گوشی مشترک گوگل و جیو با قیمت ارزان عرضه می‌شوند

رسانه کلیک – گوگل و جیو قصد دارند تا با همکاری یکدیگر، یک گوشی ارزان قیمت را به بازار عرضه کنند. کوالکام نیز نقش بسازیی در ساخت این محصول مشترک خواهد داشت.

گوشی مشترک گوگل و جیو با قیمت ارزان عرضه می‌شوند

کمپانی Jio یکی از کمپانی های وابسته به گوگل است. جیو سال گذشته گفت که گوگل مبلغ 33737 روپیه را در 7.7 درصد از سهام این شرکت سرمایه گذاری کرده است.

در ضمن، این دو کمپانی قصد دارند تا در ساخت یک گوشی هوشمند اندرویدی کم هزینه با یکدیگر همکاری کنند.

با این حال، گزارش های اخیر به این موضوع اشاره دارند که کوالکام نیز وارد این همکاری شده و نقش بسزایی در گوشی های هوشمند ارزان قیمت آینده خواهد داشت.

تاثیرگذاری در بازار

جیو در تلاش است تا با عرضه گوشی های ارزان قیمت جدید، کاربران گوشی های ویژه، خصوصا کاربران JioPhone خود را به کاربران گوشی های هوشمند بار اولی تبدیل کند. در واقع محصول آینده جیو می تواند اختلال بزرگی را در سهام بازاری شرکت های بزرگ به وجود آورد.

راجن واگادیا، رییس کوالکام در هندوستان به رسانه خبری ET گفته که این شرکت تمایل دارد تا همکاری خود با Jio را با هدف عرضه دستگاه ها و خدمات جدید ادامه دهد. ظاهرا گوشی مشترک گوگل و جیو به تراشه های سری 400 کوالکام مجهز بوده و از فناوری 4G و 5G پشتیبانی می کند.

البته هنوز خبری دال بر توافق رسمی بین جیو و کوالکام به دست نرسیده و گفته می شود که چنین قراردادی قطعا محرمانه خواهد بود.

طبق گزارش های گذشته، جیو قصد داشت تا با همکاری گوگل، گوشی ارزان قیمت خود را در دسامبر 2020 روانه بازار کند. با این حال، عرضه این دستگاه به دلایلی به تعویق افتاد و ظاهرا به نیمه اول سال جاری موکول شده است.

قیمت و زمان عرضه

گوشی مشترک گوگل و جیو با برچسب قیمت تقریبا 55 دلار به فروش می رسد. گزارش دیگری به امید جیو در فروش 200 میلیون واحد از دستگاه های هوشمند آینده خود در مدت دو سال اشاره می کند. جیو قصد دارد تا با افزودن تعداد کاربران خود، جایگاهی را در بازار گوشی های هوشمند به دست آورد.

مشاهده عملکرد گوشی مشترک گوگل و جیو در آینده بدون شک بسیار جالب توجه خواهد بود. گوگل بارها سعی کرده تا امکان استفاده از سرویس های متعدد نظیر اندروید گو و اندروید وان را در دستگاه های ارزان قیمت فراهم آورد.

رقابت سخت

با این حال، موفق نبوده تا پشتیبانی طولانی مدتی را برای این محصولات حفظ کند. جیو یکی از برجسته ترین عرضه کننده های گوشی هوشمند در هندوستان به شمار می آید و امروزه بازار اسمارت فون در این کشور به طور شدیدی رقابت پذیر است.

باید دید که آیا گوشی های هوشمند آینده جیو می توانند رقیب سرسختی برای محصولات شیائومی و ریلمی در نظر گرفته شوند یا خیر.

ارسال نظر