چطور بلیت جام جهانی 2022 را خریداری کنیم؟

جام جهانی قطر تقریبا یک سال دیگر آغاز می‌شود و امکان پیش‌خرید بلیت این مسابقات در وب‌سایت فیفا ارائه شده است. با خرید بلیت جام جهانی 2022 می‌توانید مسابقات هیجان‌انگیز فوتبال را از نزدیک تماشا کنید.

چطور بلیت جام جهانی 2022 را خریداری کنیم؟

چطور بلیت جام جهانی 2022 را خریداری کنیم؟

کشور قطر از تاریخ 21 نوامبر تا 18 دسامبر سال 2022 میزبان مسابقات جهانی خواهد بود. این کشور استادیوم‌های متعددی را برای برگزاری رویدادهای مهم جهان فوتبال آماده کرده است.

همچنین بخوانید: قیمت تور قطر 1400 و شرایط سفر به جام جهانی

امکان پیش‌خرید بلیت جام جهانی 2022 از چند روز پیش به صورت اینترنتی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. برای خرید بلیت جام جهانی قطر باید مستر کارت و کارت بین‌المللی داشته باشید.

در ادامه این مقاله، شما را با نحوه خرید بلیت جام جهانی قطر 2022 آشنا می‌کنیم.

آموزش خرید اینترنتی بلیت قطر 2022

برای خرید بلیت جام جهانی 2022 ابتدا به وب‌سایت فیفا به نشانی www.fifa.com رفته و در آن ثبت نام کنید. سپس در گوشه بالا سمت راست، روی گزینه Tickets کلیک کنید.

بلیت جام جهانی 2022

در صفحه بعدی، روی گزینه Apply For Tickets Here کلیک کنید.

بلیت جام جهانی 2022

در ادامه، نشانگر ماوس یا انگشت خود را روی گزینه International قرار داده و ضربه بزنید.

سپس روی گزینه Submit کلیک کنید تا آمادگی خود را برای خرید بلیت جام جهانی 2022 اعلام کنید.

در صفحه بعدی، باید نحوه انجام بلیت‌فروشی را مشخص کنید.

بلیت جام جهانی 2022

با انتخاب گزینه اول از سمت چپ، می‌توانید بلیت هر بازی را به طور جداگانه خریداری کنید. بازی‌های موردنظر را پیدا کرده و روی گزینه Select ضربه بزنید.

گزینه بنفش در وسط، امکان خرید پکیج چهارتایی استادیوم‌ها را برای شما فراهم می‌آورد. با کلیک روی گزینه Show match details می‌توانید تیم‌های رقیب در هر استادیوم را مشاهده کنید.

بلیت جام جهانی 2022

در صورت یافتن پکیج دلخواه، روی گزینه Select ضربه بزنید.

گزینه سوم (اول از سمت راست) امکان خرید بلیت کشورها بر اساس مراحل صعودشان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بلیت جام جهانی 2022

در صورت انتخاب هر بلیت، به صفحه زیر منتقل می‌شوید.

در قسمت Category مشخص می‌کنید که مایل به نشستن در چه مکانی از استادیوم هستید. اگر روی هر کتگوری کلیک کنید، محل نشستن در استادیوم در تصویر کوچک سمت چپ نشان داده می‌شود.

انتخاب هر کتگوری، مبلغی را به هزینه نهایی اضافه می‌کند.

سپس تعداد بلیت‌ها را مشخص می‌کنید.

بلیت جام جهانی 2022

سپس روی گزینه Confirm کلیک کرده و در پنجره پاپ آپ، دکمه Submit My Ticket Application را فشار دهید. قیمت نهایی در این پنجره به شما نشان داده می‌شود.

در صفحه بدی باید اطلاعات خود را به طور دقیق وارد کرده، تیم موردحمایت خود را انتخاب کرده و روی دکمه Confirm My Details ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید کنار دوستان و آشنایان خود بنشینید، روی دکمه Join an existing Group ID ضربه زده و شناسه گروهی را وارد کنید.

حال روی دکمه Continue کلیک کنید تا به پایین صفحه منتقل شوید. با انتخاب کتگوری های دیگر می‌توانید شانس خود برای خرید بلیت (در جای دیگری از استادیوم) را افزایش دهید.

در هر صورت، در پایین صفحه، شرایط فروش را پذیرفته و روی گزینه Submit Your Ticket Application ضربه بزنید. با این کار، یک ایمیل حاوی اطلاعات و جزئیات خرید برای شما ارسال می‌شود.

بلیت جام جهانی 2022

حوالی اواسط اسفند، ایمیل دیگری دریافت می‌کنید که نتیجه درخواست خرید بلیت را به شما اعلام می‌کند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن، دعوت‌نامه پرداخت هزینه را دریافت خواهید کرد.

پس از پرداخت هزینه، یک ایمیل دیگر مبنی بر تأیید بلیت به همراه اطلاعات مربوطه برای شما ارسال می‌شود.

بازه زمانی پیش‌خرید بلیت جام جهانی 2022 بین 29 دی‌ماه تا 19 بهمن‌ماه است. پس هر چه زودتر ثبت نام کنید.

توجه داشته باشید که خرید بلیت از سایت فیفا مستلزم داشتن مستر کارت و کارت بین‌المللی است. بسیاری از ایرانی‌ها به این دسترسی ندارند. به همین خاطر معمولا فدراسیون فوتبال ایران پورتالی را برای ثبت نام و خرید بلیت (برای بازی‌های ملی) راه‌اندازی می‌کند.

با ورود به این پورتال می‌توانید بلیت تماشای بازی‌های وطنی را تهیه کنید. البته فدراسیون هنوز در این زمینه اقدامی نکرده است. به محض راه‌اندازی پورتال، نحوه ثبت نام در آن جهت خرید بلیت به این مطلب اضافه می‌شود.

قیمت بلیت فوتبال جام جهانی 2022 از حدود 70 دلار (2 میلیون تومان) آغاز می‌شود.

نکات مربوط به پیش‌خرید بلیت جام جهانی 2022

بلیت‌فروشی در این مرحله با توجه به مشخص نبودن ۳۲ تیم صعودکننده به جام جهانی به صورت تصادفی و رندوم انجام می‌شود.

در این مرحله از بلیت‌فروشی قرار نیست پولی پرداخت شود.

اگر در مراحل بعدی بلیت‌فروشی که تیم‌های شرکت‌کننده مشخص شده‌اند، تعداد بلیت‌های فروخته‌شده از تعداد ظرفیت ورزشگاه بیشتر باشد، بلیت‌های این مرحله لغو می‌شود تا کسری ظرفیت جبران شود.

ارسال نظر