اپل ۱۸ میلیون دلار برای حل شکایت FaceTime هزینه خواهد کرد
رسانه کلیک - اپل قصد دارد ۱۸ میلیون دلار برای حل و فصل پرونده شکایت از این شرکت به اتهام غیرفعال کردن عمدی اپلیکیشن FaceTime در iOS 6 هزینه کند.
دادخواست این پرونده در سال ۲۰۱۷ تشکیل شد. در این پرونده ادعا شد که این غول فناوری برنامه تماس ویدیویی را در آیفون 4 و 4S به دلیل صرفهجویی در هزینهای ساخت گوشی غیرفعال کرده است. در صورتی که هزینه این کار برای هر دستگاه فقط ۳ دلار است.
اپل از اتصال مستقیم peer-to-peer برای تماس های اپلیکیشن FaceTime استفاده کرده که به سرورهای خارجی متکی است. با این حال، به دلیل اختلاف ثبت اختراع مربوط به این روش، غول فناوری مجبور بود بیشتر به سرورهای شخص ثالث اعتماد کند که میلیونها دلار هزینه برای آنها در پی داشت.
به همین دلیل هنگامی که اپل iOS 7 را عرضه کرد، شاکیان مدعی شدند که این شرکت، اپلیکیشن FaceTime را به صورت هدفمند غیرفعال کرده است تا کاربران را مجبور کند که سیستم عامل های خود را ارتقا دهند.
اپل در حالی قصد دارد ۱۸ میلیون دلار برای حل این شکایت پرداخت کند که این پول به هیچ یک از شاکیان نمیرسد. این قابلیت ۳ دلار هزینه داشت و در صورتی شاکیان این شکایت را پیگیری کنند، ممکن است مبلغ آن افزایش یابد.