ایکس باکس سری ایکس روی نرخ فریم بازی‌ها تمرکز می‌کند

رسانه کلیک - مدیر کل برند ایکس باکس مدعی است که در حال حاضر روی افزایش نرخ فریم بازی ها در کنسول ایکس باکس سری ایکس تمرکز کرده است.

ایکس باکس سری ایکس روی نرخ فریم بازی‌ها تمرکز می‌کند

هر دو کنسول نسل بعدی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 وعده داده اند که از وضوح تصویر 8K پشتیبانی خواهند کرد. در این میان، فیل اسنپسر، رئیس ایکس باکس، در گفت و گوی تازه خود اشاره کرده که افزایش میزان رزولوشن در اولویت اصلی مایکروسافت نیست، بلکه این شرکت در نظر دارد که میزان نرخ فریم بازی ها را افزایش دهند.

فیل اسپنسر در مصاحبه با Stevivor اظهار داشت که مایکروسافت هرگز توسعه دهندگان بازی های کنسول های ایکس باکس را محدود نکرده است. با این حال، در نسل هشتم به خاطر ضعف پردازنده های Xbox One امکان افزایش نرخ فریم بازی ها وجود نداشت. حال که به ادعای اسپنسر ایکس باکس سری ایکس بسیار قدرت است، ظاهرا وی علاوه بر افزایش وضوح تصویر و تعداد پیکسل ها، روی افزایش فریم ریت عناوین هم متمرکز شده است.

وی در این باره توضیح می دهد:

ما تا به امروز هرگز تلاش نکردیم تا محدودیت هایی برای بازی سازان پلتفرم های خود به وجود بیاوریم، از ایکس باکس 360 گرفته که بسیاری به دنبال دستیابی به نرخ 60 فریم بر ثانیه بودند تا کنسول ایکس باکس وان ایکس که توسعه دهندگان در حال ساخت بازی برای اجرا در رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه هستند. ما قصد داریم که ابزارهایی برای این افراد فراهم کنیم تا بتوانند آنچه را که در ذهن دارند، روی هر پلتفرمی که می خواهند آزمایش کنند.

ایکس باکس سری ایکس نرخ فریم

فیل اسپنسر در ادامه اضافه کرد که در حال حاضر مایکروسافت علاوه بر افزایش تعداد پیکسل های صفحه نمایش و پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از رزولوشن 8K، روی افزایش نرخ فریم بازی ها هم تمرکز کرده است. وی در این باره می گوید:

من معتقد هستم که ما با کنسول ایکس باکس وان ایکس در این نسل به مکانی دست یافتیم که بازی ها روی آن بسیار جذاب و فوق العاده به نظر می رسیدند. ولی همواره فعالیت هایی وجود دارد که با انجام آن ها می توانیم بازی ها را از آنچه که هستند، بهتر جلوه دهیم. من قصد دارم بازی ها همان اندازه که به خودی خود خوب هستند، بسیار هم احساسی به نظر رسند تا تجربه هیجان انگیزی را برای بازیکن به ارمغان بیاورد. نه تنها در حال حاضر، بلکه در طول نسل هشتم مایکروسافت چنین قابلیتی را در دست نداشت، چرا که قدرت پردازنده های ایکس باکس ایکس در مقایسه با گرافیک بازی ها کم بود. به همین خاطر، ما نمی توانستیم به همان میزان نرخ فریم و Refresh Rate دلخواه خود دست بیابیم.

همان طور که به آینده نگاه می کنیم، تنها تعداد پیکسل های صفحه نمایش را بیشتر نمی کنیم، بلکه کیفیت بازی ها دقیقا همان چیزی است که ما روی آن تمرکز کرده ایم.

در حالی که هنوز اطلاعاتی در زمینه سخت افزار کنسول ایکس باکس سری ایکس و همچنین پلی استیشن 5 منتشر نشده، اما شایعه ها نشان می دهد که قدرت ایکس باکس جدید برابر با 12 ترافلاپس خواهد بود. این در حالی است که قدرت ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس معادل 1.3 و 6 ترافلاپس است. در صورتی که این گزارش درست باشد، مسلما کنسول جدید مایکروسافت مشابه نسل هشتم با مشکلات و ضعف های قدرت سخت افزارها روبه‌رو نخواهد شد.

البته باید در نظر داشت که میزان نرخ فریم بازی ها بیش از آنکه به مشخصات فنی کنسول ها بستگی داشته باشد، با نحوه ساخت و توسعه آن ها در ارتباط است. به همین خاطر، نرخ فریم های بالاتر وابسته به سازندگان خواهد بود که به دور از محدودیت ها می توانند آثار با کیفیت تری را به دست بازیکنان برسانند. کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. به تازگی شایعه شده که سونی در اواسط ماه فوریه در جریان مراسم PlayStation Meeting به نمایش گذاشته خواهد شد ( سونی به معرفی کنسول پلی استیشن 5 در ماه آینده اشاره می‌کند؟ ).

ارسال نظر