9 راهکار ساده برای بالا آمدن در صفحات جستجوی گوگل

رسانه کلیک - برای رتبه بندی و افزایش بازده وب سایت خود باید از راه و چاه کار باخبر باشید. در این مقاله با 9 راهکار ساده برای بالا آمدن در صفحات جستجوی گوگل آشنا می شوید.

9 راهکار ساده برای بالا آمدن در صفحات جستجوی گوگل

چنانچه تمایل دارید بازده وب سایت، فروش یا درآمد خود را افزایش دهید؛ کسب و کار شما باید در صفحه نتایج گوگل بالا بیاید.

اما چگونه می­توانید به عنوان یک سئوکار ، وب سایت خود را در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل قرار دهید؛ زیرا در این صورت کاربران بیشتری شما را پیدا کرده و با شما تماس می­گیرند.

ما در این مقاله 9 راهکار را به شما پیشنهاد می­کنیم.

1- کلمات کلیدی مرتبط و بلند را هدف قرار دهید

اولین و ساده­ترین راهکار برای راه پیدا کردن به صفحات جستجوی گوگل استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی است.

کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که افراد در هنگام جستجو در اینترنت آنها را سرچ می­کنند. زمانی که شما کلمات کلیدی را در محتوای وب سایت خود می­گنجانید، در هنگام رتبه بندی برحسب آنها در موقعیت بهتری قرار می­گیرید.

اما شما که نمی­خواهید از کلمات کلیدی قدیمی استفاده کنید! شما می­خواهید از کلمات کلیدی استفاده کنید که هدف جستجوی کاربران باشند. به همین دلیل کلمات کلیدی باید با کسب و کار شما مرتبط باشند، اگر تجهیزات باغبانی می­فروشید کلمات کلیدی مرتبط با باغبانی را هدف قرار دهید.

مواظب باشید کلمات کلیدی تک واژه­ای را هدف قرار ندهید، چرا که رقابت میان آنها تنگاتنگ است؛ سعی کنید کلمات کلیدی بلند را هدف قرار دهید رقابت میان این نوع کلمات کلیدی کمتر است و به دلیل خاص بودن بیشتر مورد توجه کاربران قرار می­گیرند.

2- محتوای آموزنده و جذاب بنویسید

برای اینکه سایت شما رتبه بندی شده و در صفحات جستجوی گوگل بالا بیایید، باید چیزی برای رتبه بندی داشته باشید. به همین دلیل وب سایت شما باید دارای محتواهای نوشتاری جالب باشد.

اغلب کاربران زمان جستجو در اینترنت، به دنبال اطلاعات مفید درباره یک موضوع خاص می­گردند. اگر آن اطلاعات را به روشی قابل فهم و مناسب برای آنها ارائه دهید، به احتمال زیاد بر روی محتوای شما کلیک می­کنند.

اگر شما واقعاً در زمینه کاری خود یک حرفه­ای هستید، حتماً قادرید اطلاعات تخصصی به دیگران ارائه دهید. فقط باید مطمئن شوید که محتوای شما کاملاً به کلمات کلیدی که هدف قرار داده­اید و مورد جستجوی کاربران است، مرتبط باشد.

به عنوان مثال اگر شما باتری می­فروشید و کلمه کلیدی «باتری­ها چگونه کار می­کنند» را هدف قرار داده­اید؛ باید مطمئن شوید که محتوای شما در مورد نحوه کارکرد باتری­ها صحبت می­کند، نه بهترین باتری­های شرکت شما.

3- ماهرانه از عناوین جذاب بهره ببرید

درست است که محتوای وب سایت شما باید کاملاً آموزنده و مفید باشد تا مورد بازدید قرار بگیرد، اما این همه چیز نیست؛ برای اینکه کاربر ترغیب شده و روی محتوای شما کلیک کند باید یک عنوان جذاب داشته باشید.

در واقع عنوان یک محتوا بر روی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا رتبه بندی آن تاثیر می­گذارد. بهترین راهکار این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان مقاله بگنجانید.

ضمناً شما باید عنوان مقاله خود را با اعداد و صفت­های توصیفی جذاب کنید (به عنوان مثال «5 نکته باورنکردنی برای ...»). در این صورت محتوای شما بیشتر به چشم کسانی می­آید که صفحه نتایج جستجوی گوگل را اسکن می­کنند، در ضمن صفت­های احساسی هم باعث جذاب­تر شدن محتوای شما می­شوند در نتیجه کاربران بر روی محتوای شما کلیک می­کنند.

4- با کسب بک­لینک معتبرتر شوید

مورد دیگری که باعث ارتقای اعتبار شما از دید گوگل و کاربران می­شود، کسب بک­لینک است. بک­لینک به معنی لینک دادن سایت­های دیگر فعال در حوزه کاری شما به وب سایت شما (به عنوان یک مرجع) است.

شما می­توایند با تماس با آن سایت­ها و درخواست لینک به محتوای خود یک بک­لینک به دست آورید. برای این کار می­توانید لینک­های خراب سایت آنها را پیدا کنید و پیشنهاد دهید که لینک محتوای شما را جایگزین آنها کنند.

چنانچه بتوانید از سایت­های معتبر بک­لینک بگیرید، از دیدگاه گوگل معتبرتر می­شوید و رتبه شما بالاتر می­رود.

5- یک اکانت Google My Business برای خود ایجاد کنید، تا در نتایج جستجوی محلی نشان داده شوید

یک نکته دیگر برای بالا آمدن وب سایت­تان در صفحه جستجوی گوگل راه­اندازی کردن آن با Google My Business است.

Google My Business یک ابزار گوگل است که با کمک آن می­توانید شرکت خود را در جستجوهای محلی به نمایش بگذارید. اگر کسی کلمه کلیدی را جستجو کند که شامل عبارت «نزدیک من» باشد؛ گوگل به صورت خودکار 3 گروه سئوی محلی را با درنظر گرفتن نتایج Google My Business لیست می­کند.

می­توانید هنگام تنظیم پروفایل خود شماره تلفن، آدرس، ساعات کاری و سایر اطلاعات خود را وارد کنید. در آن صورت وقتی در منطقه شما کسی اصطلاحی مانند «تعمیرگاه اتوموبیل در نزدیکی من» را جستجو کند - چنانچه شما یک تعمیرکار اتوموبیل باشید - اطلاعات شما در نتایج Google My Business نشان داده خواهند شد.

بیشتر بدانیم: خدمات سئو سایت شامل چه مواردی میشود؟

6- تصاویر را برای جستجوی گوگل بهینه کنید

تا حالا ما در مورد نقش محتوای متنی در بهبود رتبه بندی در گوگل صحبت کردیم، اما تصاویر چه طور؟ آیا آنها هم نقشی در این زمینه دارند؟

الگوریتم­های گوگل نمی­توانند تصاویر را بخوانند، از این رو به نظر می­رسد که تصاویر نمی­توانند بر سئوی وب سایت شما تاثیر بگذارند. اما بهینه کردن تصاویر خود برای سئو نهایتاً بر رتبه وب سایت شما تاثیر مثبتی می­گذارد.

برای این کار می توانید از تگ alt برای توصیف محتوای تصاویر استفاده کنید. تگ alt بخشی از محتوای متنی است که گوگل می­تواند برای شناخت و رتبه بندی محتوای تصاویر از آنها استفاده کند.

توانایی گوگل برای قرار دادن کلمات در برابر تصاویر به آنها کمک می­کند تا در Google Images رتبه بندی شوند، که خود روش دیگری برای یافتن شما در صفحات جستجوی گوگل است.

7- سرعت بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید

حتی اگر افراد زیادی شما را در گوگل پیدا کنند، باز هم این امر کمکی به شما نمی­کند. هدف واقعی دریافت ترافیک سایت از گوگل است. و برای این منظور وب سایت شما باید تجربه کاربری مثبتی ارائه دهد.

سرعت بارگذاری بخش عمده­ای از تجربه کاربری مثبت است. برخی از کاربران انتظار دارند صفحات تنها ظرف دو ثانیه بارگیری شوند. چند روش پایین به شما کمک می­کنند سرعت بارگیری صفحات را افزایش دهید:

  • صفحات وب را در حافظه پنهان ذخیره کنید.
  • تصاویر را فشرده کنید.
  • تغییر مسیرها را محدود کنید.

با انجام کارهای بالا سرعت و در نهایت بازدید صفحات شما افزایش پیدا می­کند.

8- طراحی واکنش­گرا را اجرایی کنید

طراحی واکنش­گرا به معنای بهینه سازی وب سایت برای هر دو قالب دسکتاپ و تلفن همراه است.

طراحی واکنش­گرا برای سئوی شما ضروری است؛ چرا که گوگل وب سایت­ها را براساس قالب تلفن همراه آنها رتبه بندی می­کند. بنابراین اگر سایت شما برای تلفن همراه بهینه نشده باشد، در گوگل رتبه بندی نخواهید شد.

9- یک کارزار تبلیغاتی کلیکی (PPC) راه ­اندازی کنید

دریافت ترافیک از گوگل همیشه کار ساده­ای نیست، گاهی اوقات ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که برای نمایش محتوای خود به پرداخت پول متوسل شوید.

برای این کار باید تبلیغات کلیکی (PPC) را وارد کنید. هنگام تنظیم حساب Google Ads می­توانید کلمات کلیدی را که می­خواهید با تبلیغات خود هدف قرار دهید، پیشنهاد دهید. هر زمانی که یکی از آن کلمات کلیدی جستجو شود، گوگل تبلیغات بالاترین پیشنهاد قیمت برای آن کلمه کلیدی را نمایش می­دهد.

شما فقط باید زمانی که فرد روی تبلیغ شما کلیک می­کند، هزینه آن را پرداخت کنید. وقتی این اتفاق بیافتد کاربران به یک صفحه هدف که شما برای تبلیغ ایجاد کرده­اید، هدایت می­شوند. این یک روش کارآمد و مقرون به صرفه برای قرارگیری محتوای شما در نتایج گوگل است.

برای انجام تمامی موارد بالا میتوانید از یک مشاور سئو خبره کمک بگیرید.

ارسال نظر