آیفون 2020 با طراحی جدید از راه می رسد

رسانه کلیک - طبق اظهارات تحلیلگران، آیفون 2020 نسبت به مدل های قبلی دارای ویژگی های قابل توجهی بوده که از میان آن ها می توان به وجود سنسورهای ToF و بهره گیری از فناوری رادیویی UWB اشاره کرد.

آیفون 2020 با طراحی جدید از راه می رسد

همانطور که می دانید، آیفون هایی که قرار است در سال جاری وارد بازار شوند، تفاوت چندانی با آیفون های سال گذشته ندارند. مینگ-چی کو، یکی از تحلیلگران محصولات اپل خاطر نشان کرده که این محصولات به فناوری رادیویی UWB یا همان باند فوق وسیع نیز مجهز شده اند. با این حال اخباری که درباره آیفون 2020 به گوش می رسد، بسیار جذاب تر و هیجان انگیزتر هستند.

ظاهرا اپل قصد دارد که برای سال آینده سه مدل جدید آیفون را با صفحه نمایش اولد به مشتریان عرضه کند. طبق گفته های کو، مدل های 2020 دارای نمایشگرهای 5.4 و 6.7 اینچی هستند و از شبکه ارتباطی 5G نیز پشتیبانی می کنند. البته با توجه به همکاری مجدد اپل و کوالکام، این خبر چندان هم عجیب به نظر نمی رسد.

کو همچنین معتقد است که علاوه بر ظاهر، مشخصات دوربین آیفون 2020 نیز دستخوش تغییرات عمده ای می شود. مثلا آنکه برخی سنسورهای دوربین جای خود را به سنسورهای ToF می دهند و بدین ترتیب کیفیت تصاویر ثبت شده به مراتب بهتر می شود. همچنین راه برای اضافه کردن ویژگی های مربوط به واقعیت افزوده نیز هموار خواهد شد.

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، آیفون 2020 به فناوری UWB مجهز شده اند. این محصولات با بهره گیری از تکنولوژی جدید آیبیکن، امکان جهت یابی درون ساختمانی را بهبود می بخشند. لازم به ذکر است؛ UWB در واقع یک فناوری رادیویی کم توان و کوتاه برد است که در مقایسه با وای فای و بلوتوث LE، اطلاعات دقیق تری را از محیط داخلی به دست می دهند. با این حال، این فناوری برای کارایی بهتر باید با آیبیکن مبتنی بر بلوتوث تلفیق شود.

شرکت اپل روز سه شنبه رسما از آیفون های 2019 رونمایی می کند و بدین ترتیب کلیه شایعات پیرامون این محصولات خاتمه می یابد. حال باید دید که آیا اپل در این مراسم به ویژگی های آیفون 2020 اشاره ای می کند یا خیر.

ارسال نظر