گوگل مپ می تواند تجمع فعلی افراد در مکان های مختلف را نشان دهد

رسانه کلیک - یکی از قابلیت های مفید گوگل مپ در شرایط فعلی، نمایش شلوغی یا خلوت بودن مکان های مختلف به کاربر است. در ادامه با ما همراه باشید تا از نحوه استفاده از این قابلیت باخبر شوید.

گوگل مپ می تواند تجمع فعلی افراد در مکان های مختلف را نشان دهد

در شرایط فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، افراد ترجیح می دهند تا در هنگام خلوتی، وارد یک فروشگاه شوند. گوگل مپ می تواند میزان شلوغ بودن یک فروشگاه، رستوران، پارک یا سایر مکان ها را به طور بلادرنگ به کاربر نمایش دهد.

چنین اطلاعاتی را می توان از طریق مرورگر و مراجعه به وب سایت Google Map، و یا از طریق اپلیکیشن گوگل مپ برای اندروید، iOS و آیپد به دست آورد. تنها کافیست تا به جستجوی نام فروشگاه، رستوران، پارک یا هر مکان دلخواه پرداخته تا این برنامه شما را از شلوغی یا خلوتی آن ها مطلع کند.

نام مکان مورد نظر جهت کسب اطلاعات را نوشته و سپس کلیک کنید (یا ضربه بزنید). پس از باز شدن صفحه، احتمالا باید مکمی نوار لغزنده را پایین کشیده تا بتوانید نمودار زمان های شلوغی (Popular times) را مشاهده کنید. زمان Live به شما نشان می دهد که آیا مکان مورد نظر در حال حاضر شلوغ است یا خیر.

با انتخاب نام روز هفته، می توانید با خبر شوید که مکان مورد نظر شما در چه روزهایی بیشتر شلوغ یا خلوت است. مثلا ممکن است یک فروشگاه در روزهای یکشنبه و چهارشنبه با بیشترین جمعیت افراد مواجه باشد. یا مثلا یک فروشگاه در اوایل صبح خلوت تر از اواخر شب است. نمودارهای موجود می توانند اطلاعات این چنینی را در اختیار کاربران قرار دهند.

البته باید خاطر نشان کرد که در شرایط فعلی، پیشگویی این داده های تاریخی ممکن است کمی غیرمعمول به نظر برسند. الگوهای خرید (و ساعات فروش) تغییر پیدا کرده اند. با این حال، داده های نشان داده شده در قسمت Live بسیار موثر واقع می شوند، چون خلوت بودن یا شلوغی مکان ها را در زمان فعلی نمایش می دهند و از همه مهم تر، می توان به این اطلاعات اطمینان کرد. پس هر زمان که گوگل می گوید یک مکان خلوت است، با خیال راحت می توانید به آنجا بروید.

ناگفته نماند که این اطلاعات برای تمام مکان ها قابل دسترس نیست، خصوصا برای جاهای کم رفت و آمد. عملکرد این ویژگی در واقع وابسته به افرادی است که گزینه Google Location History را در گوشی های موبایل خود فعال کرده اند. داده های دریافت شده از سوی این افراد، میزان شلوغ بودن یا خلوتی مکان ها را تعیین می کند. گوگل با استفاده از این داده ها، تخمین می زند که یک مکان خاص در حال حاضر تا چه اندازه شلوغ است. این برنامه می تواند داده های تاریخی را به حافظه بسپارد و با میانگین گیری آن ها، ازدحام یک فروشگاه را در روزهای مختلف هفته نمایش دهد.

ارسال نظر