نتفلیکس به دنبال ورود به صنعت بازی های ویدیویی نیست!

رسانه کلیک - بر اساس صحبت های رید هستینگز، به نظر می رسد که شرکت نتفلیکس هیچ برنامه ای برای فعالیت در حوزه بازی های ویدیویی ندارد.

نتفلیکس به دنبال ورود به صنعت بازی های ویدیویی نیست!

زمان چندان زیادی از تغییر و تحولی که به لطف تاسیس شبکه نتفلیکس در صنعت فیلم و تلویزیون ایجاد شد، نمی گذرد. شبکه‌ای که به لطف امکانات گسترده خود، از همان شروع کار با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد و در حال حاضر کاربران بی شماری در اقصی نقاط جهان دارد. با وجود اینکه محبوبیت این شبکه غیرقابل انکار نیست، اما به نظر می رسد که عملکرد تحسین آمیز بازی فورتنایت، Netflix را تحت شعاع قرار داده و به مرور از تعداد کاربران آنلاین و ساعت بازدید برنامه های آن کاسته است. در پی این موضوع، به تازگی شایعاتی در خصوص ورود این شرکت به حوزه بازی های ویدیویی به چشم می خورد که ساعاتی پیش توسط مدیر عامل Netflix تکذیب شد.

چندی پیش آقای رید هستینگز (Reed Hastings)، مدیر عامل نتفلیکس در جریان کنفرانس NYT DealBook رسما اعلام کرد که علی رغم محبوبیت بالای بازی فورتنایت و تاثیرگذاری منفی آن روی کاربران Netflix و ساعت بازدید تماشاگران، این شرکت هیچ برنامه ای برای ساخت و راه اندازی سرویس استریم بازی ها ندارد و برای رقابت و رفع چنین چنین مشکلی، به ساخت برنامه های تلویزیونی هیجان انگیز و خارق العاده روی خواهد آورد.

رید هستینگز در این باره توضیح می دهد:

در حال حاضر کارهای بسیار زیادی وجود دارد که مردم به منظور سرگرم کردن خود به انجام آن ها می پردازند. از میان این سرگرمی ها می توان به بازی فورتنایت اشاره کرد. ما بجای آنکه با سرویس HBO رقابت کنیم، در واقع با بازی Fortnite رقابت می کنیم. این عنوان شماری از مردم را برای ساعت های طولانی به خود سرگرم می کند و در نهایت، رقابت بر سر تعداد ساعت های بازدید است. با این حال، ما به دنبال راه اندازی یک سرویس استریم بازی برای رقابت با فورتنایت نیستیم، چرا که هیچ تخصصی در این زمینه نداریم. اما ما این کار را با ساخت مهیج ترین برنامه های تلویزیونی که تا به حال مشاهده کرده اید، انجام می دهیم، به طوری که از این پس از تجربه Fortnite دست می کشید و به تماشای برنامه های ما خواهید پرداخت.

نتفلیکس

اگرچه عملکرد عالی فورتنایت، تعداد تماشاگران و بازدیدکنندگان نتفلیکس را کاهش داده، اما این شبکه برای رقابت و شکست بازی، فعلا برنامه ای برای ورود به صنعت بازی های ویدیویی ندارد و صرفا برای جذب مخاطبان بیشتر، به دنبال تولید برنامه های تلویزیونی شگفت انگیزی خواهد بود.

باید در نظر داشت که شرکت مایکروسافت و سونی از چند سال پیش اقدام به راه اندازی سرویس اشتراکی بازی های مخصوص به خود کرده اند که جالب اینجاست این سرویس ها تا به امروز مورد استقبال عالی بازیکنان قرار گرفته و درآمدهای هنگفتی را برای سازندگان به همراه آورده است. سرویس هایی که از حیث عملکرد، شباهت زیادی با ماهیت کلی نتفلیکس دارند. بدین ترتیب، با توجه به عرضه پلتفرم گوگل استادیا، پروژه xCloud مایکروسافت و دیگر پلتفرم های ابری، چندان دور از انتظار نیست که شرکت نتفلیکس نیز در آینده پا به این صنعت رقابتی بگذارد.

ارسال نظر