فیل اسپنسر: مایکروسافت به خرید EA علاقه مند نیست

رسانه کلیک - همواره شایعه‌های بسیاری در مورد استودیو‌های مد نظر مایکروسافت وجود دارد. یکی از این شایعه‌ها خرید EA توسط مایکروسافت است که به گفته فیل اسپنسر همچین اتفاق رخ نخواهد داد.

فیل اسپنسر: مایکروسافت به خرید EA علاقه مند نیست

این شایعه‌ها که از حدود یک سال پیش شروع شد، باعث شد تا بسیاری نسبت به خرید استودیو‌های بازیسازی توسط مایکروسافت واکنش‌های مختلفی نشان دهند. اولین موج این شایعه‌ها مربوط به خرید EA توسط مایکروسافت بود؛ البته منابعی که این شایعه را در فضای مجازی گسترش داده بودند، در کنار الکترونیک ارتز (EA) نام والو و پابجی کورپوریشن (سازنده بازی PlayerUnknown's Battleground ) را هم مطرح کردند اما به رغم این که نزدیک به یک سال از موعد نشر این اخبار می‌گذرد، هنوز هیچ یک از این استودیو‌ها توسط مایکروسافت خریداری نشده است.

پس از آن نوبت به مراسم E3 2018 رسید؛ جایی که فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت از خرید 5 استودیو تا پایان سال جاری میلادی توسط این شرکت آمریکایی خبر داد. همه انتظار داشتند که شایعه‌های مطرح شده به حقیقت بپیوندد اما بسیاری از منابع معتبر خرید EA توسط مایکروسافت را تکذیب کردند. از طرفی دیگر بسیاری از تحلیل‌گران عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی خرید الکترونیک ارتز توسط مایکروسافت را یک اشتباه دانستند. مانند مایکل پچر که اظهار کرد به هیچ عنوان خرید چنین استودیو‌های بزرگی برای مایکروسافت نفع مالی نخواهد داشت.

هنوز یک ماه از اتمام E3 2018 نگذشته بود که مایکروسافت با خرید اینکسایل اینترتینمنت (inXile Entertainment) و ابسیدین اینترتینمنت (Obsidian Enterrtainment) نشان داد که عزم راسخی در اجرای این استراتژی دارد. تا به امروز که به روز‌های پایانی سال 2018 میلادی نزدیک می‌شویم، هنوز خبری از اجرایی شدن این شایعه‌ها نشده است. فیل اسپنسر طی سخنرانی که در همایش بین‌المللی فناری، رسانه و ارتباطات داشت در این مورد اظهار کرد:

اگر به استودیو‌هایی که توسط ما خریداری شده نگاه کنید، متوجه می‌شوید که ما فقط به تیم‌های خلاق فکر می‌کنیم تا بتوانند محتوای جالب و جذابی را تولید کنند تا موجب پیشرفت بازی‌ها و پلتفرم‌های ما شوند.

اما چیزی که در مورد خرید این تیم‌های خلاق مهم‌تر است، این است که ما می‌توانیم آنها را به زیرساخت‌های مایکروسافت اضافه کنیم. زیرساخت‌هایی که ایکس‌باکس در اختیار این تیم‌های بازیسازی می‌گذارد باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند ضمن داشتن هدف‌های بهتر به سمت موفقیت حرکت کنند و بیشتر از قبل دیده شوند.

فیل اسپنسر ادامه داد:

ما مجبور نیستیم همین چیز‌های بزرگ که ناشران بزرگ‌تر در اختیار دارند را دوباره خریداری کنیم؛ چرا که پیش از این خودِ ما این زیرساخت‌ها را در اختیار داشتیم.

پس تمرکز ما این نخواهد بود که همین ویژگی‌های تکراری را به مایکروسافت اضافه کنیم و برای آن متحمل هزینه شویم؛ اما بیشتر بر روی این تمرکز کرده ایم تا تیم‌های خلاق و مستقل را پیدا کنیم. من از مسیری که هم‌اکنون در آن قرار گرفته ایم احساس خیلی خوبی دارم.

پس با این اظهارات فیل اسپنسر باید خرید EA توسط مایکروسافت را به کل منتفی بدانیم.

گفته می‌شود که خرید استودیو‌ها توسط مایکروسافت در سال 2019 همچنان ادامه خواهد یافت ؛ همچنین شایعه‌هایی مبنی بر خرید یکی از استودیو‌هایی که پیش از این بازی پلی‌استیشن کار کرده است، توسط مایکروسافت، وجود دارد. این طور که پیداست به زودی اخبار شگفت‌انگیز زیادی از مایکروسافت و ایکس‌باکسش خواهیم شنید.

ارسال نظر