قیمت معاینه فنی برای انواع خودرو چقدر است؟

با رعایت برخی قواعد ساده از جمله معاینه فنی وسایل نقلیه می‌توان نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا کرد. اما قیمت معاینه فنی برای انواع خودرو چگونه است؟

قیمت معاینه فنی برای انواع خودرو چقدر است؟

قیمت معاینه فنی برای انواع خودرو

با فرارسیدن روزهای سرد و قوت گرفتن بروز پدیده اینورژن، خودروها به‌عنوان نخستین متهمان آلاینده شهرها بیش از پیش زیر ذره‌بین نقد قرار می‌گیرند.

از میان آن‌ها اما خودروهای فرسوده، آلاینده و آنهایی که مشکلات فنی دارند، سهم بیشتری به‌عنوان آلاینده‌سازهای هوا دارند. خودروهایی که معاینه فنی نگرفته‌اند یا در تست‌های فنی، مردود شده‌اند جزو این خودروها هستند که ترددشان در شهرهای بزرگ از جمله تهران باعث تشدید میزان آلودگی هوا می‌شود.

در این بین، برخی از مالکان خودرو، هزینه معاینه فنی و تعمیرات و ساعات معطلی طولانی را برای نگرفتن معاینه فنی توجیه می‌کنند. این در حالی است که از یک سو اغلب مراکز معاینه فنی حتی در روزهای تعطیل نیز باز هستند و از سوی دیگر، اگر تست‌های معاینه فنی و تعمیرات خودرو به‌موقع انجام شود، بدون تردید هزینه‌ها در طولانی‌مدت برای مالکان خودرو به‌صرفه‌تر خواهد بود.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در همین زمینه اطلاعات دقیق‌تری داده که در میان صحبت‌هایش به فعالیت تا ساعت 24 (12 شب) مراکز با مراجعه زیاد نیز اشاره کرده است.

همچنین بخوانید: قیمت روز خودروهای داخلی

عبدالله متولی گفت: «در تمام ایامی که شاهد اوج‌گیری کرونا بودیم، همه مراکز معاینه فنی در کشور فعال بودند و محدودیتی ایجاد نشد و حتی ساعت کاری آن‌ها نیز کم نشد. هر چند که فعالیت مراکز در این مدت باعث شد آسیب بسیاری ببینند، اما به‌ این دلیل که ارائه خدمات آن‌ها به شهروندان ضروری بود، همکاران ما در مراکز با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به وظایف خود عمل و به شهروندان در سراسر کشور خدمت‌رسانی کردند.»

طبق گفته متولی، مراکز معاینه فنی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح کار خود را آغاز می‌کنند و بسته به مراجعان کارشان را ادامه می‌دهند؛ یعنی ممکن است مرکزی که مراجعان بیشتری دارد حتی تا ساعت ۲۴ فعالیت داشته باشد و سایر مراکز نیز که مراجعان کمتری دارند تا ساعت ۱۹ فعال هستند. در حقیقت ساعت فعالیت مراکز وابسته به مراجعه شهروندان خواهد بود.

متولی اضافه کرد: «به‌ منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و مراجعه‌کنندگان به مراکز معاینه فنی، به متقاضیان توصیه می‌شود از سرویس نوبت‌دهی اینترنتی استفاده کرده و بر اساس نوبت به این مراکز مراجعه کنند؛ چراکه به این ترتیب هم جلوی ازدحام جمعیت و مراجعه‌کنندگان گرفته می‌شود و هم اینکه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز موفق‌تر خواهیم بود.»

در ادامه فهرستی از قیمت معاینه فنی برای انواع خودرو را مشاهده می کنید:

نوع خودرو قیمت بار نخست (به تومان)
سبک 47000
دوگانه‌سوز تک مخزن 74500
دوگانه‌سوز دومخزن 89500
سنگین 71600
موتور سیکلت 12000

منبع: همشهری

ارسال نظر