تاثیرات تبلیغات توسط اینفلوئنسر ها!

رسانه کلیک - به وسیله اینفلوئنسر ها فروش خود را افزایش دهید و به درآمد ایده آلی برسید، برای اطلاع بیشتر از اینفلوئنسرها و چگونگی انتخابشان در ادامه همراه ما باشید.

تاثیرات تبلیغات توسط اینفلوئنسر ها!

اینکه بدانید چگونه اینفلوئنسر مناسب پیدا کنید، به شما کمک می کند تا بتوانید مخاطبان هدف خود را به سرعت به دست بیاورید. اینفلوئنسرها یک روش عالی برای افزایش ترافیک وب سایت، افزایش فروش و آگاهی از نام تجاری (برند) می باشند.

اینفلوئنسر کیست؟

در ابتدا بایستی با معنا و مفهوم اینفلوئنسر به خوبی شناخت پیدا کنید. اینفلوئنسر فردی است در دنیای مجازی، که افراد زیادی دنبال کننده او هستند و به سخنان و حرف های او گوش می دهند. فالورهای اینفلوئنسرها نیز افراد وفاداری هستند که به طور پیوسته بر اساس عقاید و افکار اینفلوئنسرها قدم بر می دارند و به طریقی آنها را الگوی خود قرار می دهند.

یک اینفلوئنسر می تواند جزء این افراد باشد؛

  • بلاگر
  • شخصیت های شبکه های اجتماعی
  • سلبریتی
  • متخصص و کارشناس در صنعت
  • و ...

در اینجا فهرست خاصی در رابطه با اینفلوئنسرها وجود ندارد و اینفلوئنسرها نیاز به مخاطبان بسیاری ندارد تا به عنوان یک اینفلوئنسر شناخته شوند. به طور کلی اینفلوئنسر ها به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول ماکرو اینفلوئنسر یا اینفلوئنسر بزرگ هستند. این دسته مخاطبان بسیار زیادی دارند و همچنین فن پیج های زیادی برای آنها ساخته شده است. دسته دوم میکرو اینفلوئنسر یا اینفلوئنسر کوچک می باشند. این دسته تنها گروه کوچکی مخاطب و طرفدار دارند که این مخاطبان نیز بسیار وفادار هستند و علاقه بسیار زیادی به اینفلوئنسرها دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به این معناست که سازمان ها و کارفرماها از طریق اینفلوئنسرها، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. در واقع اینفلوئنسرها بازاریابی و تبلیغات آنها را انجام می دهند. روش های زیادی برای تبلیغ اینفلوئنسرها وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم؛

  • اینفلوئنسر ها می توانند در رابطه با برندتان صحبت کنند یا مطلبی در رابطه با آن به اشتراک بگذارند و مخاطبان خود را به سمت وب سایت یا شبکه های اجتماعی شما هدایت کنند.
  • اینفلوئنسرها می توانند سخنگوی تجاری شما باشند و به نوعی در رابطه با برند شما به طور پیوسته سخن بگویند و در رابطه با محصولات و خدماتتان محتواهایی را به اشتراک بگذارند.
  • یک اینفلوئنسر می تواند در رابطه با برند شما و اخبار مربوط به سازمانتان بنویسد و اطلاعاتی را به مخاطبان منتقل کند.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ ؛

چه شما با یک ماکرو اینفلوئنسر که بیش از 100میلیون فالور دارد همکاری کنید و چه با یک میکرو اینفلوئنسر که 20 هزار فالور دارد تبلیغات را انجام دهید، مزایایی بسیاری به شما می رسد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می کنیم؛

  • افزایش آگاهی از برند
  • یافتن مخاطبان ایده آل
  • افزایش تعداد فالورها
  • ایجاد اعتماد در مخاطبان
  • افزایش سهم شما در شبکه های اجتماعی
  • افزایش تولید و سودآوری

با توجه به مطالب بالا اکنون شما می دانید که اینفلوئنسر مارکتینگ چه تأثیری می تواند بر برند شما داشته باشد و چگونه سودآوری و فروش شما را افزایش می دهد.

چگونه اینفلوئنسر مناسبی برای کسب و کارتان پیدا کنید؟

هنگامی که به دنبال اینفلوئنسر هستید بهتر است که به نکات زیر توجه کنید تا به کمک آنها بهتر بتوانید اینفلوئنسر مورد نظر خود را پیدا کنید؛

  • پیش از اینکه کار خود را آغاز کنید، اهدافتان را در نظر بگیرید.
  • انواع مختلف اینفلوئنسر را شناسایی کنید.
  • اینفلوئنسرهایی مرتبط با صنعتتان را پیدا کنید.
  • اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که با رقیبانتان نیز همکاری می کنند.
  • اینفلوئنسرهایی را بیابید که مخاطبانشان با مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند.
  • از میزان تأثیرگذاری اینفلوئنسرها آگاهی پیدا کنید.
  • نتایج کارتان را بررسی کنید.

تمام نکات بالا به شما کمک می کند تا بتوانید اینفلوئنسر مورد نظر خود را پیدا کنید. در ادامه نکات بالا را به صورت کامل برای شما توضیح می دهیم؛

پیش از اینکه کار خود را آغاز کنید، اهدافتان را در نظر بگیرید

در ابتدا بایستی اهداف بازاریابی خود را مشخص نمایید این اهداف می توانند چنین باشند؛

  1. آگاهی از برند
  2. ساخت هویت برای نام تجاری
  3. به دست آوردن مخاطبین
  4. گسترش مشارکت
  5. یافتن مشتریان وفادار
  6. ایجاد لینک و رابطه

هنگامی که شما به وضوح اهداف خود را مشخص کنید، بهتر می توانید تشخیص بدهید که با کدام یک از اینفلوئنسرها همکاری نمایید و این کار در واقع کمک شایانی به شما و سازمانتان می کند.

انواع مختلف اینفلوئنسر و روش های آنان برای تبلیغ را شناسایی کنید

در اینجا برخی از روش هایی که اینفلوئنسر ها به وسیله آن تبلیغ می کنند را معرفی می کنیم؛

  1. هدیه دادن؛ به اینفلوئنسرها هدیه بدهید تا در مقابل به تبلیغ محصولات و خدمات شما بپردازند، همچنین می توانید از محصولات با ارزش خود به آنها هدیه بدهید، تا آنها را تبلیغ نمایند.
  2. پول بپردازید؛ به یک اینفلوئنسر پول بپردازید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارد یا برای شما یک محتوای تبلیغاتی ایجاد نماید.
  3. ایجاد مسابقه؛ از اینفلوئنسر بخواهید که با ایجاد یک مسابقه در دل مخاطبان انگیزه ایجاد کند و اسم شما را منشن نماید.
  4. همکاری با اینفلوئنسر؛ اگر به طور منظم با اینفلوئنسر همکاری کنید نام شما بیشتر در معرض دید عموم قرار می گیرد و افراد زیادی با برند شما آشنا می شوند.

یافتن اینفلوئنسرهایی مرتبط با صنعتتان

با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که به صنعت شما مربوط می شوند، یا به نوعی فعالیتی همچون فعالیت صنعت شما را انجام می دهند. برای مثال ممکن است شما در زمینه لوازم آرایش فعالیت کنید، بهتر است که با اینفلوئنسری همکاری کنید که خود میکاپ آرتیست باشد و بتواند لوازم آرایش شما را به دیگران پیشنهاد کند.

اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که با رقیبانتان نیز همکاری می کنند

سعی کنید با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که با رقیبان تان همکاری می کنند و به تبلیغ محصولات و خدمات آنها می پردازند. همچنین به هشتگ هایی که در زیر پست رقبا گذاشته می شود نیز توجه کنید، چرا که این هشتگ ها معمولاً کاربردی می باشند و مخاطبان زیادی دنبال کننده آنها هستند.

اینفلوئنسرهایی را بیابید که مخاطبانشان با شما ارتباط برقرار کنند

می توانید اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که مخاطبانشان بتوانند با صنعت شما ارتباط برقرار کنند. برای مثال اگر محصولات شما مربوط به جوانان و نوجوانان است، می توانید با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که مخاطبانشان در رده سنی پایینی قرار گرفته اند.

از میزان تأثیرگذاری اینفلوئنسرها اطلاع داشته باشید

وقتی تصمیم گرفتید که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده نمایید، بهتر است که ابتدا از میزان تأثیری که اینفلوئنسرها بر روی مخاطبان می گذارند آگاهی داشته باشید. برای اطلاع از این وضعیت، به موارد زیر توجه بفرمایید؛

  1. تعداد فالورهای آنان
  2. میزان مشارکت فالورها
  3. نوع پست ها
  4. کیفیت محتوا

نتایج را بررسی کنید

در آخر وقتی که یک اینفلوئنسر را یافتید و با او همکاری کردید، بایستی نتایج این همکاری را بررسی نمایید تا متوجه شوید که تا چه اندازه این نوع تبلیغات برای شما و سازمانتان کارایی داشته است.

همانطور که مشاهده کردید، اینفلوئنسرها می توانند نقش مؤثری در ارتقاء کسب و کار شما داشته باشند، پس بایستی برای پیشرفت سازمان خود به دیجیتال مارکتینگ توجه ویژه ای نشان داد. برای کسب اطلاع بیشتر از اینفلوئنسرها با واحد دیجیتال مارکتینگ تیم "مشتری من" در ارتباط باشید.

ارسال نظر