چت زنده برای کسب و کار آنلاین

رسانه کلیک - چت زنده یکی از ابزارهایی است که می‌توانید در وب‌سایت خود استفاده کنید. پلتفرم گفتگوی آنلاین رایچت، یکی از موفق‌ترین سرویس‌های ایرانی در این زمینه است.

چت زنده برای کسب و کار آنلاین

بسیاری از صاحبان کسب و کار، چت زنده را به عنوان یک ابزار دیگر مانند ایمیل یا تلفن می‌بینند که می‌تواند برای تماس با مشتریان استفاده شود. آن‌ها یا منافع زیادی در آن نمی‌بینند و یا از پتانسیل کامل آن اطلاعی ندارند.

چت زنده یکی از ابزارهای انعطاف‌پذیری است که شما می‌توانید در وب‌سایت خود استفاده کنید. این ابزار کمک می‌کند تا از مشتریانی که نیاز به کمک دارند حمایت کنید. از آنجایی که فرصت گفتگو و تعامل با مشتری به صورت زنده می‌تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان دائمی تبدیل ‌کند، بنابراین با استفاده از ابزار چت آنلاین میزان فروش نیز بیشتر می‌شود. درحقیقت گفتگو در زمان بازدید کاربر از وب‌سایت یک فرصت ارزشمند است.

چت زنده چیست و چگونه کار می‌کند؟

گپ زدن بر روی وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود مکالمه کنید. برای راه‌اندازی چت زنده در وب‌سایت ابتدا باید ثبت‌نام کنید و سپس آن را بر روی سایت خود نصب کنید. از این پس، افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند می‌توانند با شما صحبت کنند.

چه‌ نکته خاصی درباره چت زنده وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است یک نگاهی بیاندازیم به ابزارهای ارتباطی دیگر مانند تلفن و ایمیل که احتمالا شما در کسب و کار خود استفاده می‌کنید. ایمیل و تلفن یک فرصت ارتباطی یکسان برای شما به وجود می‌آورد. چیزی که در مورد گپ زنده منحصر به فرد است این واقعیت است که شما تنها با افراد در وب سایت خود صحبت نمی‌کنید، بلکه همچنین می‌توانید ببینید چه کسانی در وب سایت شما آنلاین هستند. با ایمیل یا تلفن، شما تنها زمانی می‌توانید صحبت کنید که مشتریان با شما تماس می‌گیرند. جدا از تعداد فروش یا تعداد بازدیدهای ماهانه، شما واقعا نمی‌توانید مردم را در وب‌سایت خود ببینید!

استفاده از تلفن و ایمیل کمی شبیه به صحبت کردن با افراد در یک اتاق با یک چشم بند است زیرا مشتری تا وقتی تماس نمی‌گیرد شما از آنها اطلاعی ندارید. گپ زنده چشم‌بند را حذف می‌کند و شما همیشه می‌دانید که چند نفر در وب سایت شما هستند و چند مکالمه دارید همچنین شما می‌دانید که بازدیدکنندگان چه کسانی هستند: از کجا می‌آیند، پیش از این با شما ارتباطی داشته‌اند یا پیش از این چیزی درخواست کرده‌اند و یا خرید انجام گرفته است. اطلاعات در سابقه گفتگوها به صورت آرشیو موجود است. درحقیقت با استفاده از چت زنده، کسب وکار شما از حالت انفعالی خارج شده و در حالت پویا قرار می‌گیرد.

چت زنده: پشتیبانی

چه نکته ویژه‌ای درباره استفاده از چت زنده برای پشتیبانی وجود دارد؟ گپ زدن، ایمیل را از نظر سرعت شکست می‌دهد. شما می‌توانید بسیار سریع‌تر به یک مشتری که در حال حاضر در وب سایت شما است کمک کنید.

به این نکته توجه کنید آخرین باری که شما توانسته‌اید شش مکالمه تلفنی را همزمان پاسخ‌گو باشید چه زمانی بوده است؟ با گپ زنده، این امکان غیرمعمول نیست! گاهی گپ زنده می‌تواند حتی سریع‌تر از مکالمه باشد زیرا کاربر تنها با یک کلیک ساده بر روی ابزارک، گفتگو را شروع می‌کند. یکی دیگر از امکانات ویژه چت زنده، هوشمندسازی است. در این امکان حتی کاربر برای شروع گفتگو کلیک نمی‌کند بلکه این شما هستید که با ارسال پیام هوشمند آغاز کننده گفتگو خواهید بود.

چت زنده: فروش

به غیر از حمایت، کاربرد دیگر گپ زدن، فروش آنلاین است و این کمک بزرگی است زیرا کاربران با وجود گپ زنده تمایل زیادی برای خرید خواهند داشت. گپ زدن به صورت زنده در وب‌سایت می‌تواند فروش شما را به دلایل مختلف افزایش دهد که در زیر برخی از دلایل آورده شده است:

دلیل اول: شما در هنگام استفاده از چت زنده این امکان را دارید که همه افراد را در سایت خود ببینید. در حقیقت شما می‌توانید دقیقا ببینید چه کسی به صفحه‌ محصولات نگاه می‌کند بطور مثال اگر کاربر در حین بازدید، مدت زیادی بین دو صفحه با محصول مشابه، مدام در گردش است این نشان می‌دهد که در خرید دچار تردید است. حال با وجود چت زنده ، شما می‌توانید با ارسال یک پیام، آغاز کننده گفتگو باشید و با راهنمایی درست، تردید را از بین ببرید بنابراین کاربر با آسودگی محصول خود را انتخاب می‌کند. با اینکار شما توانسته‌اید، تردید کاربر را به انتخاب نهایی و خرید تبدیل کنید.

دلیل دوم: افرادی که بلافاصله پس از گپ زنده خرید نمی‌کنند در آینده می‌توانند به مشتری تبدیل شوند. در فرایند فروش نباید تنها مشتریان بالقوه‌ای را که اکنون آماده خرید هستند را در نظر گرفت بلکه مشتریانی که در آینده خرید می‌کنند نیز مهم هستند. شما می‌توانید هر بار که با کاربران از طریق گپ زنده صحبت می‌کنید برخی از اطلاعات همچون آدرس ایمیل را از آنها درخواست کنید و بعدها برای بازاریابی از استفاده کنید به‌طور مثال شما می‌توانید ایمیل‌هایی با محتوای پیشنهاد تخفیف، محصولات جدید و... برای مشتریان خود ارسال کنید و آنها را برای خرید در آینده تشویق کنید.

دلیل سوم: چت زنده همچنین می‌تواند به عنوان یک ابزار پیشرفته به شما کمک کند تا بیشترین میزان فروش را داشته باشید به‌طور مثال وقتی یک مشتری می‌خواهد چیزی را بخرد و سوالی می‌پرسد، شما می‌توانید در کنار پاسخ‌گویی به سوال، محصولات دیگری را پیشنهاد کنید درنتیجه مشتری با تفکر خرید یک محصول وارد سایت شما می‌شود و درنهایت چندین محصول را خرید می‌کند.

چت زنده: هوش کسب و کار

چت زنده منبع عظیمی از اطلاعات باارزش است. شما می‌توانید بازخورد مشتریان را با استفاده از این ابزار مورد بررسی قرار دهید و با سازماندهی درست، از طریق چت‌هایی که هر ماه توسط اپراتورهای شما پاسخ داده می‌شوند اطلاعات مفیدی را استخراج کنید. یک امکان دیگر نظرسنجی است. تصور کنید شما می‌توانید از هر مشتری که یک سوال بپرسید. این سوال می‌تواند در مورد محصول شما، در مورد کیفیت خدمات ارائه شده و یا در مورد راه ارتباطی با کسب وکار شما باشد. شما می‌توانید با صرف زمان یک یا دو ماه، اطلاعات باارزشی را به دست بیاورید.

همانطور که می‌بینید شما می‌توانید از طریق چت زنده ، حامی مشتریان خود باشید، فروش خود را افزایش دهید، اطلاعات باارزشی درباره کسب و کار خود به دست بیاورید. پلتفرم گفتگوی آنلاین رایچت، یکی از موفق‌ترین سرویس‌های ایرانی را در زمینه چت زنده است. شما می‌توانید برای آشنایی با این پلتفرم به آدرس www.raychat.io مراجعه کنید.

ارسال نظر