نرخ 60 فریم بر ثانیه احتمالا استاندارد PS5 و Xbox Series X نباشد!

رسانه کلیک - طبق گفته های یکی از مدیران استودیوی Frogwares، نرخ 60 فریم بر ثانیه احتمالا استاندارد PS5 و Xbox Series X نباشد.

نرخ 60 فریم بر ثانیه احتمالا استاندارد PS5 و Xbox Series X نباشد!

هر دو کنسول پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس به سخت افزارهای بسیار قدرتمندی مجهز هستند که به نظر می رسد این موضوع در کنار فراهم سازی امکانات گسترده، به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد تا یک جهش بزرگی از لحاظ کیفیت بصری و عملکرد بازی ها در نسل بعدی کنسول ها رقم بزنند. در میان گزارش ها و شایعه های مختلفی که روزانه در فضای مجازی دیده می شود، برخی ها تصور می کنند که اجرای بازی ها با نرخ 60 فریم بر ثانیه به احتمال قوی حداقل موضوعی است که در دو کنسول نسل بعد اتفاق خواهد افتاد و به عبارتی، فریم ریت مذکور به عنوان یک استاندارد پایه برای بازی های نسل نهم شناخته می شود.

با این حال، به نظر می‌رسد که برخی از توسعه دهندگان از تحقق این موضوع اطمینان ندارند و شاید برخی از بازی ها با نرخ فریم های پایین تر 60FPS روی دو سیستم ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 اجرا شوند. در این میان، سرگی اوگانسیان (Sergey Oganesyan)، یکی از مدیران استودیوی Frogwares، به تازگی در گفت و گو با وب سایت Wccftech اعلام کرد که نرخ 60 فریم بر ثانیه احتمالا استاندارد PS5 و Xbox Series X نباشد، چرا که دستیابی به این نرخ فریم نیازمند بهینه سازی های بسیار زیادی است.

سرگی اوگانسیان در این مصاحبه اعلام کرد:

من بر این باور هستم که بیشتر سازندگان این امکان را برای بازیکنان فراهم خواهند تا میان نرخ فریم بالاتر و وضوح تصویر بیشتر، یکی را به دلخواه خود انتخاب کنند. من شخصا علاقه زیادی دارم که نرخ 60 فریم بر ثانیه به استاندارد تمامی بازی ها تبدیل شود، اما دستیابی به این رقم کار ساده ای هم نیست و بهینه سازی های گسترده ای را به دنبال خواهد شد. این موضوع برای استودیوهای کوچک و حتی مستقل کمی سخت و دشوار است.

در ادامه، سرگی اوگانسیان اشاره کرد که به احتمال خیلی قوی، در سال های شروع نسل نهم کنسول ها جهش قابل توجهی در کیفیت و گرافیک بازی ها ایجاد نخواهد شد، چرا که سازندگان در شرایط فعلی به سمت ساخت بازی های میان نسلی روی می آورند و با عرضه Xbox Series X و PS5، بلافاصله پشتیبانی خود از کنسول های قبلی را قطع نخواهند کرد. وی در این باره گفت:

اگر نگاه کوتاهی به اتفاقات رخ داده در ابتدای شروع نسل فعلی [هشتم] بازی ها بیاندازیم، متوجه می شویم که در سال های نخست شروع نسل نهم، نباید انتظار تحول های عظیم و خیره کننده در کیفیت بازی ها باشیم، چرا که انتشار بازی های میان نسلی برای مدتی رویکرد اصلی بسیاری از بازی سازان و شرکت های ناشر خواهد بود.

من بعید می دانم که توسعه دهندگان بتواند به صورت لحظه ای پشتیبانی خود از یک جامعه بزرگ [بازیکنان نسل هشتم] راقطع کنند و سریع به سراغ ساخت بازی برای دو کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 بروند. بازیکنان نسل فعلی، جامعه ای هستند که در طول سال ها پیشرفت در حوزه تکنولوژی و بازی های کنونی تشکیل شده و هم اکنون به این برهه رسیده اند.

طبق گفته سونی و مایکروسافت، دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد. با این حال، شیوع ویروس کرونا صنعت بازی ها را با مشکلاتی روبه‌‌رو کرده و برخی از گزارش ها نشان می دهد که عرضه این دو دستگاه به خاطر این بیماری و همچنین کمبود قطعات برای تولید سیستم ها به سال آینده میلادی موکول خواهد شد. هرچند که مایکروسافت و سونی همچنان به عرضه این دو دستگاه در اواخر پاییز امسال تاکید می کنند.

ارسال نظر