چرا شرکت ها و کسب و کارهای کوچک به سئو نیاز دارند؟

رسانه کلیک - سئو قطعه گمشده پازل موفقیت شما در دنیای گوگل است. به جرات می توان دلیل عدم موفقیت بسیاری از کسب و کارهای کوچک در اینترنت را جدی نگرفتن سئو دانست.

چرا شرکت ها و کسب و کارهای کوچک به سئو نیاز دارند؟

حتما زمانی را بیاد دارید که تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ تنها محدود به منطقه جغرافیایی خود بودند. دسترسی اطلاعاتی بسیار اندک بود و برندهای معتبر به ندرت در بین عموم شناخته شده بودند. بهترین راه حلی که برای رفع فقدان اطلاعاتی و معرفی برندهای معرف به وجود آمد استفاده از شیوه های بازاریابی و یا تبلیغات در تلویزیون بود. اما این شیوه هم پاسخگوی نیاز کافرمایان شرکت های بزرگ و بخصوص شرکت های کوچک نبود.

با ورود به عصر ارتباطات و جان گرفتن مفهوم سئو، رقابت اینترنتی و گسترش دانش عمومی در استفاده از اینترنت به زودی درب جدیدی به دنیای کسب و کارهای نوین باز شد. بسیاری از موسسات، شرکت ها، کسب و کار های کوچک و بزرگ در قالب طراحی سایت شرکتی اقدام به ایجاد صفحات مختلفی در دنیای اینترنت کردند.

شرکت های بسیاری هم در استفاده از اینترنت و جذب مخاطب به خوبی عمل کردند و به اهداف مورد نظر خود در راستای معرفی، کسب درآمد و توسعه فعالیت خود رسیدند. اما کسب و کارهای بسیاری هم در رسیدن به این هدف ناموفق عمل کرده و حتی در برخی موارد هزینه های بسیاری برای طراحی سایت پرداختند. اما مشکل کجا بود؟

برای رسیدن به رتبه یک گوگل نیازی به سئو ندارید!

سئو قطعه گمشده پازل موفقیت شما در دنیای گوگل است. به جرات می توان دلیل عدم موفقیت بسیاری از کسب و کارهای کوچک در اینترنت را جدی نگرفتن سئو دانست. در کشور ما سئو مفهوم و علمی نوین است و هنوز دانش عمومی مناسبی در این زمینه وجود ندارد. به همین دلیل در ذهن بسیاری افراد مفهوم سایت تنها در طراحی و ایجاد یک صفحه به نام کسب و کارشان خلاصه می شود.

غافل از اینکه در دنیای نفسگیر رقابت بر سر رتبه یک گوگل مسابقه ای سخت و حرفه ای در پیش دارید. برای موفقیت در کسب و کار خود باید در کنار نیروهایی متخصص، در راستای اصول سئو به تولید محتوا بپردازید، لینکسازی اصولی داشته باشید، از دسته بندی، برچسب و تگ های مناسب استفاده کنید.

اما مسلما سئو در همین موارد هم خلاصه نمی شود، سئو دقیقا مشابه با مراحل کاشت، داشت و برداشت یک محصول است. با این تفاوت که به زمان محدودی خلاصه نمی شود و همواره باید مراقب جوانه های سبز کسب و کار خود در دنیای اینترنت باشید.

حتی با بررسی یک فیلم آموزش سئو مناسب در سایت های معتبر هم می توانید به اهمیت استفاده از سئو و جدی گرفتن آن پی ببرید، فیلم هایی که خوشبختانه رایگان هستند و هزینه خاصی را به شما تحمیل نمی کنند. با این توضیحات شاید بپرسید چاره راه چیست؟

در میدان رقابت صفحه یک گوگل، سئو تنها اسلحه شماست!

برای رفع مشکلات عنوان شده و حرکت در مسیری اصولی، تنها انتخاب شما استفاده صحیح از دانش و تکنیک های سئو است، اما برای استفاده از این علم دو راهکار پیش روی شماست:

1-از نیروی متخصص استفاده کنید

2-خودتان تبدیل به یک نیروی متخصص شوید

هر یک از راه های عنوان شده دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. برای مثال در صورت استفاده از یک نیروی متخصص باید به انتقال اطلاعات لازم و تجربه تخصصی که در کسب و کار خود دارید بپردازید. تا متخصص سئو همسو با ایده و هدف شما به ایجاد ساختار صحیحی بپردازد.

در رویکر دوم اما می توانید با صرف زمانی اندک، دریافت اطلاعات و دانش لازم در زمینه آموزش سئو سایت و رسیدن به مهارتی درخور هزینه های آتی را کاهش دهید. اما باید زمان زیادی را صرف این آموزش ها کنید تا به سطح تخصص مورد نیاز برسید که اتفاقا ارزشمند نیز هست.

مسلما راه هایی مانند استفاده از نیروی متخصص در بیرون از شرکت راهکار مناسبی به نظر می رسد، اما بهترین راه ممکن استفاده از نیرویی تمام وقت و حاضر در مجموعه شماست. برای مثال اگر در سمت مدیریت یک کسب و کار قرار دارید رویکرد مناسب برای شما صرف زمان و یادگرفتن دانش تخصصی سئو است.

بدین طریق دیگر منحصر به یک فرد نخواهید بود و در ادامه راه با افزودن افراد دیگری در تیم خود می توانید دانش و مهارت لازم را انتقال داده، تنها بر فرایند کار نظارت داشته باشید.

بدون هدفگذاری صحیح در سئو، سایت شما برگی در باد است

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که برای موفقیت در سئو و کسب رتبه های برتر گوگل در صفحه نتایج، نیاز به استراتژی صحیحی در SEO دارید. سایت های بسیاری وجود دارد که در ابتدای راه به موفقیت هایی دست پیدا می کنند اما در ادامه روند صحیحی را انتخاب نمی کنند.

مفهوم گرایی و تخصص گرایی مهمترین نکاتی است که در سئو باید مدنظر داشته باشید. برای مثال اگر یک سایت فروشگاهی در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل دارید، تعمیرات موبایل نمی تواند موضوعی تخصصی در کسب و کار شما باشد. حتی با اینکه این عنوان محتوایی جذاب، پر جستجو و موفقیت آمیز به نظر می رسد، اما همسو با سیاست کاری شما یعنی تامین لوازم جانبی نیست!

در علم سئو هر چقدر به نظم ساختاری، تخصص گرایی و ارائه مفهوم توجه بیشتری داشته باشید، شانس موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود. گوگل یک دژ نظامی دقیق، منظم و اصولی است!

اگر به دنبال آموزش های تخصصی در حوزه سئو هستید پیشنهاد میکنیم به سایت "آکادمی وبسیما" مراجعه کنید تا با مجموعه ای گرانبها از کتاب، مقاله و ویدئوی رایگان روبرو شوید.

ارسال نظر