سرویس ابری الکترونیک آرتز به‌زودی آزمایش می‌شود

رسانه کلیک - شواهد امر گویای این موضوع است که عملکرد سرویس ابری الکترونیک آرتز به‌زودی به همراه عناوینی همچون Titanfall 2 و نید فور اسپید ریوالز مورد بررسی قرار می گیرد.

سرویس ابری الکترونیک آرتز به‌زودی آزمایش می‌شود

در حالی که شرکت مایکروسافت و سونی رسما از عرضه کنسول های نسل بعدی ایکس باکس و پلی استیشن طی سال آینده میلادی خبر داده اند، اما به نظر می رسد صنعت بازی های ویدیویی در آینده دچار تحولات عظیمی شده و سرویس های استریم محور همچون گوگل استادیا و xCloud به روی کار می آیند. از این رو، شرکت الکترونیک آرتز به عنوان یکی از غول های دنیای بازی نیز چندی پیش از راه اندازی اولین سرویس ابری خود با نام رمزی پروژه اطلس (Project Atlas) خبر داد.

با این حال، اگرچه هنوز اطلاعاتی در رابطه با سرویس ابری الکترونیک آرتز در دست نیست، اما چندی پیش آقای کن ماس (Ken Moss)، مدیر ارشد بخش تکنولوژی این شرکت، طی پیامی رسما اعلام کرد که به‌زودی این سرویس را به منظور بررسی کیفیت و عملکرد بازی ها آزمایش می کند. به گفته او، چهار بازی فیفا 19، تایتانفال 2، Need for Speed Rivals و Unravel در این سرویس حضور دارند و علاقه مندان با ثبت نام در وب سایت رسمی پروژه اطلس می توانند شانس خود را برای دسترسی به این سرویس امتحان کنند.

آقای کن ماس در این باره می گوید:

در حالی که ساخت و توسعه بازی های ویدیویی همچنان در اولویت اول شرکت الکترونیک آرتز قرار دارند، اما در حال حاضر ما روی آزمایش سرویس ابری خود متمرکز می شویم. هدف اصلی ما در این آزمایش، دریافت داده های اطلاعاتی و بررسی عملکرد این سرویس در شرایط مختلف است تا کیفیت نهایی آن را مورد آزمایش قرار دهیم. با وجود اینکه این بررسی مربوط به عملکرد سرویس ابری ما روی پلتفرم پی سی است، اما انتظار داریم تا عمکلرد آن را روی دیگر پلتفرم ها نیز امتحان کنیم. مهم این است که ما راه ها و روش های بهبود هر چه بهتر کیفیت تجربه بازی ها در سرویس های ابری را یاد خواهیم گرفت.

در ادامه، کن ماس از برنامه های شرکت الکترونیک آرتز در طول این آزمایش سخن گفت:

اول از همه ما قصد داریم تا کیفیت بالای سرویس ابری خود و هماهنگی آن با شرایط حاضر در دنیای واقعی را بررسی کنیم، چرا که در دنیای واقعی هیچ کدام یک از شرایط ایده آل نبوده و با مشکلاتی نظیر ضعف شبکه و ناپایداری اینترنت دست و پنجه نرم می کنیم. در ده سال گذشته، موضوع Latency و Jitter (پینگ و لگ) از جمله عواملی بود که بازیکنان حرفه ای را به آینده سرویس های ابری ناامید کرد. با این حال، هم اکنون شرایط برای زیرساخت این سرویس ها فراهم شده و شرکت الکترونیک آرتز با استفاده از امکانات موجود، سرویس خود را به بهترین شکل ممکن تقدیم بازیکنان خواهد کرد. از این رو، آزمایش اخیر ما این اجازه را می دهد که عملکرد پروژه اتلس در شرایط واقعی را بهتر از پیش امتحان و درک کنیم.

در خصوص بازی ها، باید عملکرد هر یک از عناوین چه در گرافیک و چه در سرعت عمل بی نقص باشد. در جریان این آزمایش، بازی های نید فور اسپید ریوالز، تایتانفال 2، فیفا 19 و Unravel در دسترس بازیکنان قرار خواهند گرفت. در لابه لای این بررسی، ما عملکرد فنی قابلیت میان پلتفرمی را نیز مورد آزمایش قرار می دهیم تا بازیکنان فارغ از محدودیت پلتفرم، بتوانند با سایر دوستان خود نیز از تجربه بازی ها لذت ببرند.

با توجه به اینکه اولین سرویس ابری شرکت گوگل با نام استادیا برای راه اندازی در ماه آبان (نوامبر) برنامه ریزی شده و در طرف مقابل، شرکت مایکروسافت نیز به دنبال آزمایش سرویس ابری و استریم بازی های خود تحت عنوان xCloud در اواخر سال جاری است، به نظر می رسد بیشتر توجه بازیکنان در ماه های پایانی سال 2019 میلادی به سمت سرویس های استریم محور این شرکت ها معطوف خواهد شد. البته، بر اساس صحبت بسیاری از افراد تاثیرگذار در صنعت بازی های ویدیویی، سرویس های ابری به این زودی ها جای کنسول ها را پر نمی کنند و با عنایت به مشکلات اینترنت در اقصی نقاط جهان، این دستگاه ها همچنان در حوزه گیمینگ حرفی برای گفتن خواهند داشت.

ارسال نظر