معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل

اگر قصد سفر به شمال غربی کشور را دارید، بد نیست سری به ارتفاعات زیبای سبلان زده و از تماشای جاذبه های گردشگری اردبیل لذت ببرید.

معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل

معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل

استان اردبیل به سبب موقعیت جغرافیایی خود یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در بهار و تابستان است. با این حال تماشای طبیعت بکر و سازه‌های تاریخی آن در فصول سرد نیز خالی از لطف نیست. در ادامه با کلیک همراه باشید تا محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری اردبیل را با یکدیگر مرور کنیم.

همچنین بخوانید: معرفی مناطق گردشگری چابهار

دریاچه شورابیل

معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل

دریاچه شورابیل در 48 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل واقع شده و دارای امکانات ورزشی و تفریحی بسیاری است. یکی از طولانی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی کشور نیز در مجاورت دریاچه قرار دارد.

پل معلق مشگین شهر

پل مشگین شهر در دل دامنه‌های سبلان و بر فراز دریاچه خیاوچایی ساخته شده است. این پل با طول 365 متر، طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه به حساب می‌آید.

دشت مغان

معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل

به یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی اردبیل می‌رسیم. دشت مغان در ساحل جنوبی رود ارس و در شمالی‌ترین قسمت استان واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین جلگه‌های ایران است. تماشای زیبایی‌های چشم‌نواز مغان از بایدهای سفر به اردبیل است.

پیست اسکی آلوارس

معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل

پیست اسکی آلوارس یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در فصول سرد است. این پیست در ارتفاعات سبلان و نزدیکی روستای آلوارس قرار گرفته و 6 الی 8 ماه در سال، پذیرای علاقه‌مندان ورزش‌های زمستانی است.

مجموعه آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

مجموعه خانقاه و آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری اردبیل است که معماری زیبا و خیره‌کننده آن ناظرین را به وجد می‌آورد.

چشمه‌های آب گرم سرعین

معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل

سرعین با بیش از 20 چشمه آب گرم یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اردبیل حتی در فصل زمستان است. خواص درمانی و شفابخش این چشمه‌ها سالانه مسافران بسیاری را به سوی منطقه می‌کشاند.

پل معلق هیر

پل معلق هیر نخستین پل تمام شیشه‌ای در ایران است که 200 متر طول دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند ضمن عبور از پل، از زیبایی‌های دامنه سبلان، رود هیرچایی و باغ‌های میوه نیز لذت ببرند.

جنگل فندقلو

معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل

جنگل فندقلو به دلیل نزدیکی به گردنه حیران و داشتن چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده، یکی از مناطق پربازدید اردبیل است.

بازار سرپوشیده اردبیل

بازار سرپوشیده اردبیل یکی از قدیمی‌ترین جاذبه های گردشگری اردبیل است. در این بازار می‌توانید ضمن خریداری اجناس مختلف و صنایع دستی، از تماشای معماری سنتی و تاریخی ایران نیز لذت ببرید.

به پایان معرفی جاذبه های گردشگری اردبیل رسیدیم اما اگر به این استان زیبا سفر می‌کنید، تماشای موزه‌ها و خانه‌های قدیمی، پل هفت‌چشمه، پل معلق پیرتقی، دریاچه نئور، قلعه قهقهه، آبشار و آبگرم سردابه، غار یخگان و گورستان تاریخی اردبیل را نیز از دست ندهید.

ارسال نظر