۱۳ مکان عجیب در استانبول ترکیه که باید از نزدیک ببینید

ترکیه همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان بوده است. چند مکان عجیب در استانبول ترکیه وجود دارند که باید آن‌ها را نه در عکس، بلکه با چشم خود ببینید.

۱۳ مکان عجیب در استانبول ترکیه که باید از نزدیک ببینید

مکان عجیب در استانبول ترکیه

ترکیه به سبب داشتن طبیعت زیبا، سرگذشت تاریخی و مکان‌های دیدنی متعدد، یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری به حساب می‌آید. شهرهای مختلفی در این کشور همسایه وجود دارند که هر یک از جاذبه‌های خاصی برخوردار هستند.

ولی استانبول یک شهر خاص و تاریخی به حساب می‌آید که برای گردش و تماشای مکان‌های دیدنی آن حداقل به یک هفته زمان احتیاج دارید. به غیر از مراکز خرید و مساجد حیرت‌انگیز مختلف، چند مکان عجیب در استانبول وجود دارند که در صورت سفر به این شهر، حتما باید آن‌ها را از نزدیک ببینید.

ایا صوفیه

مسجد و موزه ایا صوفیه یکی از مشهورترین بناهای تاریخی استانبول است که معماری و کاشی‌کاری‌های داخل آن، هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

مکان عجیب در استانبول ترکیه

کاخ دلمه باغچه

کافی است چند دقیقه در بزرگ‌ترین کاخ ترکیه قدم بزنید تا معماری اصیل عثمانی شما را شیفته خود کند. تماشای سنگ مرمر سلطنتی، فرش‌های ارزشمند و ده‌ها نقاشی رنگ روغن که داخل کاخ نصب شده واقعا حیرت‌انگیز است.

بازار بزرگ استانبول

با گشت و گذار در پیچ و خم‌های بازار بزرگ استانبول می‌توانید از غرفه‌های رنگارنگ دیدن کنید و با صنایع دستی و کالاهای محلی که هر یک از دیگری زیباتر هستند، بیشتر آشنا شوید.

مکان عجیب در استانبول ترکیه

مسجد آبی

مسجد آبی یکی دیگر از مکان های عجیب در استانبول ترکیه است که در دهه 1600 میلادی ساخته شده و عناصر معماری اسلامی و بیزانس را با یکدیگر ترکیب می‌کند. پس از ورود به مسجد با بیش از 20 هزار کاشی و سرامیک دست‌ساز روبرو می‌شوید که رنگ آبی آن‌ها به جذابیت و فضای عرفانی مسجد می‌افزاید.

مکان عجیب در استانبول ترکیه

میدان سلطان احمد

میدان سلطان محمد که زمانی محل برگزاری تجمعات و تماشای مسابقات اسب‌دوانی و ارابه‌رانی بوده، اکنون به یکی از مکان‌های عجیب در استانبول ترکیه تبدیل شده و محبوبیت بسیاری بین گردشگران دارد.

بازار مصر

اگر می‌خواهید عطر و بوی ادویه‌های رنگارنگ محلی شما را مدهوش کند، بازدید از بازار بزرگ مصر را از دست ندهید.

محله قدیم

با بازدید از محله قدیمی استانبول در تاریخ سفر کنید. در این منطقه با مساجد، حمام‌ها و کاخ‌هایی روبرو می‌شوید که مشابه آن‌ها در هیچ کجای استانبول یافت نمی‌شود.

کاخ توپ کاپی

کاخ توپ کاپی یا طوپقاپو، محل زندگی 30 تن از سلاطین عثمانی بوده که قرن‌ها بر مردم حکومت کرده‌اند. با بازدید از این منطقه می‌توانید ضمن گشت و گذار در باغ‌های سرسبز اطراف کاخ، از چشم‌انداز زیبای دریای مرمره و شاخ طلایی نیز لذت ببرید.

آب‌انبار باسیلیکا

آب‌انبار باسیلیکا شما را به یک دنیای زیرزمینی حیرت‌انگیز می‌برد؛ جایی که 336 ستون، گوشه‌ای از تاریخ را محکم نگه داشته‌اند.

مکان عجیب در استانبول ترکیه

شاخ طلایی

خلیج شاخ طلایی بخش اروپایی استانبول را به دو قسمت تقسیم می‌کند. این منطقه هنگام غروب خورشید واقعا تماشایی و عجیب است.

برج گالاتا

برج گالاتا یکی دیگر از مکان های عجیب در استانبول ترکیه است که با بالا رفتن از آن تمام شهر را زیر پاهایتان حس خواهید کرد.

مکان عجیب در استانبول ترکیه

قلعه روملی

قلعه 600 ساله روملی یادگاری از شکوه امپراتوری عثمانی است که چشم‌انداز زیبایی از شهر را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد.

مکان عجیب در استانبول ترکیه

کلیسای چورا

موزه و قلع چورا ده‌ها آثار هنری خیره‌کننده را در خود جای داده که برای لذت بردن از آن‌ها، لازم نیست روحیه آرتیستی داشته باشید.

مکان عجیب در استانبول ترکیه

شما به کدام یک از این 13مکان عجیب در استانبول ترکیه سفر کرده اید؟ لطفا تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر