عمر پنل اس ام اس تا چه سالی خواهد بود؟

رسانه کلیک - آنطور که از شواهد پیداست، طول عمر اس ام اس های تبلیغاتی طولانی به نظر نمی رسد و به زودی اپراتورهای تلفن همراه، پنل اس ام اس ویژه هر مشترک تلفن همراه را راه اندازی می کنند.

عمر پنل اس ام اس تا چه سالی خواهد بود؟

اس ام اس تبلیغاتی بد یا خوب ؟

احتمال زیاد برای شما هم این اتفاق به وفور می افتد که در طول روز با انبوهی از پیامک های تبلیغاتی مواجه می شوید که بعضا برای شما چندان جذاب نیست و مجبور می شوید در طول روز دسته ای از آن ها را پاک کنید. این نوع از پیام کوتاه تبلیغاتی برای اغلب کسانی که نیازی به آن ها ندارند یک مزاحم تعریف می شود و تا زمانی که پیامک تبلیغاتی متن جذاب و در خور توجهی نداشته باشد این مورد به همین منوال پیش خواهد رفت. و شاید بقای چندان طولانی نتوان برای آن ها تصور کرد.

راه حلی که کما بیش معرفی می کنند اینست که با شماره گیری کد های مربوطه از دریافت این نوع از پیامک ها جلوگیری کنید ولی خب بعضی اوقات شما به یک سری از پیامک های خود نیاز دارید که نمی خواهید غیر فعال شوند و مجبور می شوید این اس ام اس های نه چندان جذاب را تحمل کنید. اما از طرفی در دنیای امروزی برای هر مشکلی نیز یک راه حل هست.

آیا پایان عمری برای پنل پیامکی وجود دارد؟

زندگی بدون گوشی هوشمند در عصر دیجیتال دیگر بی معنی شده است. استفاده روزانه از گوشی همراه به طرز عجیبی بالا رفته و در این بین ابزار های مختلفی برای کاربرد ها و نیز بازاریابی ها به وجود آمده است. یکی از این ها که با هر کاربری سر و کار دارد سامانه های ارسال اس ام اس پرسرعت هستند که رواج خاصی پیدا کرده اند. یک سری از پیام کوتاه ها که از سامانه پیامک به مخاطب خود ارسال می شود مهم و ضروری ست. به طور مثال پیامک بانک برای هر مشترک یک امر حیاتی به نظر می رسد چیزی که در زندگی روزمره و حتی تجارت نفوذ کرده و به واقع هر کاربری احتیاج به این نوع از اس ام اس ها دارد و حتی حاضر است در سال مبلغی برای آن پرداخت کند. یک سری ها هم صرفا برای بازاریابی و فروش بیشتر محصول ایجاد شده اند که آن ها هم برای خود مخاطبین هدف دارند.

یک نوع دیگر از کاربرد پنل اس ام اس، پیام هایی ست که حکم اطلاع رسانی را بازی می کنند مثلا شما در یک موسسه عضو هستید و می خواهید از نشست ها، همایش ها و یا فعالیت های آنجا مطلع شوید. پس این امر یک نیاز مهم در زندگی شخصی شما ست و به این نوع از سامانه پیام کوتاه احتیاج دارید و می خواهید از طریق پیامک ارتباط خود را با آن موسسه یا نهاد حفظ کنید و هر چه این ارتباط مستمر و طولانی مدت باشد به نفع هر دو طرف خواهد بود.

یا در برخی موارد شما در یک موسسه آموزشی می خواهید از نحوه ثبت نام کلاس ها و اطلاع رسانی از شروع کلاس ها و زمان آن ها با خبر شوید بنابراین این گونه از پیامک هایی که نیاز کاربر به آن به طور خاص دیده می شود نمی تواند با حجم انبوهی از اس ام اس های تبلیغاتی مقایسه شود.

در حال حاضر سامانه های پیام کوتاه به چند نوع مختلف تقسیم می شوند که نمونه هایی از آن را در بالا اشاره کردیم. نوع دیگری که برای بیشتر کاربران ممکن است جذاب نباشد. اس ام اس های تبلیغاتی است که مسیر شان با دیگر پنل ها که کاربردی تر به نظر می رسند کاملا متفاوت است.

اما آنطور که از شواهد پیداست طول عمر اس ام اس های تبلیغاتی برخلاف پیامک های اطلاع رسانی، چندان طولانی به نظر نمی رسد در واقع بنا است به زودی اپراتورهای تلفن همراه، پنل کاربری ویژه هر مشترک تلفن همراه را راه اندازی کنند که مدیریت دریافت پیامک در اختیار مشترک باشد. یعنی هر شماره موبایل به صورت اختیاری تصمیم بگیرد که چه نوع از پیام های سامانه پیام کوتاه به آن ارسال شود. هر مشترک از طریق اپلیکیشن مربوطه مسیر دریافت پیام کوتاه خود را مشخص می کند. اینکه چه نوع از پیامک ها برای او باز شود و چه نوع از پیامک های مزاحم برای او بسته شود.

با وجود مسیری که تکنولوژی در عصر دیجیتال امروزی می رود، این کارکرد می تواند عمر اس ام اس های مزاحم تبلیغاتی را کوتاه مدت کند و با این ویژگی کاربران به راحتی می توانند نوع اس ام اس دریافتی خود را تعیین کنند. با این حساب با راه اندازی این مکانیزم و مطابق لیستی که کاربران برای خود تنظیم می کنند نه کاربر از انبوهی از پیامک کلافه می شود و نه دیگر سرویس های پیامکی که کاربرد های خاصی دارند، نگران آینده خود هستند.

عمر پنل پیامکی کاربردی:

حال اینجا می خواهیم در مورد آن دسته از سامانه ارسال پیامک هایی صحبت کنیم که به صورت کاربردی فعالیت می کنند و مخاطبان به صورت روزمره با آن ها درگیر هستند و کاربران زیادی به آن ها نیاز دارند.

شما یک بلیت کنسرت و یا یک بلیت تئاتر گرفتید و کد رزرو و شماره صندلی برای شما اس ام اس می شود این خود یک نمونه از پنل های پیامک کاربردی است که شما معمولا به طور مداول با آن سر و کار دارید و حتی به آن احساس نیاز می کنید.

یا ما با کنکاش در موتورهای جستجوگر مثل گوگل به این مورد برخوردیم که برای مثال سرویس پیام رسان بیمه از مخاطبان زیادی برخوردار است. چیزی که در صورت عادی خود شاید آنقدر جذاب به نظر نرسد و به ذهن ما خطور نکند. اما باید گفت حجم جستجوی بیمه و کاربردهای پنل بیمه بسیار بالا ست. با این وجود نمی توان حداقل تا چند سال آینده پایانی برای پنل پیامکی این چنینی متصور شد چرا که هنوز نیاز مخاطبان را به خود جلب کرده است و اقشار مختلفی با آن ها در ارتباط هستند.

برای مثال یک سامانه ارسال پیام کوتاه بیمه می تواند برای نمایندگی های مختلف خود فعالیت کند و یا می تواند در خصوص قراردادها و یا یادآوری موعد پرداخت اقساط و شرایط جدید و زمان فرا رسیدن تمدید، پیامک مورد نظر را ارسال کند.

نوع کاربرد پنل پیام رسان برای صندوق ها و اتحادیه ها هم همین اتفاق می افتد. اطلاع رسانی در مورد سود تعلق گرفته به سهامداران و یا خبر رسانی جلسات مجمع و هم اندیشی ها به مخاطب از طریق سامانه پیامکی انجام می پذیرد بنابراین این دست از پیامک ها پاسخگوی بخشی از نیاز قشر های مختلف جامعه هستند و وجود آن ها برای برخی ها ضروری به نظر می رسد.

همچنین در کاربردهای دیگر برای کسب و کارهای گوناگون می توانیم به انجام طرح نظرسنجی در مورد خدمات ارائه شده در نمایندگی ها و یا در خصوص مواردی همچون گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش به مخاطبان اشاره کنیم.

بنابراین می توان گفت تا زمانی که کاربر و یا مخاطب به یک سری اطلاعات و داده مهم در زندگی روزمره خود نیاز دارد و با آن ها سر و کار دارد، پنل پیامکی می تواند به قوت خود باقی بماند. مگر اینکه مخاطب دیگر نیازی به یک سری اطلاعات نداشته باشد که آن هم در برخی از سامانه هایی که همواره مخاطب با آن درگیر است بعید به نظر می رسد که عمر کوتاهی داشته باشد.

مثلا در عصر دیجیتال امروزی که روزانه میلیون ها اطلاعات رد و بدل می شود و دغدغه های زندگی مدرن که کمتر وقت آزادی برای حل موضوعات مختلف وجود دارد، معمولا بعضی از رویدادها و اتفاقاتی که می خواهیم را از یاد می بریم. در این صورت وجود یک سامانه پیامکی که به ما برخی از رویداد ها را یادآوری کند در روزمره های ما ضروری به نظر می رسد.

حالا می خواهد مشتریان یا مخاطبان این پنل ها یک نفر باشد، یا کل شاگردان یک مدرسه و آموزشگاه، یا مخاطبان یک رویداد مهم یا در مقیاسی دیگر کل شهر یا کشور. به عبارت دیگر سرویس ارسال پیام کوتاه بدون نیاز به سخت افزار یا برنامه جانبی می‌تواند مشتریان و مخاطبان خود را دسته‌بندی کند و پیامک ‌های متناسب هر دسته را ارسال کند.

اینکه به طور مثال موعد پرداخت قسط ما چه تاریخی خواهد بود، اطلاع از صورتحساب ها و جریمه های مختلف، تاریخ برگزاری ایونت ها و جلساتی که تمایل به شرکت در آن ها داریم یا همایشی ثبت نام کرده ایم و می خواهیم ساعت برگزاری آن از یادمان نرود. همه و همه این ها از زیر مجموعه های پنل پیامک کاربردی تعریف می شود به نحوی که هر کاربری در زندگی شخصی اش تا حدی به وجود آن ها نیاز دارد. پس می توان نتیجه گرفت لزوم وجود این نوع از سامانه های اس ام اس چیزی کاملا متفاوت و متمایز از ارسال پیامک های تبلیغاتی دیگر است چرا که کارایی به خصوصی دارند و شاید بتوان گفت عمر طولانی مدتی نسبت به پیام های مزاحم نیز خواهند داشت.

پنل اس ام اس و اپلیکیشن ها

اگر یک سامانه پیام کوتاه را مثل یک اپلیکیشن در نظر بگیریم، تا حدودی می توانیم در مورد آن ها بهتر قضاوت کنیم. اپلیکیشن ای که حکم کاربرد روزانه و مهم را در ناخودآگاه هر شخصی بازی می کند بالطبع از کارایی بیشتر و احتمالا عمر بیشتری برخوردار است. اپلیکیشن ای که نیاز های روزمره و بیشتری از افراد مختلف با هر نوع سلیقه و گرایشی را برطرف می کند نیز می توان گفت محبوبیت و در نتیجه عمر بیشتری دارا خواهد بود. حالا می گوییم پنل پیامکی هم، می تواند در نقش یک اپلیکیشن حاضر شود که قرار است پاسخ گوی بخشی از زندگی شخصی و روزانه هر شخصی باشد. هر چقدر این پنل بتواند نیاز مهم تر و همیشگی مخاطب را برطرف کند و به آن ها پاسخ مناسب تری دهد احتمالا عمر بیشتری خواهد داشت و تا چندین سال به طور مستمر پابرجا خواهد بود.

در واقع می خواهیم بگوییم نزدیکی معنا داری میان یک پنل پیامک هوشمند و یک اپلیکیشن موبایل وجود دارد طوری که کارایی هم را نیز می توانند هم پوشانی بدهند. شما معمولا برای خرید بلیت سینما به اپلیکیشن و یا سایت سینماتیکت مراجعه می کنید اما می خواهید کد رزرو و جای صندلی شما برایتان اس ام اس شود تا همراه خود داشته باشید. این عمل را یک سامانه پیامکی برای شما انجام می دهد پس این پنل ارسال اس ام اس یک نیاز شما را می تواند پاسخ بدهد یا برای مثال اپلیکیشن ای که پیشنهاد آخر هفته برای گذران اوقات فراغت و یا اطلاع از تخفیف های کافی شاپ ها و رستوران ها را می دهد در قالب یک سرویس پیامک هم می تواند تعریف شود و از این رو به خاطر اینکه جامعه هدف بیشتری را در خود می تواند ایجاد کند و نیاز طیف های گوناگون را برآورده سازد، احتمالا می تواند طول عمر بیشتری را برای خود متصور شود.

پس در نتیجه یکی از مهمترین عامل ها برای بقا یا طولانی بودن عمر یک سامانه اس ام اس و نیز یک اپلیکیشن موبایل که شباهت خاصی به هم دارند، برطرف کردن نیاز روزانه برای طیف وسیعی از جامعه هدف می باشد. طوری که بدون آن هر کاربری جای خالی اش را در زندگی روزانه اش حس کند. همانطور که هر اپلیکیشن ای در صدد است که مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و نیاز روزمره آن ها را برطرف کند تا به محبوبیت و مهم تر از همه به بقا برسد، یک سامانه پیامکی هم به همین ترتیب باید برای بقا و عمر بیشتر در تلاش باشد و گرنه یک پایانی برای خود باید داشته باشد.

از کجا پنل اس ام اس بخرید !

با در نظر گرفتن نیاز روز افزون افراد مختلف به گوشی های موبایل و کارایی های زیاد آن در زندگی روزمره هر فردی، ما در این یادداشت به بررسی ویژگی ها و نیز عمر پنل اس ام اس هوشمند پرداختیم. این موضوع را نیز در نظر گرفتیم که امکان متمایز کردن یک سامانه ارسال پیام تبلیغاتی با یک پنل پیامکی کاربردی وجود دارد و باید به دو دید متفاوت به آن ها نگاه کرد. هر چه یک پنل بتواند نیاز بیشتری از مخاطب را هدف قرار داده و به آن ها پاسخ مناسب دهد و یا بتواند در زندگی روزمره کاربر خود نفوذ بیشتری داشته باشد طبیعتا باید برای آن طول عمر بیشتری در نظر گرفت و تا آینده ای بتوان روی بقای آن حساب باز کرد و برعکس هر چقدر یک سامانه پیام کوتاه از جذابیت کمتری برای مخاطبش برخوردار باشد و حتی در مواقعی به دید مزاحم در ذهن کاربر شکل بگیرد، باید گفت طول عمر زیادی نخواهد داشت و خیلی زود رو به پایان خواهد رفت چرا که با پیشرفت تکنولوژی، امکان حذف کردن و یا بلاک کردن این نوع سامانه ها به راحتی قابل حل خواهد بود. بنابراین اینکه هر پنل بسته به کارایی خود بتواند تا مدتها به حیات خود ادامه بدهد امری مهم تلقی می شود که نباید از آن غافل بود.

برای خرید و یا راه اندازی بهترین سرویس پیامکی و نیز گرفتن مشاوره در این خصوص می توانید با سایت https://www.saharsms.com در ارتباط و در تماس باشید تا به مناسب ترین انتخابی که در ذهن خود دارید دست پیدا کنید.

ارسال نظر