نکات سفر در دوران بارداری | مسافرت ایمن با رعایت چند نکته ساده

اگر در دوران بارداری به سر می‌برید و مجبور به مسافرت هستید، نکات سفر در این دوره خاص را مدنظر قرار دهید تا سلامت خود و فرزندان تضمین شود.

نکات سفر در دوران بارداری | مسافرت ایمن با رعایت چند نکته ساده

نکات سفر در دوران بارداری

زنان باردار جزو مسافران نیازمند به خدمات ویژه محسوب می‌شوند. با پیشگیری‌های مناسب و با مجهز شدن به اطلاعاتی مناسب درباره اینکه چه زمان سفر کنیم و همین‌طور واکسیناسیون و بیمه مسافرتی، اکثر زنان در دوران حاملگی می‌توانند سفر کنند.

به هر کجا قصد سفر دارید بدانید که چه تسهیلاتی از نظر سلامتی در مقصد وجود دارد تا اگر احتیاجی فوری به مراقبت‌های پزشکی داشتید میسر باشد. بسیار خوب است که شما سوابق پزشکی‌تان را همراه خود در سفر داشته باشید تا به پزشکان اطلاعات مربوطه را ارائه دهید.

قبل از سفر با پزشکتان در مورد اطلاعات دقیق‌تر مشورت کنید. همین‌طور مطمئن باشید بیمه مسافرتی موردنظر هزینه‌های غیرمترقبه مثل مراقبت‌های پزشکی، زایمان پیش از موقع و حتی تغییر تاریخ پرواز را شامل شود.

چه زمانی برای مسافرت زنان باردار مناسب است؟

بسیاری از خانم‌ها به خاطر بیماری خاصی بنام مریضی صبحگاهی و احساس خستگی مفرط ترجیح می‌دهند در ۱۲ هفته اول حاملگی خود سفر نکنند. خطر جایگزینی نامناسب جنین نیز در سه‌ماهه اول حاملگی شایع‌تر است.

مسافرت در ماهه‌ای آخر حاملگی هم ناراحت‌کننده و خسته‌کننده است. بنابراین بیشتر زنان دریافته‌اند که بهترین زمان برای سفر و یا داشتن تعطیلاتی مناسب، در اواسط دوران حاملگی یعنی بین ماه چهارم و ششم است.

نکات سفر در دوران بارداری

پرواز در دوران بارداری

پرواز برای شما و فرزندتان به هیچ عنوان مضر نیست ولی قبل از سفر با پزشکتان درباره موارد خاص پزشکی و یا حاملگی‌های خاص مشورت کنید.

احتمال به دنیا آوردن بچه به‌صورت طبیعی پس از ۳۷ هفتگی ( برای یک‌قلو ) و حدودا ۳۴ هفتگی برای دوقلو است؛ و بعضی از ایرلاین ها بدین منظور به خانم‌های باردار اجازه پرواز نمی‌دهند. در این باره با شرکت هواپیمایی از پیش در میان بگذارید.

پس از هفته ۲۸ اکثر شرکت‌های هواپیمایی نامه‌ای از پزشک معالج می‌خواهند که حدود تقریبی زمان فارغ شدن و یا درباره موارد خاص حاملگی اعلام نظر کند (حتما این نامه را از پزشک خود بخواهید).

فراموش نکنید که کم‌آبی و سکون طولانی‌مدت دشمن شما و دلبندتان است. پس در سفرهای طولانی حتما به میزان کافی آب بنوشید و هر نیم ساعت یک‌بار حرکت داشته باشید.

برای پیشگیری از لختگی خون در پاها نیز می‌توانید از جوراب‌های مخصوص بارداری استفاده کنید که توسط داروخانه‌ها فروخته می‌شوند.

همچنین بخوانید: ترس از پرواز چیست و چگونه آن را کنترل کنیم؟

منبع: الی گشت

ارسال نظر