زیباترین جاده های ایران که هوش از سر مسافر می‌برند

مسافران اکثر مواقع تنها به فکر رسیدن به مقصد هستند؛ به‌ویژه اگر سفر آن‌ها طولانی و خسته‌کننده باشد. اما با عبور از زیباترین جاده های ایران، آرزو می‌کنید ای‌کاش مسیر هیچ‌گاه به پایان نرسد.

زیباترین جاده های ایران که هوش از سر مسافر می‌برند

زیباترین جاده های ایران

همه ما عاشق سفر و گشت‌وگذار در طبیعت هستیم. اما گاهی فقط می‌خواهیم از هیاهوی زندگی روزمره فرار کرده و دل به جاده بزنیم. در ادامه با کلیک همراه باشید تا 8 مورد از زیباترین جاده های ایران را با یکدیگر مرور کنیم؛ جاده‌هایی که با طبیعت رویایی و منحصر‌به‌فرد خود چشم مسافران را نوازش می‌دهند.

1. جاده حیران

جاده حیران که بین استان‌های گیلان و اردبیل کشیده شده، به معنای واقعی کلمه شما را حیران و مسحور می‌کند. با این حال به خاطر داشته باشید که عبور از این جاده در فصل زمستان و در صورت بارش شدید، تقریبا ناممکن است.

2. جاده اسالم به خلخال

زیباترین جاده‌ های ایران

یک مسیر دیگر برای رفتن از گیلان به اردبیل، جاده اسالم- خلخال است که بسیاری آن را رویایی‌ترین جاده ایران می‌دانند. کافی است یک‌بار در این جاده رانندگی کنید تا زیبایی وصف‌ناپذیر آن برای همیشه در ذهنتان نقش ببندد.

3. جاده چالوس

اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید، حتما جاده چالوس را به عنوان مسیر اصلی خود انتخاب کنید؛ چراکه این جاده در تمام فصول سال فریبنده و دلربا است.

4. جاده پارسیان به بندر مقام

زیباترین جاده‌ های ایران

کیست که از تماشای صخره‌های نوک‌تیز در یک طرف جاده و آبی نیلگون خلیج‌فارس در طرف دیگر لذت نبرد؟ جاده پارسیان که در استان هرمزگان قرار گرفته، بدون شک یکی از بی‌نظیرترین جاده‌ها در جنوب کشور است.

5. جاده توسکستان

جاده پرپیچ‌وخم توسکستان در مسیر شاهرود -گرگان ساخته شده و به لطف طبیعت بکر و دست‌نخورده خود، در فهرست زیباترین جاده های ایران جای گرفته است.

6. جاده عباس‌آباد

زیباترین جاده‌ های ایران

جاده عباس‌آباد به کلاردشت در فصول گرم نیز زیبا و حیرت‌انگیز است، اما عبور از آن در فصل پاییز حس و حال دیگری دارد؛ یعنی هنگامی‌که درختان لباس زرد و نارنجی بر تن می‌کنند.

7. جاده سیاهکل

جاده سیاهکل به دیلمان یکی از زیباترین جاده‌‌های شمالی کشور است که با طبیعت سرسبز و خیره‌کننده خود، مسافران را تا انتهای مسیر در آغوش می‌کشد.

8. جاده اورامانات

زیباترین جاده‌ های ایران

جاده هجیج اورامانات در کوهستان‌های کردستان ساخته شده است. هنگام عبور از این جاده گاه با دره‌های عمیق و قله‌های بلند روبرو می‌شوید و گاه با باغ‌های انبوه و سرسبز. اگر به رانندگی ادامه دهید، صدای جوش و خروش رودخانه سیروان را نیز خواهید شنید.

آیا تاکنون تجربه رانندگی در زیباترین جاده های ایران را داشته‌اید؟ جای کدام جاده در این فهرست خالی است؟

ارسال نظر