تصاویر و اطلاعات مناطق گردشگری جزایر فارو

جزایر فارو در قاره سبز واقع شده و شامل 18 جزیره زیبا و بکر می‌شود که بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس قرار دارند. مناطق گردشگری جزایر فارو به حدی زیبا و شگفت‌انگیز هستند که گویی به جهان دیگری تعلق دارند.

تصاویر و اطلاعات مناطق گردشگری جزایر فارو

مناطق گردشگری جزایر فارو

مجمع‌الجزایر فارو یکی از زیباترین نقاط گردشگری جهان است که شامل 18 جزیره می‌شود. البته از این مجموعه، تنها یک جزیره خالی از سکنه بوده و دهکده‌های کوچک و پراکنده‌ای در هفده جزیره دیگر مستقر هستند.

مجمع‌الجزایر فارو بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی بوده و یکی از استان‌های خودگردان دانمارک به حساب می‌آید. عمده افراد مقیم این جزیره مشغول دامداری و پرورش گوسفند هستند. به همین دلیل، این جزایر به نام فارو شناخته می‌شوند که به زبان دانمارکی به معنی گوسفند است!

مجاورت با اقیانوس، تپه‌های سرسبز و روح‌انگیز، صخره‌های زیبا و فضای چشم‌نواز و آرام و همین‌طور مردمانی خونگرم و مهمان‌دوست، جزایر فارو را به یک مقصد گردشگری عالی و ستودنی تبدیل کرده است.

در این مقاله شما را با جاذبه‌ها و مناطق گردشگری جزایر فارو آشنا می‌کنیم. بد نیست بدانید این اقلیم دارای زمستان‌های معتدل و تابستان‌های خنک بوده و روزهای بارانی زیادی دارد. به همین خاطر بهترین زمان سفر به جزایر فارو، بین ماه‌های مه تا سپتامبر است.

جزیره هستور

مناطق گردشگری جزایر فارو

هستور یکی از جالب‌ترین و کوچک‌ترین جزایر فارو به حساب می‌آید که تنها 20 نفر جمعیت داشته و مساحت آن به 6 کیلومتر مربع می‌رسد. معنی لغوی هستور به اسب اشاره می‌کند. محبوب‌ترین جاذبه هستور، غارهای آبی اسرارآمیزی هستند که در سمت شرق جزیره قرار گرفته‌اند.

دریاچه لیتیسواتن

مناطق گردشگری جزایر فارو

بزرگ‌ترین دریاچه فارو، لیتیسواتن نام دارد که با ظاهر عجیب و افسانه‌ای خود، یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در مجمع‌الجزایر فارو محسوب می‌شود. لیتیسواتن حدود 3.6 کیلومتر مربع مساحت داشته و در جزیره واگار قرار گرفته است. زمانی که از صخره تریلنیپان به این دریاچه بزرگ نگاه کنید، شاهد یک توهم نوری خواهید بود، گویی دریاچه بسیار بالاتر از اقیانوس قرار دارد. حال اینکه فاصله این حجم آبی تا اقیانوس تنها 40 متر است!

منطقه گاسادالور

گاسادالور یک منطقه دورافتاده در جزیره واگار است که امکان دسترسی به آن اخیرا (سال 2004) از طریق یک تونل امکان‌پذیر شده است. این ناحیه یکی از جاذبه‌های گردشگری فارو به حساب می‌آید که آبشار زیبای مولافاسور نیز در نزدیکی آن است. گاسادالور یک کافه و مهمانخانه دارد که با ناهار محلی، کیک و قهوه از توریست‌ها پذیرایی می‌کند. بد نیست بدانید که گاسادالور (Gasadalur) به معنی دره غازها است.

آبشار مولافاسور

با یک چشم‌انداز رؤیایی و باشکوه، آبشار مولافاسور در جنوب غربی فارو و در نزدیکی منطقه گاسادالور است که به اقیانوس اطلس منتهی می‌شود. آبشار مولافاسور در جزیره واگار قرار گرفته و حدود 11 کیلومتر از فرودگاه واگار فاصله دارد. ارتفاع این آبشار به 30 متر می‌رسد و یکی از زیباترین مناطق گردشگری جزایر فارو به حساب می‌آید.

صخره‌های درانگارنیر

مناطق گردشگری جزایر فارو

بین جزیره‌های واگار و تیندرهولمر، صخره‌های شگفت‌انگیز درانگارنیر (Drangarnir) خودنمایی می‌کنند. این صخره‌ها یکی از زیباترین مناطق گردشگری جزایر فارو به حساب می‌آیند که از دل آب‌های اقیانوس اطلس شمالی بیرون آمده و عظمت خاصی را به منطقه بخشیده‌اند.

روستای ساکسون

ساکسون در جزیره استرموی و در جایی قرار گرفته که روزی ورودی دریا بوده و توسط کوه‌های بلند احاطه شده است. این ورودی در واقع یک بندر طبیعی بود، تا زمانی که طوفان راه آن را با شن و ماسه مسدود کرد. حال این بندر به یک تالاب دریایی غیرقابل‌دسترس تبدیل شده و دو مرتبه در روز غرق در آب اقیانوس اطلس شمالی می‌شود و تنها راه ورود به آن، استفاده از قایق‌های کوچک است.

کلیسای تورشاون

مناطق گردشگری جزایر فارو

تورشاون پایتخت مجمع‌الجزایر فارو است که در جنوب ساحل شرقی جزیره استرموی قرار دارد. کلیسای تورشاون یکی از مناطق گردشگری جزایر فارو به حساب می‌آید که قدمت آن به سال 1788 باز می‌گردد.

ارسال نظر