فراهم شد تا دوربین میت ۲۰ را مورد بررسی قرار دهیم.
مسیر ما از تهران به سمت همدان بود و تصمیم گرفتیم در اقامتگاه بومگردی مزداگرد واقع در روستای امزاجرد که فاصله ان تا مرکز شهر همدان کمتر از ۱۵ دقیقه است مستقر شویم. شب به محل اقامتگاه رسیدیم. سعی کردم قابلیت عکاسی در شب دوربین را مورد تست قرار دهم. اما از انجایی که نم‌نم بارون شروع شده بود و میت ۲۰ هم از بد ماجرا ضد اب نیست نتوانستم تصاویر زیادی ثبت کنم.










اقامتگاه های بومگردی چند وقتی است که در ایران مورد توجه واقع شده و علاوه بر هموطنان ما بسیاری از توریست ها نیز از این اقامتگاه ها استفاده می کنند و از این طریق با فرهنگ ایرانی ها بیشتر اشنا می شوند.
اقامتگاه بومگردی مزداجرد با بافتی سنتی و زیبا قطعا یکی از بهترین مکان هایی است که شما می توانید برای سکونت انتخاب کنید. رفتار، پذیرایی و مهمان نوازی صاحب خانه بی نطیر است. اگر قصد سفر به همدان را داشتید، اقامتگاه بومگردی مزداگرد روستای امزاجرد را فراموش نکنید.

عکاسی با هواوی Mate 20 جذابیت های خاص خودش را دارد. به واسطه دوربین واید این گوشی می توانید تصویر عریض و زیبایی ثبت کنید. حالت عکاسی شب نیز شما را شگفت زده می کند. چرا که دیگر لازم نیز گوشی را روی پایه قرار دهید و اکنون با در دست داشتن گوشی نیز امکان ثبت تصاویر در مود عکاسی شب امکان پذیر است.



در ادامه می توانید تصاویری از صبح روز بعد را از اقامتگاه زیبای مزداگرد تماشا کنید.










دوربین میت 20 رو به هر سوژه ای قرار بگیرد بصورت خودکار و با استفاده از هوش مصنوعی توانایی شناسایی آن را دارد. برای مثال برای مکان های تاریخی از حالت Historical Building استفاده می کرد و بر همین اساس نیز رنگ، نور و تنظیمات مخصوصی را اعمال می کرد. این ویژگی در میت 10 نیز وجود داشت اما اکنون به شکل دقیق تری سوژه های بیشتری را تشخیص می دهد.

روز بعد قصد کردیم به مکان های تاریخی شهر همدان برویم. اما اکثر این مکان ها به دلیل اینکه روز تعطیل رسمی بود، تعطیل بودند. به همین جهت گشت و گذاری در شهر کردیم. تصاویری از خیابان اکباتان را در ادامه مشاهده می کنید.













در ادامه سراغ ارامگاه استر و مردخای رفتیم که انجا هم تعطیل بود اما توانستیم از بیرون این ارامگاه تصویری ثبت کنیم.

مقبره استر و مردخای در مرکز شهر همدان، ابتدای خیابان دکتر شریعتی قرار دارد. بُقعه اِستِر و مردخای جزء مهم‌ترین زیارتگاه‌های یهودیان ایران و جهان است.

مصالح ساختمانی بنای این مقبره از سنگ و آجر است و به سبک بناهای اسلامی ساخته شده‌ است. از شکل ظاهری و سبک معماری این اثر، چنین بر می‌آید، که ساختمان فعلی آن در قرن هفتم هجری بر روی ساختمان قدیمی تری که متعلق به قرن سوم هجری بوده‌است، بنا شده‌است.

سپس سراغ ارامگاه بوعلی سینا را گرفتیم و به میدان بوعلی سینا رفتیم. تصویری از بیرون مقبره این حکیم بزرگ ایرانی را مشاهده می کنید.

بنای آرامگاه تلفیقی از دو سبک معماری ایران باستان و ایران بعد از اسلام است. در طراحی این مجموعه از عناصری از هنر معماری سنتی ایرانی استفاده شده‌است. عناصری مانند برج، الهام گرفته از برج گنبد قابوس، باغچه‌ها متأثر از باغهای ایرانی، آب‌نماها الهام گرفته از حوض خانه‌های سنتی و نمائی با روکار سنگهای حجیم و خشن خارا که با سنگ گرانیت کوهستان الوند آراسته شده و نمودار کاخهای باستانی ایرانیان است.

در ادامه تصویری پانوراما از بالای شهر همدان به ثبت رساندیم.

عکاسی پانوراما نیز با دوربین میت 20 لذت بخش است. این دوربین می تواند پانورامای بسیار با کیفیتی را به کاربر ارائه کند.

حوالی بعد از ظهر راهی استان کرمانشاه شدیم. جاده همدان به کرمانشاه زیبایی های بسیاری داشت. تصاویری از جاده اسد آباد و نماهایی از بالای این شهر را مشاهده کنید.









هرچند هوش مصنوعی میت 20 با اعمال خودکار رنگ و تصحیح نور تصاویر جذابی ارائه می دهد اما این ویژگی ممکن است گاهی اوقات موجب تصنعی شدن تصاویر شود.

شب به روستای کرتویج علیا رفتیم و در اقامتگاه آرتین دینور مستقر شدیم. این اقامتگاه نسبتا به روزتر و ظاهری مشابه خانه های مدرن دارد. این روستا در فاصله یک ساعتی شهر کرمانشاه قرار دارد. تصاویر زیر نماهایی از جاده کرتویج به سمت کرمانشاه را نشان می دهد که فردای ان روز گرفته شد.










وجود نور خوب و آب و هوای مناسب باعث شد تا میت 20 تصاویری را به ثبت برساند که به اصطلاح به آن کارت پستالی می گویند.

در نزدیکی کرمانشاه به مجموعه تاریخی بیستون رسیدیم و تصاویری از این مکان تاریخی به ثبت رساندیم. پس از اینکه وارد محوطه تاریخی بیستون می شوید با طرح برجسته هرکول مواجه می شوید.









این تندیس که بر سکویی به طول ۲/۲۰ متر به پهلوی چپ به‌طور نیم خیز به آرنج تکیه نموده و در دست چپ پیاله‌ای دارد که تا نزدیک صورت نگه داشته‌است و نیز دست راستش بر روی پای راست قرار گرفته و پای چپ را تکیه گاه پای دیگر نموده‌است. طول مجسمه ۱/۴۷ متر که به‌طور برجسته از سنگ کوه تراشیده شده و از طرف پشت به کوه متصل است.

همانطور که می بینید از هر 3 حالت لنزهای دوربین میت 20 در عکاسی از این تندیس استفاده شده است. همچنین با توجه به فاصله تندیس از محل عکاسی استفاده از زوم باعث شده تا تصاویر با وضوحی از تندیس ثبت کنیم. با وجود اینکه حداکثر بزرگنمایی اپتیکال در دوربین میت 20، دوبرابر است این دوربین تصویر خوبی به ثبت رسانده است.

سر این مجسمه دو بار کنده و دزدیده شد ولی مجددا پیدا و کشف گردید. اما مسئولان میراث فرهنگی ترجیح دادند برای جلوگیری از آسیب بیشتر سر کنونی هرکول را هنرمندان تازه از جنس همان سنگ (سنگ آهک) ساخته و روی آن نصب کنند. لازم به ذکر است سر اصلی در گنجینه میراث فرهنگی نگهداری می شود.





سنگ‌نبشته بیستون بزرگترین سنگ‌نبشته جهان، نخستین متن شناخته شده ایرانی و از آثار دودمان هخامنشیان (۵۲۰ پ. م) واقع در شهر بیستون از توابع شهرستان هرسین در سی کیلومتری شهر کرمانشاه بر دامنه کوه بیستون است. سنگ‌نبشته بیستون یکی از مهمترین و مشهورترین سندهای تاریخ جهان و مهم‌ترین متن تاریخی در زمان هخامنشیان است که شرح پیروزی داریوش بزرگ را بر گوماته مغ و به بند کشیدن یاغیان را نشان می‌دهد.

دسترسی به سنگ نبشته از نزدیک امکان پذیر نبود به همین منظور دست به دامان زوم میت 20 شدیم با این حال نتوانستیم تصویر مطلوبی ثبت کنیم.

فرهاد تراش اثری که در جهت غربی حجاری و نقش برجسته مشهور داریوش بر سینه کوه بیستون دیواره‌ای عظیم به ارتفاع تقریبی ۴۵ متر و عرض حدود ۲۰۰ متر حجاری شده که مربوط به دوره ساسانیان است که قرار بر احداث کاخی در ان زمان بوده که بامرگ پادشاه نیمه کاره رها می‌شود.

در کتاب خسرو و شیرین اثر نظامی از مردی به نام فرهاد سخن به میان می‌آید که عاشق زنی به نام شیرین می‌شود، بر اساس آن افسانه خسروپرویز به فرهاد دستور می‌دهد که دور کوه بیستون را برش بزند تا به آب برسد و اگر موفق شد می‌تواند با شیرین ازدواج کند. پس از سال‌ها و حذف نیمی از کوه، آب پیدا می‌شود و در این بین خسرو به فرهاد خبر می‌دهد که شیرین فوت کرده‌است. فرهاد از جا در می‌رود و تبر را به بالا می‌اندازد و در اثر ضربه تبر در جا می‌میرد.

بعد از ان مستقیما به طاق بستان رفتیم.




اگر مسیرتان به کرمانشاه خورد دنده کباب های طاق بستان را از دست ندید!

پس از اتمام کارمان در کرمانشاه شبانه راهی اصفهان شدیم. شهری در بستر تاریخ که بدون شک نباید دیدنش را از دست بدهید.
نزدیک به ۸ ساعت در راه بودیم و از انجایی که شب بود نتوانستیم تصویری به ثبت برسانیم. در ادامه می توانید تصاویر ثبت شده با دوربین میت در شهر اصفهان را تماشا کنید.

میدان نقش جهان

عکس فوق مربوط به عمارت عالی قاپو، در حالت زوم 2 برابری به ثبت رسیده که از لنز سوم برای ثبت آن کمک می گیرد. نور خورشید به شکلی عجیب در تصاویر میت 20 به خوبی به ثبت می رسد و این نقطه مثبتی برای این گوشی به شمار می رود. چرا که دوربین برندهای دیگر توانایی چنین تفکیکی را ندارند.

کاخ عالی‌قاپو به ترکی به معنی «درگاه بلند» ساختمانی است که در واقع درب ورودی دولتخانه صفوی بوده‌است و در ابتدا شکلی ساده داشته و به مرور زمان و در طول سلطنت شاه عباس طبقاتی به آن افزوده شدند و در زمان شاه عباس دوم ایوان ستوندار به آن افزوده شد. این بنا در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف‌الله واقع شده‌است. ارتفاع آن ۴۸ متر است و ۶ طبقه دارد که با راه‌ پله‌های مارپیچ می‌توان به آنها رسید. آنچه باعث گردیده‌ عالی قاپو در زمره آثار باشکوه و بسیار نفیس عصر صفوی قرار گیرد، مینیاتورهایی هست که کار هنرمند معروف عصر صفوی رضا عباسی است و همچنین گچبری‌های آخرین طبقه کاخ عالی قاپو است که تالار آن «اتاق موسیقی» یا «اتاق صوت» نیز نامیده می‌شود.






دوربین میت 20 به واسطه هوش مصنوعی مورد استفاده در پردازنده کایرین 980 تصاویر بی نظیری از اسمان و ابرها ثبت می کند.

چهل ستون

کاخ چهل‌ستون از بناهای تاریخی اصفهان که در دوره شاه عباس اول احداث آن آغاز شد و در وسط آن عمارتی ساخته شده بود. شاه عباس اول، کوشکی درمیان باغ بنا نهاد که این کوشک هسته اولیه کاخ را تشکیل داد که تالار میانی کاخ چهل ستون و غرفه‌های چهار گوشه آن را در بر می‌گرفت. در سلطنت شاه عباس دوم، ساختمان تکمیل شد و در ساختمان موجود مرکزی، تغییرات کلی داده شده‌است و تالار آینه، تالار ۲۰ ستون، دو اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوانهای طرفین سالن پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با تمام تزیینات نقاشی و آئینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقفها افزوده شده‌ است.









جلفا و کلیسای وانک


















پس از استقرار در ارمنیان جلفای اصفهان، درصدد ایجاد تأسیسات اجتماعی و بناهای مذهبی خود برآمدند و با سرمایه‌های نقدی و خودیاری مردم نخست به ساختن کلیسای وانک، نظیر همان کلیسایی که در جوغا داشتند و با همان نام همت گماشتند. هم‌زمان با ساختن وانک، کلیسای کوچکی نیز در بخش جنوب غربی آن ساختند. این کلیسا مدت پنجاه سال مورد استفاده روحانیون قرار گرفت. کلیسای جامع وانک یا آمنا پرکیچ به معنی کلیسای نجات دهنده مقدس، از نام کلیسای «سورپ آمنا پرکیچ وانک» جوغا در نخجوان گرفته شده‌ است. این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارمنیان اصفهان است و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده‌است. وانک در زبان ارمنی به معنی صومعه است.

ارسال نظر